Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

wacht maar...
op een gegeven moment ga je het "pootjes naar beneden" regime helemaal doorwerken..
En daarna wordt inverted de volgende logische uitdaging :mrgreen:

Het is natuurlijk aan jezelf of je dit erg wild doet, of juist met gevoel

Klopt, dit is mooi om te doen, loopings en rolls en rustig op de kop hoveren oefenen. In de sim ga ik het nog even in de andere orientaties naast nose in proberen voordat ik dit in het echt ga doen.

Zomaar een idee ...

Hoi Chris,

dat is het !!!!!!!!!!!!!!!
Ik had ook mijn 700er gekocht,
omdat een 550er op de duur te klein zou worden,
en omdat ik sowieso liever grote helis vlieg,

ik heb ook de Gaui NX4, maar ben bang voor onderdelen,
maar ik heb wel een paddel 600 nitro Rex,
en als da maar wat fout gaat, >>>>>>>>> fbl en vliegen,

bedankt voor de tip, ga morgen starten met oefenen

groetjes van Heli-Uwe

Beast x is bewezen een veeeeeeel betere unit te zijn dan de 3gx.
Met de huidige versie hebben ze een grote stap voorwaarts gemaakt. En daar moet je mee gevlogen hebben om het te beoordelen ;)

@Stef: Ik dacht ook altijd "gewoon lekker rond vliegen"..... maar het op de kop vliegen is zoooooo verslavend haha.

En Uwe.... rustig aan opbouwen, dan hou je het ook het langste heel :cool:

@Stef: Ik dacht ook altijd "gewoon lekker rond vliegen"..... maar het op de kop vliegen is zoooooo verslavend haha.

Gek he? ik heb nog geen seconde die behoefte gevoeld....

Met vliegtuigen pikte ik vroeger het gemaaide gras op met de tip van het kielvlak (zelfs met een "richting,- en hoogte only" trainer) maar met heli's heb ik die behoefte nooit gevoeld. Gewoon, lekker rondvliegen.

Om een of andere reden vind ik het er net zo uit zien als wanneer iemand zijn hond achteruit zou laten lopen tijdens het uitlaten....

Groet, Bert

Ik snap het wel Bert, in tegenstelling tot vliegtuigen zijn heli's van nature ook niet gemaakt om op de kop te gaan. Ik denk dat dit ook wat tegenspeelt. Hoewel wat loops en rolls wel realistisch is (neem bijv die heli van Red Bull) Dat heb je natuurlijk helemaal als je een mooie schaalkap er omheen hebt!

Voor zover vind ik dit 3D/stuntvliegen er wel mooi uit zien, het gaat wat rustiger en sierlijker. Hoewel ik onder de indruk ben van de reflexen van bijvoorbeeld tareq verkies ik dit zekerweten boven zijn vliegen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik snap het wel Bert, in tegenstelling tot vliegtuigen zijn heli's van nature ook niet gemaakt om op de kop te gaan. Ik denk dat dit ook wat tegenspeelt. Hoewel wat loops en rolls wel realistisch is (neem bijv die heli van Red Bull) Dat heb je natuurlijk helemaal als je een mooie schaalkap er omheen hebt!

Daar heb je wel gelijk in, en eigenlijk moet dat ook niet zo'n probleem zijn. Toch.... er is "iets" wat me zegt: nee, dat hoeft niet zo nodig....

Voor zover vind ik dit 3D/stuntvliegen er wel mooi uit zien, het gaat wat rustiger en sierlijker. Hoewel ik onder de indruk ben van de reflexen van bijvoorbeeld tareq verkies ik dit zekerweten boven zijn vliegen.

+1! Kyle Dahl vliegt inderdaad stukken mooier dan Tareq. Kan er niet een hele middag naar kijken, maar vind dat inderdaad wel leuk om te zien.
Van Tareq en in het algemeen mensen die zo vliegen word ik godsgruwelijk nerveus en gek genoeg verontwaardigd: Zo respectloos als dat soort mensen heli's de grond in boren terwijl er duizenden mensen al heel erg blij zijn als ze een HK450 kunnen kopen....

