Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

te2u9y8y.jpg


Voor mij geen vliegen vandaag.. gewoon arbeiten
 
Hahaha die van jou doet het nog... Die van deze hebben ze er net uit, deze is ook erg lek van onder en ik ga er de hele dag stukjes van knippen:cool:
 
Hahaha die van jou doet het nog... Die van deze hebben ze er net uit, deze is ook erg lek van onder en ik ga er de hele dag stukjes van knippen:cool:

Nou.... die doet het weer...

Boot is 12 jaar oud, motor nog maar een half jaar, wegens grandioos in elkaar lopen van de vorige (tot 3 keer toe....).

Maar jij mag dat ding op de foto dus afbreken? Lijkt me een baan waar je ook heerlijk je agressie in kwijt kunt... :D

Groet, Bert
 
Ik ook... maar dan aan de binnenkant van zo'n ding (iets wat daar op lijkt, maar dan met zeebrief...).

[URL="
HoMo - YouTube[/URL]

Groet, Bert

Leuke 8 cylinder torretje
Is dit de hoofd motor? en drijft ie ook een Hydropack aan en vervolgens een stroom generator??en dan de schroefas? of hoe zit dat voor een beeld te krijgen van deze opstelling en staat er naast deze motor een hulp motor aan de rechterkant??

Mooi om te zien
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Leuke 8 cylinder torretje
Is dit de hoofd motor? en drijft ie ook een Hydropack aan en vervolgens een stroom generator??en dan de schroefas? of hoe zit dat voor een beeld te krijgen van deze opstelling en staat er naast deze motor een hulp motor aan de rechterkant??

Mooi om te zien

Yep, dit is het hoofdmachientje...
Achter de motor is een vertragingskast geplaatst met twee uitgangen: een permanente geared up PTO voor de asgenerator en via een schakelbare clutch een geared down uitgang voor de schroefas. Geen hydropack bij deze installatie.

Staat inderdaad een hulpmotortje naast, maar niet rechts, maar links (bakboord)....

Voor mij is dit een beetje "speelgoed".... normaal zijn ze toch minimaal eeen paar meter hoog en ben je wat langer onderweg om er omhen te lopen....

Groet, Bert
 
Generator zie je toch aan het eind, onder de uitlaat bekleding. Wat voor merk motor is het een deutz?
Mijn ex schoonvader had zon oude sleepboot met een oude deutz 4 cilinder erin uit 1926 ofzo, zon tsjok tsjok motor, hebben we ergens op een sloop gekocht en helemaal gereviseerd, mooi werk hoor, toen hij liep mocht je ieder half uurtje een paar pompjes olie op de kop doen en die had vergeleken bij deze een vliegwiel die 2 a 3x groter was dan deze dat ding woog als dieplood. Maar mooi spul hoor.
Op welke en wat voor boot vaar je dan? Binnenvaarder? Als je in de haven van Vlissingen oost ben moet je het maar eens laten weten Bert, dan kom ik eens kieken eej. Werkse!
 
Werk je vaker met lange slag motoren, als die Sulzer motoren? Heb nog eens een blauwe maandag bij de schelde gewerkt, daar hadden we alle onderdelen voor Sulzer op voorraad
 
Bedankt voor je input, nu heb ik een beetje beeld wat bij het filmpje hoort.

Tja bakboord,stuurboord........ik haal het steeds door elkaar:rolling: hihihi..maar leuk om te zien wat je dagelijks werk is...

Werkse
Jeroen
 
Dit is een ABC, type 8DZC-1000-166A waarbij de 1000 voor het max toerental en de 166 voor de max toegelaten gemiddelde effectieve druk (16.6 bar MeP) staan.
1766 kW volgens de fabrikant, maar wij draaien er een stuk rustiger mee, anders gaat hij zo gruwelijk zuipen....

Staat allemaal in een klein kustvaart tankertje (chemie).

Vlissingen komen we wel eens, maar maar heel zelden. Zit niet veel chemie.

Groet, Bert
 
Laatst bewerkt:
Werk je vaker met lange slag motoren, als die Sulzer motoren? Heb nog eens een blauwe maandag bij de schelde gewerkt, daar hadden we alle onderdelen voor Sulzer op voorraad

Yep... Toevallig was het grootste waar ik mee gewerkt heb wel een Sulzer, 9RTA 90 van een slordige 50.000 PK, maar ik heb hoofdzakelijk met MAN B&W in de range van 35 tot 60 cm boring gewerkt, zo ruwweg tussen de 5000 en 15000 PK.

Daarmee vergeleken is dit een beetje speelgoed....

Groet, Bert
 
StuuRboord heeft de R van rechts ;)

Toch stond die hulpmotor (voor de kijker dan toch) rechts...
Aangezien je de schroefas niet kunt zien (loopt onder de vloerplaat), geen onbegrijpelijke vergissing....

Groet, Bert
 
Dat is 10 ton met 40 knopen?
Wij doen 3500 ton met 10 knopen....

Wat is een IPS aandrijving eigenlijk? Soort van waterjet of zo?

Groet, Bert
 
Onze boten zitten afgetankt rond de 8 ton waterverplaatsing.


Edit: joop is me voor ;-)

IPS is een gepatenteerd systeem van Volvo Penta. Het is een staartstuk aan de onderkant van de boot met 2 contra roterende schroeven. Voor het manoeuvreren stuur je het gehele staartstuk. Uiteraard volledig digitaal aangestuurd. En met twee staartstukken kan je manoeuvreren alsof je boeg en hekschroef hebt.

puge3u2a.jpg


Acceleratie is waanzinnig, qua DB's erg stil doordat de uitlaten in de staartstukken zitten. Waanzinnig stukje engineering. Heerlijk om aan te werken.

IPS600 - Motoren range : Volvo Penta

Ons product in zijn natuurlijke habitat:

Wajer Osprey 38 MOODFILM - YouTube
 
Back
Top