Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Pa is geland in Cuba dus 2e kerstdag is vrij: het zou net als vandaag redelijk weer worden en er is morgen activiteit op de club: vliegen! Het weekend word weer 3x niks volgens de voorspellingen... :-(

In ieder geval iedereen fijne feestdagen!

Ziet er goed uit Joop!

@Uwe Wat bedoel je met te strak op de tail bij de mcpx bl? Ik herken dat domweg niet..

...ik bedoel, dat misschien gain te hoog staat,
en dat het hek na een (rudder) stuurbeweging terug slaat,
dit fenomeen kan natuurlijk verdwijnen, als de heli ingevlogen is
of ik moet gain iets lager zetten .... phhh, dat gaat niet, of ??

groetjes van Uwe

Wel raar hoor Uwe. Ik trek die mcxp gewoon uit de doos en hij vliegt gewoon. Morgen lijkt het even redelijk dus zal ik hem buiten ook testen..

...ik bedoel, dat misschien gain te hoog staat,
en dat het hek na een (rudder) stuurbeweging terug slaat
Dit klinkt misschien een beetje vreemd maar de gain kan ook te laag staan. Met de Logo 400 bleef de staart onrustig tot ik de gain flink verhoogde.

Je moet echt even het gain-punt opzoeken waarop de staart gaat overcompenseren en dan weer verlagen. Anders kan het zijn dat je veel te laag blijft zitten met je gain. De staart doet het dan prima en blijft er ook achter de heli maar het is het "net niet".

En natuurlijk trillingen, hoe klein ze ook zijn, even balanceren.

Gewoon een gedacht / ervaring en heb geen idee of je er wat mee kan ;)

Standaard hoef je geen gain in te stellen op de zender als je de handleiding volgt. Maar wellicht zou dat kunnen.

@Uwe

Ik heb buiten even gevlogen. Ik heb een ietsiepietse tailwag in hover. Echter niet in vlucht. Volgens mij is die tailwag in hover ook normaal bij dit model. Vind tailwag ook een groot woord. Hij tikt soms even zachtjes. Nogmaals. In vlucht is het weg.
Dat de tail steeds teruggaat naar de originele stand voor je input geeft kan ik niet reproduceren.
Misschien moet je de mcpx even meenemen naar een veldje en er echt wat mee vliegen i.p.v. hoveren in de woonkamer. Kijken of het dan beter gaat.

**Edit**

Check deze even Uwe. Net geprobeerd en dat werkt prima voor fijnafstellen..

http://www.helifreak.com/showthread.php?t=492494

Laatst bewerkt:
Leuk die mod die Alexzz heet. Me eerst al een week bannen en vervolgens weer keihard een waarschuwing geven omdat ik een advertentie 4 uur te vroeg "kick". En dat op tweede kerstdag. Hoevaak ik hem wel niet heb betrapt op het tevroeg "kicken" van zijn advertenties. En zeg je hier wat van dan krijg je geen reactie terug. Nee, om me dan zo weer terug te pakken ben je een hele grote jongen!

Ik moest dit ergens kwijt.

Jeee mijn canopy is eindelijk binnen die 11 november shipped was.
Zal wel met controle op vuurwerk te maken hebben gehad.
Dank U Post NL!

@Uwe

Ik heb buiten even gevlogen. Ik heb een ietsiepietse tailwag in hover. Echter niet in vlucht. Volgens mij is die tailwag in hover ook normaal bij dit model. Vind tailwag ook een groot woord. Hij tikt soms even zachtjes. Nogmaals. In vlucht is het weg.
Dat de tail steeds teruggaat naar de originele stand voor je input geeft kan ik niet reproduceren.
Misschien moet je de mcpx even meenemen naar een veldje en er echt wat mee vliegen i.p.v. hoveren in de woonkamer. Kijken of het dan beter gaat.

**Edit**

Check deze even Uwe. Net geprobeerd en dat werkt prima voor fijnafstellen..

Gyro gain adjustment option in Tx - HeliFreak

Bedankt voor de tips,

en mooi dat die buiten goed vliegt.
Na nog eens 6 vluchten is de tail ook iets rustiger geworden,
en ik denk dat is te accepteren bij hover in de woonkamer met verwarming en en en.

Ik ga de gain niet veranderen dus,
maar leuk te weten, dat het kan.

@Joop: ook bedankt voor de tip met te laag / te hoog,
heb het inderdaad gehad bij de Bell 47,
dat ik probeerde een waag wegkrijgen met gain omhoog,
naja, da ziet het wat anders uit als bij de micros.

Ben nu eerst maar tevreden, dat die BL vliegt.

........sorry voor zo veel :offtopic::lol:

Groet
Uwe

hhmmmm

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back