Ff geen zin om een discussie te starten voor iets waar waarschijnlijk velen in no time een antwoordt op hebben ..
Ik heb een ultimate, dat is een dubbeldekker vliegtuig.
Het betreft een 1,40 span variant van carl goldberg.
Het ding is volledig gestript geweest, alle besturing is verwijderd, en er is nieuw in gegaan.
Nieuwe folie, de oude kon je letterlijk breken, zo oud
Ding heeft altijd met futaba 3001's gevlogen, rondom.
Nu heb ik ondertussen een stevige uitdaging gehad met wat servo's die er tijdens de vlucht mee stopten.
Heb hitec's 5645's terug gestopt, op alle functies behalve gas.
Alle servo's gedragen zich voorbeeldig, behalve die in de vleugel...
Een paar snelle bewegingen op de sticks, en ze beginnen te stotteren. Ga ik daarna langzamere bewegingen doen, volgen ze wel netjes.
Ze hebben ook redelijk houdkracht tijdens een "stotter"
Aan boord van de romp is alles in orde. Voltage van de bec blijft goed op peil, alle servo's blijven netjes hun ding doen.
Alleen de vleugel servo's rommelen. Ondertussen gaat de romp netjes door.
Mijn conclusie is dat er ergens tussen de romp en de vleugelservo's iets mis gaat.
Geen draadbreuk, in mijn optiek hou je dan 0 stelkracht over.
En ik heb stelkracht.
Blijft een te dunne kabel in de vleugel over.
Spanningsval op de afstand, te weinig amperes die er tegelijk door kunnen.
Mijn conclusie, maar wil niet zeggen dat het klopt.
Zou het kunnen, dat de 3001's in de vleugel te weinig stroom trokken om dit effect omhoog te halen?
Ik heb dus letterlijk alles vervangen, behalve dat ene ######## draadje in de vleugel...
Je hoort dit type klacht ook vrij weinig, ook al lijkt het mij de enigste plausibele verklaring..