Verzameltopic Walkera CP helicopters

Heb je hier al gekeken Rimo?
yellowflashcolorzpdt19.gif

Deze shop zit hier in de NL.

Grtz Marco.

Helipal. Mits ze dat ding in een envelop kunnen stoppen (zie je als je besteld) heb je het met dag of 6 binnen.

Ik heb RCMaster.net aangeschreven over dat ik donderdag de Super CP binnenkreeg en dat hij zondag al overleed. Maar afwachten hoe ze reageren.

De print bekeken en er is een IC die duidelijk zijn hoed heeft afgezet! :onweer:
Die print is zo duur omdat de servoregelaars erop zitten. Ik vond ze voor tussen de 69 en 92 dollar! :schrik:
Kost een complete Super CP minder. Ik hoop op een goede after sale service.

To be continued..................

En anders neem je die van Rimo over. Die heeft z'n set in de verkoop..

<Oude "Te Koop" Link Verwijderd >

Laatst bewerkt door een moderator:
@Rimo,

Wat lees ik nu? Wil je de Super-CP alweer verkopen?
Het zou jammer zijn als je nu al stopt, je bent net begonnen.

Gr. Eric.

Je hebt wel dikke pech met je SuperCP Tom:mad:

Hopelijk reageren onze "sambalbij vrienden" een beetje positief voor jou;)

Ik heb gisteren en vandaag weer een aantal heerlijke vluchten kunnen maken met de Master & 4G6s.
Heb de timer van de Devo10 aan de gas-stick gekoppeld en ik vind dit erg makkelijk.

Wat mij opvalt is dat ik het buiten vliegen in normal-mode nogal lastig vind(heli hopt erg op de wind), en het beter gaat in ST1-2. Hoe vliegen jullie meestal?
Dan heb ik ook nog de vraag wanneer schakelen jullie over van normal naar stunt? Doen jullie dit terwijl je nog op de grond bent of net na het opstijgen.

Hoe starten/landen jullie met de V120 als jullie boven gras vliegen? Het gras waar ik vlieg is niet overal helemaal vlak en de staartrotor is dan soms net een grasmaaiertje.

De heli's zijn gelukkig heel mee naar huis gegaan, wel bijna gecrasht met de master.
Precies bij het loskomen kwam er een windvlaag en zowel de Gyro als ik corrigeerde hierop. Het resultaat was dat de heli sterk naar voren helde en met de rotorbladen het gras raakte. Heli gelijk maar weer neergezet en het verbaasde mij dat ze bij het aftoeren rotsvast stond. Bleek dat de punten van de skids in de grond vastzaten geprikt.

Het was een zeer geslaagde vliegdag.

Starten en landen doe ik zelf nooit vanaf gras. Ik gebruik meestal belendend fiets of voetpad. Bij de 120 om de gears te sparen en bij de grote om te voorkomen dat ik per ongeluk op een polletje land en dat de heli omvalt.
Verder doe ik zelf idle up aan de grond. Kan ook in de lucht maar zorg dan wel dat je pitch op midstick zelfde is in normal als idle up anders maakt de heli een sprong of een val.

Ik start en land ook altijd vanaf een verharde weg maar als je alleen gras hebt dan kan je ook een plank op het gras leggen.

Ik begin altijd in Idle-up maar wil soms wel een in normal starten en dan later schakelen naar idle, vind de toeren verhoging wel leuk maar dan moet wel je pitchcurve gelijk zijn;)

Ik start ook altijd vanaf verhard op. En als er alleen maar gras is.
Heb ik een plaat van 600 x 600mm. Ideaal.
Opstijgen doe ik in normal mode, schakel daarna pas over naar idle-up.
Landt weer in normal mode. Heli weer veilig op de grond throttle hold er op.
yellowflashcolorzpdt085.gif

Grtz Marco.

Het valt mij ook op dat ik in ST1 veel minder stroom verbruik.
Dit is bij de 4G6s, bij de master-cp heb ik het nog niet nagemeten.

Heb de timer al 1min langer gezet.:D

Das wel balen zeg Tom, ik hoop dat ze inderdaad goede aftersales hebben.

@ Rimo, had je dat ding niet net joh ? dat je hem alweer verkoopt ? Ha ha ik denk dat Tom hem al heeft gekocht. Die mini skids worden inderdaad zeldzaam, ik heb er ook 3 in backorder staan, mijne zijn nog wel heel maar de voorste puntjes eraf.

Wat vinden jullie trouwens van mijn sticker avontuur :-) best leuk kapje zo toch :p

led2.jpg

canopy1.jpg

canopy2.jpg

Hallo,

Het klopt inderdaad dat ik ermee stop.
Dit heeft te maken met de financiële situatie op het moment aangezien ik al een tijd thuis zit met rugklachten en niet aan het werk kan.
Ook heb ik nog andere dingen waar ik me mee bezig hou die geld kosten,dus vandaar mijn keuze.

De Super CP heb ik inderdaad al verkocht aan Tom.

De Devo 10 staat nu los te koop,dus als iemand interesse heeft ,dan weet je me te vinden ;)

O ja,ik heb ook nog een mooie dongel die ook los weg mag,dus wie o wie wilt lekker gaan simmen?

Begrijp ik hieruit dat jij fysieke last hebt met het vliegen met een helikopter?

Niet specifiek last met het vliegen van een heli,maar ben gewoon bepekt met een heleboel dingen.
Ik heb inmiddels 2 operaties aan mijn rug gehad en iets van 10 injecties in mijn rug maar het wil allemaal niet baten.
Ik kan wel dingen,maar allemaal heel kort en afwisselend.
Bukken doet pijn en zitten,lopen en staan moet ik afwisselend doen en maximaal per 15 minuten.
Het schiet allemaal niet op,ik ben er nu al 4 jaar mee bezig en zie nog geen einde aan deze ellende :(

Ik ben zelf ook heel beperkt met Bechterew, dus ik weet wat je moet meemaken. Dit is goed rot joh. En je had er zo een zin in. Daarom dacht ik te begrijpen dat bukken enz. het probleem zou zijn.
Of je neemt alsnog een coax, dan hoef je niet meer te bukken, want dat start & landt op je bureau. Kan je zowel staand als liggend doen & ook nog blijven simmen natuurlijk.

Ik heb RCMaster.net aangeschreven over dat ik donderdag de Super CP binnenkreeg en dat hij zondag al overleed. Maar afwachten hoe ze reageren.

De print bekeken en er is een IC die duidelijk zijn hoed heeft afgezet! :onweer:
Die print is zo duur omdat de servoregelaars erop zitten. Ik vond ze voor tussen de 69 en 92 dollar! :schrik:
Kost een complete Super CP minder. Ik hoop op een goede after sale service.

To be continued..................

Hoi Tom,

Het printje is ook te koop voor €51,32 bij Banggood.

Grtn,
Lee.

Back