Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Heb nieuwe besteld... Zoals je ziet staart eraf na een verkeerde landing.. pff kost me weer een 17.000 euro..

:rolling::rolling::rolling:

mooi he zo'n heli transporter ..... niemand verteld die jongens ook dat zo'n ding ook kan vliegen om ergens te komen :)

Dat denk ik ook altijd, als ik een vrachtwagen, met mooie sportwagens er op, zie rijden....

Groet, Bert

wat denk je van die gigantische vrachtschepen, vol met bootjes...

ik snap het wel.. De eigenaren hebben geen zin om ze zelf naar de vakantiebestemming te varen..
of de bootjes kunnen niet over zee, maar het blijft een raar gezicht.

Wie kan mij in aap - noot - mies taal uitleggen wat voor verschil (en of ik verschil) ik ga merken tussen een DFC head of reguliere FBL head als ik gewoon vlieg (dus geen dubbele rietbergers etc.).
Reden: ben de 450 uit de AW in elkaar aan het zetten en heb de keus tussen een DFC of reguliere FBL head. Ik had begrepen dat de DFC stijver is en je hier verschil merkt bij 3D. Echter vlieg ik geen 3D. Maar als ik de reguliere FBL gebruik kan ik mijn normale mainshafts misschien nog eens gebruiken :-)

Dat je rotorkop bij DFC iets lager kan,
en ietsje minder aan gewicht heeft da een 'gewone' fbl,
dat zou ik zeggen,
en ik kan me geen verschil in het echte vlieggedrag voorstellen,
zou dat zo zijn, is steeds nog de vraag of het verschil
positief of negatief is.

Groet
Uwe

"Ze" zeggen verder dat DFC voor wat meer stress/krachten op je servo's zorgt in vergelijking tot FBL. Verder is DFC natuurlijk weer net wat makkelijker af te stellen en omvat minder onderdelen.

Wie kan mij in aap - noot - mies taal uitleggen wat voor verschil (en of ik verschil) ik ga merken tussen een DFC head of reguliere FBL head als ik gewoon vlieg (dus geen dubbele rietbergers etc.). [..]
Ik had een dfc kop op m'n 450 sport en 't voornaamste voordeel vond ik dat ie minder geld kostte. Verder: het ziet er anders uit ivm lagere rotorkop, minder linkjes/onderdelen natuurlijk en het minimale toerental is hoger dan het reguliere type vanwege de demping. Mogelijk geeft het bij een crash meer kans op schade aan je servo's.
Dat het zwaartepunt iets dichterbij de rotor ligt zou je misschien meer merken bij een trex 600/700 waarbij de accu's onderin het frame hangen.

Ik ga gewoon is met die normale proberen, dan zie ik het verschil wel in de praktijk :-)

Voorwat betreft dat afstellen kan me niet voorstellen dat dit op een DFC makkelijker is, omdat je op beide maar 2 links naar de grips hebt die je kunt stellen en denk zelfs dat de reguliere met balletjes linkjes makkelijker te stellen is met het eraf halen ;-) hoef je ook niet elke keer te LT'en.

Ik hoef ze niet te kopen want heb er van beide 1 liggen 1 zat bij de heli en de ander had ik met een garantie gevalletje ter vervanging gehad (ipv 3 schroefjes.).

Grote voordeel wat ik zie is dat bij een evt. crash ik mijn spare MS's en linkjes etc kan gebruiken als ik de reguliere gebruik. Anders blijft dit ook maar liggen. en heb ik nog is iets verschillends vliegen anders is alles zo het zelfde :-) kan altijd nog veranderen als het niet bevalt.

mijn dag kan niet meer stuk ..

vandaag gehoord dat ik aangenomen ben voor een nieuwe job, erg veel zin in.

Juli en augustus lekker 2 maand vakantie, en dan beginnen aan de nieuwe baan. :)

Sven: gefeliciteert!

Over de dfc kop
Hij is lager. Minder onderdelen inderdaad. Maar degene die er zitten, worden wel een stuk heftiger belast.
Hij is tegelijk knetterhard, dus heeft hoge toerentallen nodig om lekker te vliegen.
Normaal zou je het rubber zachter kunnen maken, maar dat is een doodzonde bij dfc.

Vanwege de lagere kop, gaat de heli wel wat directer sturen.

Maar een dfc is gewoon een fbl kop..
Enigste onderdeel wat je niet hebt in een dfc, is de swash meenemer. En eigenlijk vind ik dat ding niet zo storend.
Afstellen vind ik een non issue, we hebben het hier alleen over de hoogte van de swash meenemer..
Daar kun je vrij weinig aan fout doen...

Geloof ook niet dat de servo's het bij dfc meteen zwaarder krijgen.
Behalve in een crash.. normaal flexen de aansturingsstangen mee, nu niet meer. Dus eerder kans op kapotte servo's met een crash.
Maar als je een heli samen gaat stellen op hoe hij crasht ipv op vlieggedrag, kun je hem beter niet samenstellen

Juli en augustus lekker 2 maand vakantie, en dan beginnen aan de nieuwe baan. :)

Helemaal goed, kerel!

Heb je tenminste het hobbybudget veiliggesteld.... :rolling:

Nu effe serieus: gefeliciteerd, het is in deze tijd bepaald niet makkelijk een goede baan te vinden. Hopen dat het een baan is die je bevalt!

Groet, Bert

ja ik kijk er enorm naar uit en mag inderdaad van geluk spreken dat ik gelijk al bij mijn eerste sollicitatie al een baan heb.
ik ken er genoeg die al maanden / jaren bezig zijn.

Het is een hele uitdagende baan met veel onregelmatige werktijden, maar met heel veel leuke kanten, dus dat houd het gevarieerd en daardoor ook enorm veel zin erin.

Helemaal top :)

Gefeliciteerd Sven !!!

.....:music:.....

geeft even iets minder hoofdpijn, ha ha

Groet
Uwe

Back