Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Mooiste zou zijn als de hobby zichzelf betaald, maar dat lukt jammer genoeg maar weinigen..

Zou leuk zijn ...
maar een hobby moet nu maar wat geld kosten,
en op de andere kant is dat centjes verdienen !

Even goed bezig blijven,
en concentreert vliegen,
dan is het ook te betalen als je zo min mogelijk crasht.

Groet van Uwe

Als nou iemand dat ding van mij had gekocht vloog ik er ook niet mee boven het water.

Bert voor jouw mooie aanbieding ?, de helis betalen zichzelf terug bij jouw ?, mooi zo.

Nee serieus : 500 klasse is iets te veel voor mijn portomonee + geen mooi weiland zoals bij jouw filmpje.

Ik vlieg nu met de Atom500 boven water, dan kost het ook geen geld als ik crash.

Geloof je ook nog in de paashaas? :p

Je heli in het water ditchen kost je qua mechanische schade misschien minder... Maar de rest.. Kaching. Dit jaar zelf gezien met een 7HV van een vriend van mij die tijdens een autorotatie de sloot in gleed. Schade rond de €600 aan electra :(

Nee serieus : 500 klasse is iets te veel voor mijn portomonee + geen mooi weiland zoals bij jouw filmpje.

Een 500 betaalt zichzelf niet terug....
Daar is geen markt voor, want wat ik met een 500 kan qua lesgeven, kan ik met een 450 ook.... dus ik kan er ook niet meer voor vragen, maar een 500 is wel veel duurder qua aanschaf en accu's en ook het laden duurt langer (of je moet een véél duurdere lader kopen....).

En maak je geen ilusies over ons "mooie weiland" want daar kom je 90% van de tijd ook met een 500 niet echt uit de voeten qua starten en landen. Een 600 is daar het minimum om zonder platform iets mee te kunnen, en dan moeten we nog vaak de kantenmaaier er bij halen om een startvierkantje kaal te trekken....

Groet, Bert

Heb uiteindelijk met stevig rubber en twee laagjes plastic van een blisterverpakking de tail servo bevestigd. Boutjes zitten vast met thread locker. Oh ja, en voor de zekerheid twee mini beugelelastiekjes. Mn dochter heeft er genoeg van liggen :D.

su7a9ema.jpg

Veel gevlogen met de mCPX in de woonkamer,
nose-in en alle oriëntaties,
volgende stap dan inverdet, ... als de BL binnen is :yes:

groetjes van Uwe

Vandaag de laatste draadjes gesoldeerd, het programma geschreven en de eerste functionele testen gedaan met de lipo heater. Ziet er allemaal goed uit. Morgen eens kijken of we de boel samen kunnen bouwen in de koffer.

Edit: Vooruit, nog een foto ;-)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Joop ziet er goed uit;);)
Ik kijk ernaar en zie alleen maar electronica, je weet dat ik daar helemaal geen verstand van heb........ maar met jou vingers kun je alles maken:yes:

En je hebt straks je lipo`s lekker voorverwarmt:p:p
En ik sta er dan maar met handschoentjes aan mijn lipo`s te verwarmen haha.

Als joop aan het vliegen is gewoon zn koffer inpikken, dan gooi ik mijn handschoenen er ook bij in :mrgreen:

Ondertussen mijn electrozwevertje een update gegeven :p

9esu5e2a.jpg

Ziet er snel uit Merlijn ;-)

@Arjan: ik heb echt geen idee of het goed gaat werken. Maar het is in ieder geval wel leuk om weer eens lekker out-of-the-box bezig te zijn ;-)

jyby8eza.jpg
met de aangepaste kop vloog de heli wel :) , totdat ik de orientatie kwijt raakte was is te ver weg :( helaas, denk dat ik ga zoeken na een kale heli en rustig alles opbouw , omdat met deze kou klote vliegen was errge koude vingers :s

verzonden vanaf mijn kapotte samsung s3

Klote van de crash...

Maar als je toch aan het bouwen slaat, maak er dan meteen een zendertent met verwarming bij..
Kun je gewoon doorvliegen.

...zeker klote van de crash, Richard
maar tenminste ben je gevlogen,

baahhhh, als je de oriëntatie kwijt bent en je moet de vogel laten vallen

.............................................................................

Ik was thuis,
oefenen met de mCPX,
minicrash en de staart was weg !!

nu eindelijk een nieuwe staart zelf gebouwd,
carboon kost 'n € per meter, ha ha
en lekker het draadje buiten om hen gewikkeld,
en de oude startmotor loopt nog !

en even de start nog een cm langer voor binnen,
vliegt mooi stabiel in hover, alle oriëntaties.

groetjes van Uwe

(geen mooie foto, maar het is te zien:)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Back