Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Vraag:

Vraagje:

heeft iemand dat al gehad:

na een pitchpumb blijft de heckrotor in een hoek staan,
en ik moest met de rudderstik bijna vol uitslag geven
om de heli tenminste iets stil de krijgen,
na een moeilijke landing
(het bleek, dat de gyro überhaupt niet meer werkte,
de servo wel)
de heli even uit geschakeld en nieuw aangeschakeld,
da springt de heckservo in de juiste positie, en probleem is opgelost.

Daarna nog wat flips gevlogen in idle,
dat probleem kwam niet meer terug,
servo gecontroleerd, die is het niet.

Groet
Uwe
 
Laatst bewerkt:
Da's een vreemd verschijnsel.

Nooit eerder van gehoord....

Klinkt wel eng overigens....

Groet, Bert
 
hoe is gecontroleert of de servo het wel deed, en dat het puur aan de gyro lag?

is de servo meteen uit de gyro getrokken, en in de ontvanger gezet? of anders?
ALS het uit de gyro komt, vind ik hem heel eng...
Eraf slopen en nooit meer een heli laten zien..

een geblokkeerde servo is dan wat logischer, en minder eng. maar nog steeds eng.. en er moet iets aan gedaan worden natuurlijk.
maar daar kun je nog iets mee..

Mijn beslommeringen:
de 250 weer een keer lekker laten vliegen. heeft een andere motor.. eerste motor zat er nog in, en het ding was niet omhoog te schoppen..
Heli is een eerste generatie 250, bleek dat die eerste lichting motoren een tik te licht waren en overbelast werden.. en er dus op lange termijn mee stopten.
Ding vliegt weer goed. Nog een beetje een raar gevoel in de staart, maar dat komt vanzelf.

een vliegtuig waar ik al een stevig tijdje mee aan het etteren ben om weer de lucht in te krijgen, is eindelijk de lucht in geweest zonder onderdelen te verliezen.
lijkt normaal, maar dat was voor dit ding dus niet het geval. Uitlaat kwam letterlijk iedere vlucht los. draadeindjes bleven breken, pakkingen klapten eruit. uitlaat op een 3e punt op de romp vastgezet, nu blijft het blijkbaar vastzitten..
En hard dat ie ging :mrgreen:
jammer genoeg kwam hij bijna net zo hard binnen voor de landing, en dat blijft spannend (kort veld)

en het motortje is nog steeds aan het inlopen.. wordt alleen nog maar beter..

MCPX weer een beetje laten vliegen... Alleen blijken de accu's met zn allen tegelijk met pensioen te willen.
de normale timer, waarmee ik al een tik meer dan 20% over houdt na een vlucht, heb ik maar 1 keer gehoord bij 7 accu's
alle andere keren kwam hij voortijdig aftoerend al naar beneden gedonderd.
toch spannend als je inverted aan het oefenen bent..

De spullen beginnen iig klaar te geraken voor het seizoen...
motortjes zijn bijna allemaal gereed. Laat maar komen dat zonnetje ;-)
 
Laat maar komen dat zonnetje ;-)

Mijn vrouw moest als Indonesische erg hard lachen om mijn tamelijk rode velletje gisteren....

Dus volgens mij IS het zonnetje er al.... en het schijnt de komende paar dagen alleen maar heter te worden....

Groet, Bert
 
Vraagje:

heeft iemand dat al gehad:

na een pitchpumb blijft de heckrotor in een hoek staan,
en ik moest met de rudderstik bijna vol uitslag geven
om de heli tenminste iets stil de krijgen,
na een moeilijke landing
(het bleek, dat de gyro überhaupt niet meer werkte,
de servo wel)
de heli even uit geschakeld en nieuw aangeschakeld,
da springt de heckservo in de juiste positie, en probleem is opgelost.

Daarna nog wat flips gevlogen in idle,
dat probleem kwam niet meer terug,
servo gecontroleerd, die is het niet.

Groet
Uwe

ik heb het dit weekend ook gehad met de 250 en de 450 met een gp780... dat de heli naar rechts stuurt en de staart Door de servo naar rechts stuurt zodra ik geen input geef.. ik denk een initialisatie probleem want na het los halen en opnieuw aansluiten van de lipotjes geen problemen meer. weet alleen niet of je dat ook bedoelde?
 
Dat is idd een initialisatiepuntje. iets beter opletten hem stil te laten staan als hij initialiseert.

maar normaal, als je eenmaal vliegt heb je daar niet extreem veel last van.
Niet zo erg dat je de knuppel helemaal in de hoek moet gooien om hem stil te krijgen..
vaak heb je dan in hoover dat de staart een tikkie wegloopt. zodra de staart wegrent, heb je een uitdaging ;-)

Een initialisatiepunt heb je ook meteen vanaf de eerste keer opstijgen.
niet ergens halverwege een vlucht, na een pitch pump.
 
Na een pitchpump met mijn 700 ging de staart vreselijk tekeer van links naar rechts , gain waarschijnlijk te hoog , wel spannend met de 1e vlucht .
Vandaag nog even tijd zoeken om nog maar een keer te fladderen , wat instellingen veranderen kwa gevoeligheid in idle up .
 
tip: als de gain niet asociaal veel te hoog staat, kun je door zachtjes een beetje staartinput te geven de hunt een beetje minimaliseren.
soms zelf eruit krijgen kun je iig landen.

natuurlijk geen complete rondjes gaan draaien, bij mij is een 45 graden op zijn hoogst meestal zat.
 
