Vintage glider Group Treffen Zondag 2 juni, Ginkelse Heide / Ede

Ok wel droevig, een van de jonge zweverts (ik ben z'n naam kwijt) verloor eind van de middag z'n zwever aan de fietslier omdat hij vergeten was z'n ontvanger in te schakelen.... en natuurlijk gelijk in een bel ....floep weg....

Balen joh!

gouden regel voor je start... altijd ff roeren in de soep met je sticks, dan hoor je meteen de servos ronken... als je dan nog eens ff kijkt ook zie je of alle servo's werken.

ikzelf heb het ook ondervonden door dezelfde harde les. perongeluk uitgezet met oprapen, aan de haak hangen en weer omhoog schieten... hij bleef er aan hangen en boven draaide ie zijn neus richting grond... wat een smak.

sindsdien check ik 10x alles voor ik weer start :)

Ook hier enorm genoten, al moest ik door omstandigheden wat vroeger weg....

Ik heb maar 1 vlucht gemaakt, en ook nog met een niet-vintage toestel....;)
Die andere twee kisten heb ik wijselijk maar aan de grond gehouden....

Arjan, dank en hulde!
Op naar het 10-jarig jubileum!

Filmbeelden worden op dit moment uitgemonteerd, incl. de dubbelsleep!!

Komt eraan....

grt, Louis

Super dag, super sfeer, allemaal vriendelijke toffe mensen en heerlijke modellen!
Voor mijn eerste deelname kon dit tellen.
Mijn dank aan Arjan en co voor de organisatie! :D
En Dank aan Gerrit_E voor de super en toffe bediening van de elektrische lier! :D

En hier alvast een foto van de ongewone sleep :o

full

Groeten Lee

Laatst bewerkt door een moderator:
Fotoalbum

Kan iemand mij bevestigen dat dit album voor buitenstaanders zichtbaar is?

Ik sluit me aan bij de rest, het was een heerlijke dag. Helaas wat veel wind, maar toch is er heel wat gevlogen. Soms ging het heel hard omhoog, soms ook hard omlaag en soms verplaatste de lucht hele periodes alleen horizontaal. Mijn Riser heb ik aan de grond gelaten, maar de Ka-7 heeft enkele mooie vluchten gemaakt. Eén bel ging echt loeihard omhoog, straks op de variolog eens kijken hoe hard dat ging. Met de Mentor heb ik een leuk aantal sleepjes kunnen maken.
Na afloop hebben we met een beperkt clubje nog wat gegeten bij juffrouw Tok, ook dat was erg geslaagd.

En ja, die handen van mij..... Iedereen die Jane in het echt ziet begrijpt het volkomen ;).

En als extra tip als je je servo's hoort bewegen:kijk ook of ze de goede kant op gaan!
Ik ben er achter wat er mis is gegaan bij mij: de twin is het programma na de Diva en de knop van de cockpit sx is heel gevoelig bij indrukken en draaien. Ik heb hem dus kennelijk bij indrukken verdraaid en de Diva geselceteerd waardoor Hoogte en Rol omgekeerd werkte.......ik heb spierpijn in de achterkant van de samengeknepen bilspieren en wist niet dat ik zo lang mijn adem in kon houden maar ik heb echt alleen maar een losse hoogteservo door de buitenlanding. Die is zo weer in orde maar tjongejongejonge wat baal ik van zo'n domme fout die mij net zo goed de hele kist had kunnen kosten!

Zijn er actie foto's gemaakt van de Twin vandaag? Of misschien zelfs bewegende beelden? Ik stuur graag mijn mail via pb hoor!

Ik kan het fotoalbum bekijken.
Het was inderdaad een mooie dag met jammer genoeg iets te veel wind,maar daardoor niet minder gezellig!
Heb toch nog weer wat vluchtjes gemaakt met de VOR250,niet altijd even makkelijk met een 2-asser.

Groet Martijn

En die dubbelsleep.......WAANZINNIG! En een sterk staaltje stuurmanskunst van de sleeppiloten.
Ik had het nog niet gezegd maar grote klasse welk enthousiamse ten toon werd gesteld om ons eenvoudige zweefpiloten omhoog te trekken!

Douglas......als je Toledo een piloot zou hebben, dan zou Hanna nu verliefd op hem zijn! Wat een heerlijke combinatie!

Het is een heerlijke dag geweest. Veel zon, helaas ook veel wind. Maar ook verschrikkelijk sterke thermiek. Zo sterk zelfs dat ik het nog nooit zo had meegemaakt. Ik vloog met Alpina, met 7 kg toch niet echt de ultieme thermieksnuffelaar. Op 400m ging het nog keihard omhoog en ik wilde niet echt hoger. Het was van dat blauw waarin je kist zomaar opeens kan 'oplossen'. Dus de remkleppen maar uit getrokken. Ik had de vario aan, maar kon geen verschil horen .... Ik begon heftig aan de kist of zender te twijfelen. Het leek wel of de motor aanstond .... Uiteindelijk met de flaps er vol bij getrokken, en licht aanduiken lukte het echt substantieel hoogte af te bouwen. Zoiets had ik nog nooit meegemaakt.
Ik heb hem toen maar aan de grond gezet. Ik moest effe ontstressen ...

Hieronder een paar fotootjes van een heerlijke gezellige vliegdag met fantastische mensen.

EN NOG EEN COMPLIMENT AAN ARJAN DIE DIT TOCH ALLEMAAL MAAR HEEFT GEORGANISEERD. HULDE EN BEDANKT!

Dirk.

P1030204.JPG

P1030205.JPG

P1030207.JPG

P1030208.JPG

P1030209.JPG

P1030210.JPG

P1030212.JPG

P1030213.JPG

P1030214.JPG

P1030215.JPG

P1030216.JPG

P1030217.JPG

P1030219.JPG

P1030220.JPG

P1030226.JPG

P1030227.JPG

P1030229.JPG

P1030230.JPG

P1030231.JPG

Zo, bij thuiskomt eerst maar even een halve kilo fijnzand van mezelf en de kisten afgespoeld!
Het was een TOP jubileum-treffen op misschien wel één van de mooiste locaties tot nu toe. Prachtig om zo midden op de hei te staan! Ik kom graag nog een keer weer met iets minder wind. Heb in het begin van de dag een paar korte filmpjes en foto's geschoten. Binnenkort een even kijken of ik ze makkelijk op het web krijg.

Een heerlijke dag gehad en weer veel leuke mensen ontmoet. Het aansluitende hapje eten in restaurant 'Juffrouw Hitsige Tok' was ook erg gezellig!

Hopelijk tot snel

Groeten Rick

Arjan en clubleden, bedankt voor de organisatie en de locatie.
Om een uur of 3 toch nog 4 startjes kunnen maken met thermiek dus al met al een geslaagd 5 jarig bestaan gevierd.
Verder volop kunnen genieten van alles wet te zien en te beluisteren was.

Op naar het volgende VGT.................

Back