:D :D :D tot en met 00:41 kan ik dat ook :D :D :D

Daarna vind ik er van het ene moment op het andere weinig meer aan: het "ziet er niet uit" met een romp er om heen....

Groet, Bert

T Rex 600 nitro heli,
top om te oefenen, ha ha,
meteen 4 tankjes gevlogen, top!

dat was mijn beslommering voor vandaag,
rustig opbouwen op de SIM en dan de 600er ..

groetjes van Uwe

Gek he? ik heb nog geen seconde die behoefte gevoeld....
En ondanks dat je niet op de kop vliegt heb je plezier in het vliegen. En dat is wat ik probeer aan te geven: als iets leuks is wil je er meer van "snoepen".... En zo zal jij andere behoeftes hebben die je wilt ontdekken.

En persoonlijk is dit nog steeds mijn favoriet, niet enorm hard maar technische wel heel mooi. Dat hak en trekwerk hoeft voor mij ook niet zo.

@Uwe: Mooie oplossing zo. En inderdaad rustig aan en zorg dat het leuk blijft en dat je iedere keer plezier hebt.

Zelf heb ik vanavond nog even de Logo 400 "uitgelaten", was heerlijk!

En ondanks dat je niet op de kop vliegt heb je plezier in het vliegen. En dat is wat ik probeer aan te geven: als iets leuks is wil je er meer van "snoepen".... En zo zal jij andere behoeftes hebben die je wilt ontdekken.

Klopt! Plezier staat voorop, en daarvoor hoef ik niet op de kop....

Mijn persoonlijke uitdaging (en die vind ik leuker dan wat dan ook) is en blijft "beter sturen dan electronica"....

En proberen "gekke dingen" in de lucht te krijgen, zoals die watergekoelde heli.... Gewoon, kijken hoe ver je technisch gezien van de gebaande paden af kunt wijken....

Groet, Bert

En proberen "gekke dingen" in de lucht te krijgen, zoals die watergekoelde heli....
En zo wil ik ooit nog eens proberen om een tandem (chinook) heli te bouwen op 550 formaat met een Arduino voor het mixen van de kanalen. En verder zonder elektronische stabilisatie. Dat lijkt mij echt een prachtige uitdaging om eens rustig op te pakken.

Maar daar heb ik nu echt geen tijd voor.... mijn gezin gaat voor :cool: Misschien leuk voor de herfst / winter. Eerst maar eens een echte laadkoffer bouwen zodat ik 2 x 12S tegelijk kan laden op 1C :yes:

Goede ideeën Joop,
en familie gaat voor,
maar zo' n uitdaging wat Bert schreef, is echt leuk,
ik ga klein / groot beginnen en wil mijn Bell ook ens zonder vliegen,
moet ook leuk voelen

groetjes , Uwe :bye:

Laatst bewerkt:
Ondanks dat ik misschien een generatie achter loop weet ik inmiddels voldoende van aerodynamica en natuurkundige effecten om te weten dat het sturen zonder elektronica / flybar verschrikkelijk veel beheersing vergt.

Wat dat betreft heb ik echt respect voor een helikopter gekregen en de pioniers die het durfde om te vliegen. En dan denk ik altijd weer aan het filmpje van Bert over onze Nederlandse trots ;-)

Tja, en dan natuurlijk de vader van 3D Curtis Youngblood:

Puur op cyclic en de heli het werk laten doen! Heli heeft weinig power, is zwaar, gyro is prut, bladen zijn dramatisch...... enz.

Volgens mij verzend RC711 via dhl Duitsland en wordt daar de inklaring gedaan en heb je weinig tot geen extra douane kosten. Ik heb er in het verleden wat besteld en had een 450 kit binnen 1 week binnen!!!

Ik ben erg benieuwd!!!

taquse3u.jpg

Ze ligt al in NL!!

Back