Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

nu begint het echte Heli vliegen en genieten,

eens maar een benzine motor in bouwen of zo,
dan vlieg je 20 minuten of nog langer met een super vliegbeeld,

andere manier van vliegen, vind ik leuk !!

groetjes, Uwe

Ool al vlieg je er geen 3D mee Freddie, het blijft een mooie heli!

Vandaag kon ik eindelijk weer eens vliegen na een hele lange tijd van simmen. En dat viel niet mee. Je merkt echt dat je de fijne vingers toch snel kwijt raak. Maar ondanks dat toch weer plezier gehad met de clubleden en de kou..... brrrrrr. Snel de zendertent weer eens opzoeken 8-)

Gisterenavond met bouwen tegen een probleempje aangelopen bij het bevestigen van m'n tailservo (Corona DS-319HV) in de tail servo bracket van m'n HK-450 GT Pro V2.

De afstand tussen de gaatjes van de bracket is iets groter dan de afstand tussen de mounting holes van de servo.

2r3w3kp.jpg

Ik neem aan dat jullie hier ook weleens tegenaan zijn gelopen. Hoe hebben jullie dit aangepakt? Grrr, wil dat ding een keer afkrijgen....

Nieuw gaatje. Ringetje.
Indien nodig ander boutje.

Of zelf met wat hout en glasvezel een nieuwe maken.

Zondag vliegdag zonder brandstofheli:

Dus met de Blade 500 X en de Blade mCP X mijn rondjes gedraaid,
voor de eerste keer inverdet gevlogen met de mCPX uitdoor,
moet je echt veel corrigeren bij het omdraaien,
maar verder kan hij wel tegen wat wind,
en de 500er goed strak bij wind,
als je de kleinen fouten van Blade maar even vergeet.

Groet, Uwe

Vandaag niet gevlogen maar wel vorderingen gemaakt met de lipo heater. De inhoud van de deksel zit na wat passen en meten in elkaar. Nog even de sensoren op de Arduino aansluiten en we kunnen proefdraaien 8-)

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag eindelijk weer eens met de trex 250 gevlogen! Verder voornamelijk aan het slepen geweest met de Piper en vliegmaatje Frank N. met zijn gestretchte Logo 600 als gastvlieger. Was een geslaagde dag! :-)

3a5ezahe.jpg

ruby2evy.jpg

( piper 280 cm spanwijdte, zwever net over de 4m, beide 1/4 schaal dus perfecte combinatie )

Nu de spullen opruimen en lekker niks doen!

Eindelijk na weken van huis weg te zijn geweest een kleine start gemaakt met de hobby (tussen de bedrijven door want het thuis front is ziek)

Eerst eens de hobby kamer een beetje aan de kant gebracht en een ophang steun geknutseld om een heli aan de wand te plakken.......zodat er wat meer ruimte te krijgen op de werkbank......(tis nog allemaal te klein) en een start gemaakt met het op bergen en orderen van de gekochte spullen de afgelopen weken.........

De eerste start is gemaakt met de aangekochte schaal heli(gebruikt maar nieuw) en heb de Trex700E mechaniek uit de romp gesloopt om het mechaniek helemaal uit elkaar te gaan halen en na eigen wens (dan weet ik dat het echt goed in elkaar staat (lees Loctide) op te bouwen
De kop en tail ligt op de plank om uit elkaar te halen en ga eerst met het frame aan de gang en kom al bij het eerste probleem:
Ik wil de motor er afhalen om deze op te sturen naar Powerdekker om deze te laten herwikkelen maar de alu motor mount in het frame zit MUUR en MUUR vast en heb al diverse inbussleutels geprobeerd en ik denk dat deze zelfs met Rode loctide vast is gezet dus wss effe warm stoken(als dat gaat??) en dan demonteren??:murder: dus dit word nog ff een uitdaging om de motor er uit te krijgen:mad:
de rest van het frame staat goed in elkaar en zit allemaal goed vast.:D
Ga van de week de kop en tail uit elkaar halen en de tail ook
De romp ligt deels uit elkaar en ga een aanpassing maken aan het Retrack systeem en tzt afwerken met de losse onderdelen die ik hier heb liggen,eerst maar eens focussen op het frame om deze weer pod en boom te maken en vlieg klaar te maken met de onderdelen die ik hier heb liggen.

Greetz
Jeroen

Het dichtste bij modelvliegen wat ik gedaan heb vandaag, is met een volle bak Caustic Soda langs het veld van de club van Roozenburg varen.... :(

Maar ja, wel iets zien vliegen dus, al was het maar van een afstandje....

Groet, Bert

Het dichtste bij modelvliegen wat ik gedaan heb vandaag, is met een volle bak Caustic Soda langs het veld van de club van Roozenburg varen.... :(

Maar ja, wel iets zien vliegen dus, al was het maar van een afstandje....

Groet, Bert

;)toch nog wat met modelbouw gedaan al was het maar kijken vanaf je bootje met Caustic Soda......(leuk spul trouwens daar spoelen wij ook leidingen mee;) maar NU ff niet.....Free at last....)

Goede vaart Bert,en hou het draaiende die pruttelpotjes in het motorruim.
(van de week zeker weer thuis??)

Groetjes
Jeroen

Goede vaart Bert,en hou het draaiende die pruttelpotjes in het motorruim.
(van de week zeker weer thuis??)

Dank je, en het draaiend houden zal wel lukken.... is maar een eenvoudig gasolie-machientje hier....

Was het maar waar, maar het duurt nog tot tegen de kerst voor ik weer op straat mag spelen....

Vind het thuisfront niet leuk...

Groet, Bert

Was het maar waar, maar het duurt nog tot tegen de kerst voor ik weer op straat mag spelen....

Vind het thuisfront niet leuk...

Groet, Bert

Oeps.......das idd niet zo leuk......ik kan het weten ben net thuis van 9 weken aan eengesloten weg te zijn geweest....ppfffffttt nu RUST

Werkse Bert

Jeroen

maar ach. Die vliegende koffiemalers moeten ergens van betaald worden :mrgreen:

Mooiste zou zijn als de hobby zichzelf betaald, maar dat lukt jammer genoeg maar weinigen..

Mooiste zou zijn als de hobby zichzelf betaald, maar dat lukt jammer genoeg maar weinigen..

Mij dus (nagenoeg) wel.....
drie van de 8 heli's betalen zich volledig zelf en er blijft nog net genoeg over om in elk geval de brandstof voor de overige heli's daar ook uit te halen....

Groet, Bert

Back