Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Zelf niet met de heli gevlogen maar lekker een dagje met het gezin. En tussendoor nog even met de quad in de tuin kunnen vliegen. Dus niet echt een helidag ;-)

Heb eerder op dat veld gevlogen en het is even wennen maar dan gaat het prima.

Ditmaal werd ik in de laatste bocht behoorlijk weg gezet door de wind, had iets eerder moeten indraaien :D Het is die dag ook bij die ene vlucht gebleven haha. Zo'n turbine veroorzaakt behoorlijk wat turbulentie als je er achter langs vliegt, leuk om te zien hoe je model opzij word geblazen haha.

...zo als eerder geschreven, ben ik druk bezig op
werk-vakantie, dus ook niet vliegen,
zondag ben ik weer thuis,
en hoop niet alleen binnen vliegen of simmen, ha ha

Groet
Uwe

Vandaag de laatste van onze drie lesheli's omgebouwd naar de nieuwe krukas-sensor voor de ontsteking. En ook deze motor liep, net als nummer 2 (nummer 1 was het experimenteer-exemplaar maar loopt nu ook perfect), vanaf de eerste seconde als een zonnetje.

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Dat is tenminste nog een zonnetje vandaag ;-)

Yep.... en het regende (lichtjes) tijdens die testrun, dus dat was regen en zonneschijn tegelijk....

Overigens, inderdaad, totaal KUTweer het afgelopen verlof (wat na morgen alweer afgelopen is :( ), ik heb geloof ik wel één keer echt kunnen vliegen de afgelopen 7 weken....

Hopelijk word het in April beter....

Groet, Bert

Tjonge, wat een prut weer is het de laatste dagen..... Regen en wind... niet echt motiverend om met de heli te vliegen. Wel bezig geweest met het programmeerwerk voor de multicopter controller. Gaat verdacht goed en auto level is inmiddels ook geïmplementeerd. Nu nog de hoogteregeling :thumbsup:

Laatst bewerkt door een moderator:
En wat als je tegen zo`n rotorblad aanvliegt ? Dan stort zo`n molen toch in en ben jij de klos ?

Schijnt mee te vallen, een lid van die club heeft in het verleden al eens een 50cc kist er tegenaan gevlogen. 1-0 voor het turbine blad.

Schijnbaar is dat risico in Duitsland geen issue. Er zijn daar genoeg modelclubs te vinden met windturbines in de directe omgeving. Maar het blijft oppassen :D

Schijnt mee te vallen, een lid van die club heeft in het verleden al eens een 50cc kist er tegenaan gevlogen. 1-0 voor het turbine blad.

Ik dank, dat je héél goed kunt vliegen als je zo'n blad weet te raken....

Groet, Bert

Hallo @Jonkje:

ik vind het wel mooi gevlogen (en ook gefilmd),
maar vind het toch eng met de windmolen,
als je da tegen aan vliegt, blijft van jou vliegertje niet meer veel over denk ik.

Groet
Uwe

Vandaag nog een lipo leeggevlogen. Een moment dacht ik ik beb hem kwijt, maar door de tips van oa Brutus ben ik toch blijven vliegen en heb ik hem alsnog kunnen redden. :thumbsup:
Ik moest wel enkele keren diep ademhalen vooraleer ik de rest van de lipo kon leegvliegen, maar ik heb nu wel een werkende heli op de kast staan.
Nogmaals bedankt voor alle tips. Dit forum is van goud waarde voor mij.

Nogmaals bedankt voor alle tips. Dit forum is van goud waarde voor mij.

;) je moet jezelf bedanken! JIJ hebt die heli gered, niet wij....

Klasse gedaan, en zeg nou zelf: dat geeft een enórme kick, toch?:thumbsup:

Groet, Bert

De tip was eigenlijk heel simpel: tot het laatste moment blijven doorvliegen.

@Bert: dat geeft zeker een enorme kick. Ik heb het inderdaad zelf gedaan, maar zonder jouw uitleg had ik waarschijnlijk toch weer die th omgegooid en zat ik dus nu weer te herstellen.

zonder jouw uitleg had ik waarschijnlijk toch weer die th omgegooid en zat ik dus nu weer te herstellen.

Ach.... vroeg of laat was je er héús zelf een keer achter gekomen hoor ;)

Maakt niet uit, de ergste schrik is er nu vanaf, en vanaf nu word het stééds makkelijker om die tanden op elkaar te zetten en door te bijten tot hij weer heel op de grond staat....

Groet, Bert

En ook met throttle hold erop kun je gewoon blijven sturen...
450 maatjes zijn er niet zo goed in, maar zeker de grotere jongens blijven nog best lang goed bestuurbaar zonder motor.

Zolang je maar wel een vlot dalende lijn inzet, en niet te veel vermogen probeert te vragen.
En niet teveel met de staart rommelen.
Die vreet ook vermogen

Nou.... met hrottle hold erop kun je inderdaad wél blijven sturen.... maar als je de kluts om te beginnen al kwijt bent, is de kans dat je die kluts weer op tijd terugvind zónder throttle hold toch echt een stuk groter dan mét....

Ik blijf er bij, dat zeker met een 450 o.i.d. je het beste kunt blijven doorsturen en proberen te redden wat er te redden valt, en die Th Hold niet eerder dan een halve meter boven de grond pas gebruiken.

Groet, Bert

Back