Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Daar ga ik maar beginnen:

heerlijk gevlogen vandaag,
6 pakjes bij 22 graden en bijna geen wind en veel zon,
.. en geen crash.

Groet
Heli-Uwe

Ik ben vandaag even een beetje met de neus op de feiten gedrukt:

Drie tankjes leeg gevlogen met de mini Star Ranger, en dat ging lekker.
Dat zal alles bij elkaar zo ongeveer 35 minuten vliegen, en nog eens een half uur stationair etc geweest zijn.

Uit de ontstekingsaccu was 475 mAh van de beschikbare 850 verdwenen.
Maar mijn verbazing was groot, dat de ontvanger bij aanvang van het vierde vluchtje vrijwel onmiddellijk in de low-voltage failsafe sprong, en thuisgekomen de accutester nog maar 4% restcapaciteit aangaf....
Nu is zo'n accutester een discutabel apparaat, maar toch...
Dat betekent een gemiddeld stroomverbruik van bijna 2A op de ontvanger... en als je dan naar mijn vliegstijl kijkt:confused::confused::confused:

Vroeger hadden we 500 mAh in een .60 heli:rolleyes:

Ik weet wel dat van de drie digitale servo's op de swash (Futaba S3152) er drie uit gaan.... want een gemiddeld stroomverbruik van 2A voor drie 3-kilo servootjes is gewoon ronduit belachelijk.... drie stuks S9202 voldoen hier net zo goed (even veel trekkracht) maar hebben minder dan de helft aan stroomverbruik....

Ik denk zelfs, dat 3 x S3001 ook wel kan, daar vlogen we per slot van rekening vroeger .60 heli's mee....

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Vandaag ook heerlijk gevlogen. Heb de maiden van mijn Logo 480 Xxtreme gedaan.
Heli vliegt heerlijk, maar heb wel last van een tailwag in hover.
Morgen verder zoeken naar een oplossing.

Mvg. Freddie

Net terug van het weiland en nu weer lekker in de tuin 8-) Vier vluchten gemaakt om weer rustig te wennen na een periode van rust. De eerste zelfs zonder canopy ;-) Ging eigenlijk heel aardig en het gevoel kwam al weer terug. Top dag en heerlijk genoten.

Hopelijk zijn er nog meer goede verhalen.

Dat had ik al verwacht. En sinds de laatste wijziging in het beleid is het voor mij wat lastig vliegen op zondag. Daarom maar weer wildvliegen ;-)

Vanmiddag ook weer heerlijk wezen vliegen samen met mijn vliegmaatjes:)
Helaas werden we wel wat dwars gezeten door een boer die het gras kwam keren op het veld. Was gistermiddag ook al het geval.
Maar goed volgend weekend licht er weer een kort gemaaid veldje voor ons klaar zullen we maar zeggen.
Heb de tail van de logo 480 iets beter gekregen maar ben nog niet tevreden.
Zo gauw ik tijd heb ga ik er verder mee.
Op naar volgend weekend met hopelijk net zulk weer als vandaag.

mvg. Freddie

Ook hier weer een lekkere middag, niet al te druk en helaas ook niet veel gelest, maar ik heb toch genoten van een "afgedankte" motor die met een vonkendoos er op al een aantal dagen vlekkeloos zijn werk doet....

Van 10 minuten op een tankje 10% Nitro, naar 20 minuten op datzelfde tankje maar dan 2% Nitro....

Dat scheelt die meneer heftig in de kosten, en die motor, die geeft er geen klap verkeerd om....

Zodra de eerste 5 liter van deze brandstof er doorheen is, heeft de vonkendoos zich al terugverdiend, en eigenlijk al veel eerder: de vorige motor (TT redline 53) was op gloeiplug in elkaar gelopen, en een vervangende motor zou prijziger geweest zijn dan dit "budgetmachientje + vonkendoos"....

Dit soort operaties, daar kan ik nu van genieten....

Groet, Bert

Zooooooo de maiden van de T rex 700 dfc zit erop .
Samen met Uwe en Andre even wezen spelen op ons vliegveld .
Wat een machine , dit is wel even wat anders dan zo`n pruts 600je , ik had direct al een goed gevoel erover , en dat bleek juist te zijn .
Totaal geen spijt ervan dat ik weer ben gaan vliegen na 7 jaar gestopt te zijn !

Gefeliciteerd nog een keer Ed,

het was een leuke (vlieg) avond !!
ook ik heb nog 4 lipos kunnen vliegen, wat voor ruimte heb je daar, juhhh

Groet
Uwe

Helaas het hele weekend moeten werken op een festival.. Al was dat ook leuk :-)
Maar helaas het prachtige vliegweer moeten missen.

Maarja, morgen de compass ombouwen voor de futaba set en afstellen, en dan komt als het goed is ook een nieuwe canopy binnen.

Dus dan is er dinsdag weer een nieuwe kans om te vliegen :-)

Back