Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ben het helemaal met je eens Joop. De motoren, de IPS pods zelf en de electronica zijn zo mooi doorontwikkeld, verfijnd en voor elkaar ontworpen, er is een reden dat er verder geen fabrikant is die zoiets op de markt heeft. ZF heeft zoiets gehad maar kreeg de software niet goed. Iets met spontaan onbestuurbare boten e.d..... ;-)

Laatst bewerkt:
Ik weet niet hoe het in de scheepvaart is maar qua machinebouw is Volvo wel het merk en daar liggen ook penta motoren in, heerlijke machines. En qua veiligheid en zuinigheid lopen ze ook voorop.. al vraag ik me wel af in hoe ver dit systeem toepasbaar is op de grote vaart op grote logge lange slag motoren?

ZF maakt ook versnellingsbakken voor de DAF XF95.. die krengen schakelde op wanneer het niet moest en gingen terug wanneer je dat niet persee nodig hebt.. puddingbakjes.. als het hetzelfde merk is..

Gek.... in sportwagens schijnt ZF zo'n beetje het summum te zijn van wat er te krijgen is....

Groet, Bert

Ook in de jachtbouw kan je qua motorisering niet veel beter krijgen dan Volvo Penta naar mijn idee. Heb met een paar merken gewerkt maar Volvo steekt er met kop en schouder bovenuit. ZF zal ongetwijfeld op meerdere technische vlakken actief zijn. Hun transmissiebakken zaten ook in een andere boot waar ik veel aan gewerkt heb ( Z-drive schroefassen in combinatie met 2 x 480 pk Yanmar 6 cilinder turbodiesels ) maar daar voldeden ze uitstekend.

Gek.... in sportwagens schijnt ZF zo'n beetje het summum te zijn van wat er te krijgen is....

Groet, Bert

Tsja maar dat geldt voor Mercedes in zekere zin ook wel. Ze maken top luxe wagens maar qua vrachtwagens is het echt een ballenmerk. Is mijn mening he, ik zeg ook altijd: "liever 2 sterren in mijn ruit dan 1 ster op de grille!" Maar ieder zijn ding hoor

Tsja maar dat geldt voor Mercedes in zekere zin ook wel. Ze maken top luxe wagens maar qua vrachtwagens is het echt een ballenmerk. Is mijn mening he, ik zeg ook altijd: "liever 2 sterren in mijn ruit dan 1 ster op de grille!" Maar ieder zijn ding hoor

:D :D :D Ikheb zowel nog nooit in een luxe als in een vracht Mercedes gereden...

Ik heb ook zowel nog nooit op een boot, als in een sportwagen met ZF garbox gereden/gevaren....:rolling:

Overigens valt me op dat die IPS dingen trekkend geplaatste schroeven hebben....
Dat is een recept voor troep in de schroef...

Da's dan wel weer jammer....

Groet, Bert

Daar hebben we in de praktijk eigenlijk geen last van. De wateren rondom Monaco, Saint Tropez etc zijn redelijk schoon. Rotsen vormen meer gevaar haha. En aangezien 99% van onze boten in die omgeving liggen en door ons in het hoogseizoen onderhouden worden kunnen de klanten zorgeloos rondjakkeren mocht er toch iets in de schroeven komen.

Heli beslommeringen. De wind houd voorlopig aan zo te zien dus ben een pak lipo's maar weer op storage aan het zetten. Anders liggen die te bederven. Ik heb vandaag wel in de tuin even de mcpx bl gevlogen. Die hou ik qua heli wel standby.

Verder betere props binnen gekregen voor de quad. Ook die getest en wat aan de gains gedaan. Vliegt prima verder.

Mobius camera is onderweg. Ik begreep dat die het GPS signaal kan verstoren. Ben dus beetje lezen wat mensen zoal doen om dat probleem op te lossen..

ja de vliegomstandigheden zijn nog niet geweldig.
En op de dagen dat ik moet werken is 't mooi vliegweer... en ben ik eens vrij..dan is 't ook weer wk 4 a 5...

misschien morgen ochtend voor 't werk nog even een poging doen, dan word 2-3 voorspeld.

Ik zou ook een mobius camera bestellen, wist nog niet van een mogelijk probleem met gps. Misschien net zoiets als de gopro die op zo'n 350qx problemen zou geven?
Zelf niet weinig heli gevlogen de laatste tijd, nog wel wat op de sim.

Ik had onlangs een dji f450 set, video zender en camera gekocht om weer fpv te gaan vliegen. Gewoon op zicht met er mee vliegen vond ik zoals verwacht niet zoveel aan maar voor fpv vind ik het top.
Vandaag werd een fatshark predator v2 bezorgd. Ik vind het best wennen om als het ware buiten in het donker naar zo'n scherm te kijken maar zie zo veel meer details dan op m'n 7 inch 840x234 monitor.

Ik wil ook FPV gaan vliegen met de quad. Ik moet heel eventjes geduld hebben. Maart komt er dan een fatshark.

De mobius kan problemen geven. Ik lees dat de problemen soms niet ontstaan als de camera ondersteboven onder de quad zit. Eventueel kopertape erop schijnt ook te helpen.
Ik heb zelf de GPS antenne echt helemaal achterop zitten dus wellicht heb ik de problemen helemaal niet.

12840612003_e526506b25_c.jpg

Ik wens iedereen dan veel plezier! Zelf mag ik blij wezen als we om 3 uur vanmiddag tussen de pieren van de nieuwe waterweg liggen....

Vlieg ze allemaal, en hou de boel heel!

Groet, Bert

Hier grijs en regenachtig, niet echt lekker weer om te gaan vliegen al zou ik wel gaan als het ff kon.
Gisteren de fs zender en camera op mn quad gemonteerd ipv de boscam setup. Eens kijken hoe die fs 600 cmos is tov de sony.

(posted with a tablet)

hier was 't geweldig.

net ff uurtje gevlogen met de micro's en m'n collega.
Geweldig, heerlijk om weer eens buiten te spelen :D

Back