Klopt , een beetje rudderinput gegeven en t verdween , maar t is wel een te hoge gain in mijn ogen .
Even een paar procentjes omlaag vanmiddag en knallen met die hap .
 
Vraagje:
heeft iemand dat al gehad:

Da's een vreemd verschijnsel.
Groet, Bert

Gelukkig niet Uwe en knap dat je hem op die manier aan de grond kan krijgen.
TH werkt ook niet als de servo in de hoek kruipt.
Welk fbl systeem is het?

hoe is gecontroleert of de servo het wel deed, en dat het puur aan de gyro lag?

Om alles op een rijtje te krijgen:

fbl = Spektrum™ AR7200BX DSMX® receiver with integrated BeastX® flybarless technology

servo = bij een eerder servo was dat probleem een keer,
nieuwe servo gemonteerd, 0 crash, ondertussen 8 lipos gevlogen,
plotseling weer dat verschijnsel, dan niet meer,
servo aan de vingers iets afgeremd, geen mechanisch defect te vinden

throttle hold = throttle hold werkt wel,
maar de servo heeft tijdens het vliegen !!! een nieuwe "nul-punt" gekregen,
op de grond stonden de vleugel bijna helemaal naar een kant,
ik kan sturen,
maar de ene kant op veel te weinig,
net genoeg, dat de heli niet met hoge snelheid pirouetteerde.

kabel en stekkers = alle kabel en stekkers zitten goed,
en het is bijna niet mogelijk, dat een los was gekomen,

lipo = da geheel gebeurte met een rond 20 vluchten ouden lipo,
die helemaal opgeladen was, vluchttijd 30 seconden

.........ik denk maar nu,
1. defecte fbl-unit
2. ???

iig ga ik nog een keer een nieuwe gear-set in de servo bouwen.

Bedankt voor meedenken en meewerken

Groet
Uwe
 
Zelfs al zou het aan de gears van de servo liggen, kan het nooit zo zijn dat er een nieuw nulpunt ontstaat, de gyro zal altijd proberen om (via de servo) zijn gewenste positie te krijgen.
 
Zelfs al zou het aan de gears van de servo liggen, kan het nooit zo zijn dat er een nieuw nulpunt ontstaat, de gyro zal altijd proberen om (via de servo) zijn gewenste positie te krijgen.

Dat is het ook, wat mij zo verbaast !
ik moet hem met de rudder-stik stevig tegen houden,
na het landen wijst de heckvleugel naar een kant,
en naar ESC weghalen en weer terug, alles weer o.k. ??

Ik ga met de nieuwe heli het zelfde doen met de zelfde lipo,
kijken wat die doet,
trouwens lipo kan ook niet,
ik deed hem gisteren daarna nog eens 3 seconden volgas naar boven,
alles zonder probleem, heck bleef super !,
trouwens duurte het minst 1 minuut, de heli weer naar beneden te krijgen,
die was echt alleen nog als mug te zien.

Groet
Uwe
 
Dat moet wel in de gyro zitten ! Het lijkt wel of jij oneindig pech hebt met dat ding :???:

Als het maar geen geld verder kost,
en ik de fouten alle opsporen kan,
en ik met mijn "gratis heli" van Horizon Hobby verder test,

is alles maar goed,
wel schokkend voor b.v. beginners (en kopers)

maar als alle problemen weg zijn,
en dat is mijn doel,
ga ik alle Blades verkopen,
en de koper heeft goedkoop een uitgeteste heli (= reclame !)

ha ha
groetjes, Uwe
 
Nou.... heeft iedereen zijn stoelriemen vast????





Brutus zit op de 2.4 gieg....

Nog net geen telemetrie (dat was wat al te gortig voor één keer) al is het er wel geschikt voor: display aansluiten en de ontvangerspanning en signaal sterkte zijn al zichtbaar, voor overige waardes moeten sensors gekocht worden....

Maar ik weet niet of ik dat ga doen: best wel eng, zoveel moderne fratsen in één keer....

Maar goed.... in één klap de 20ste eeuw binnengerold....

Groet, Bert
 
Shit he...

Moet iemand je een opvoedkundige tik geven als je begint te praten over de ombouw van 1 van je heli's naar electro?
Of een, hou je vast: estab erin?

Kan ik nog meer scheldwoorden en beledigingen laten vallen :mrgreen:
 
Maak je geen zorgen.... er vliegen nu een paar 450 electro molentjes, maar eerst word alles met een zuiger en krukas helemaal tot op de draad opgevlogen, en daarna zal ik eerder met de hobby stoppen, dan volledig op electro over te gaan....

En E-stab?????

daggutnie!

Groet, Bert
 
Ik was ook altijd van : T mot rokuhh , stinkuhh, en herrie makuhh!!
Maar nu ik de power van een electro geproefd heb , is t hek van de dam , of t schaap eroverheen of wat t ook alweer was ?
Enige minpuntje is toch de schamele paar minuten die je kan vliegen .
Hoewel ik vandaag na 5,5 minuut gestopt met rondvlucht , en na de accu`s geladen te hebben erachter kwam dat ik nog niet de helft van de accu leeg had .
Dus de 7 minuten moet haalbaar zijn met 12S 5000 Mah en 45C accu`s .
 
Back
Top