Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Zou je zeggen...
Bij mij was het beeld precies zoals in je filmpje
Daaromvind ik die lagers altijd een beetje vaag om te bepalen of ze rot zijn of niet

Zo, vanmorgen paar uur bezig geweest en de Tarot unit is geconfigged. Morgen alleen nog met de pitchgauge aan de slag en dan kan ie z'n maiden hebben. Ik kreeg de Tarot gek genoeg niet aan de praat met een originele spektrum rx. Van alles geprobeerd maar na een uurtje maar opgegeven en een Orange erin gestopt. Dat werkte gelijk.

img0896mg.jpg

pppffffft echt niet leuk meer

vandaag jawel 1 nieuwe lipo geprobeerd (van de 6) en dacht dat er storing in de heli zat dat ding trilde van alle kanten:mad:
blijken het gewoon mijn vingers te zijn:rolleyes: pppffffffftttt KOUD en Guur weer hier achter op me thuis veldje achter me woning

Greetz,

jeroen

Hier in stadskanaal is het weer prima nu. Droog, vrijwel geen wind en een aangename temperatuur. Zal zo eens kijken of de mcpx er zin in heeft. Kan ik alvast wat gaan oefenen :)

Hier in de straat valt het best mee hoor Gertjan :) hij wil er prima om vliegen. Heb mn Lipotjes aan de lader gehangen :)

Nat met windvlagen in L'dam,
:onweer:maar morgen krijgt een van die vogels een regenjas aan
en wij gaan vliegen, desnoods met een paraplu.
:puppydogeyes: Uwe

..geen nieuw draadje, maar..

Hallo modelbouwvrienden, lezer, schrijvers en moderatoren:

Ik durf geen nieuwe thread aanmaken, maar:

Ik vroeg en tijd geleden voor een rubriek turbine - heli,
maar da woord gezegd, hoeft niet,
maar er is een rubriek multikopters,
mooi en ook interessant, veel elektronica, gaaf,
maar je moet maar eens kijken, wat ze voor onzin schrijven,
ik ga da niet meer posten, omdat da krijg je onder ''mijn postings'' dagelijks 100 onzin berichten""

Jammer.
:puppydogeyes: Uwe

Dan abonneer je je automagisch op discussies waar je in post. Zie onder gebruikersinstellingen --> Discussies met abonnementen.

Dan abonneer je je automagisch op discussies waar je in post. Zie onder gebruikersinstellingen --> Discussies met abonnementen.
Hoi @Chow:
dat was een heel goede,
da kan je met abonnement veel anders selecteren,
bij mijn postings heb ik zoiets van 300 discussies staan,
en als iemand reageert, krijg ik dat binnen,
zo met abonnement, alleen wat ik wil,
bedankt, Uwe
:p

Mijn zoontje kreeg de Blade Scout toen hij 6 werd. Vliegen ging wel maar onwennig en hij kreeg er toch stress van. Heli opgeborgen. Nu zijn we 10 maanden verder en hij vroeg weer om z'n heli. En verdomd. Nu lukt het hem wel allemaal. Is in die ontwikkeling net die paar maanden extra die het hem doen dus. Hij kan er nu alles mee. Landen op kleine koekblikken. De kamer door. Landen naast m'n laptop om hem door mij te laten laden. Februari is hij weer jarig. Dan maar een MCX2??

20121219220829.jpg

Ik zal proberen of ik hem zover krijg dat hij mijn MQX kan hoveren voor de lente begint. Kan hij mee vliegen buiten..

Nog even en de gedachte om de 700 met oud en nieuw definitief de lucht in te sturen wordt wel heel aantrekkelijk :onweer:

( uiteraard zonder jouw gyro Jeroen ;))

Wat een @$%&* heli. Voor mij in de toekomst geen Align meer, ben er wel klaar mee.

Zo dat lucht op :D

tut,tut,tut,

was dat nou,
nog steeds niet opgelosd???
die dingen zijn rete strak normaal gesproken (tenminste die van mij dan)
aan de gyro ligt het niet,de staart is in orde,de servo is ook nog heel

pppfffttt wat is het dan,tis alleen maar bij hooveren en niet in rond vlucht strange ik zit nou toch echt te denken aan je main lagers maar dat betwijfel ik dat het daar aan ligt
ook je tail lagers nagekeken?? is je tail as ook nog recht
(zullen we er weer eens samen naar kijken voor dat je hem definitief met oud en nieuw in de brand steek)
Het moet toch op te lossen zijn desnoods gaan we samen ff vliegen ook met mijn 700 om het verschil goed te kunnen zien
Ik baal met je mee hooor

Het enige wat retestrak is aan deze heli was de passing van de tailpitch slider om de as, en de passing van de control linkjes in de slider.. waardeloos. Loopt nu allemaal wel soepel maar geen verandering.

Twijfel om de alu bladhouders van de staart te vervangen. Vind de zijwaartse speling te veel.. helemaal aan het eind van het rotorblad zelf, ongeveer 3mm. Belachelijk.

Heb ook totaal geen zin om zooi aan het apparaat preventief te gaan vervangen in de hoop zo iets toevallig op te lossen. Kan wel leukere dingen verzinnen om er van te kopen.

Zo staat mn mooie custom canopy ook op hold bij Fusuno. Ontwerp is klaar maar wil eerst die staart goed hebben. :(

Back