Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

@Uwe: had je dan problemen met bereik ofzo? :) ...
groet,
hoogvlieger

Nee @hoogvlieger:

maar ik ben vaker aangesproken, die antennen toch naar buiten te doen,

wel heb ik die bij mijn 600er en 700er ook binnen het canopy,
maar dat canopy van de trainer is toch wat sterker en je hebt meer stoormomenten door de onsteeking van de motor,
dat is een gewoone benzinemotor met onsteeking zo als bij een brommer.

Dus uit veiligheid toch maar gedaan,
test: heli in de woonkamer,
buiten tot 250 m geen probleem,
eerst als je de huisen om gaat, flikkert dat lampje bij faast.

Is dat het Alu heveltje in je frame aan de rechterzijde???
zit het goede ball er wel op?? moet een korte ball zijn anders loop deze idd aan( m3x3,5 dus)
als je de hevel beweegt links/rechts in het frame (zonder linkje) dan raakt ie hem net niet aan de voorkant de totale uitslag word bepaald door je tail hevel
als deze ook aan de voorkant de behuizing raakt dan is mss je draadlink die onder de tail door loopt te lang afgesteld?

Jeroen

Inderdaad die hevel,

Er zat de juiste kogel op, heb de hevel omgegedraaid waardoor de kogel nu aan de onderkant zit en die van de stuurstang naar de servo bovenop. Genoeg speling met de gears dus probleem opgelost zou je zeggen ;)

dubunavu.jpg

Laatst bewerkt:
Ohwja...

Het meeste recente project van Brutus:

Vloeistofkoeling ipv een fan. Resultaten waren uitstekend, veel meer vermogen in de heli en een motor die uiteraard de juiste bedrijfstemperatuur behoudt en lager brandstofverbruik.

Laatst bewerkt door een moderator:
@Jonkje: mooi :D :thumbsup:
ook wel apart om te zien, zo'n radiator op je heli ''geplakt'' :):);)

m'n beslommeringen:
wat zou een goede oplossing zijn om deze tail meer ''pitch'' naar rechts te laten
maken zonder motorvermogen op te schroeven?
full

door de grote tailfin moet de staart meer lucht verplaatsen dan bij een ''normale'' rc heli.
tijdens het vliegen staat de slider dan bijna geheel naar links (om de neus naar rechts te duwen) en houd ik bijna geen stuur marge meer over :(
maar met meer RPM op de kop vliegt dit beestje niet fijn meer + zuipt m'n accu's dan snel leeg :(

hebben andere schaal vliegers hier ook last van?

groet,
hoogvlieger

Inderdaad die hevel,

Er zat de juiste kogel op, heb de hevel omgegedraaid waardoor de kogel nu aan de onderkant zit en die van de stuurstang naar de servo bovenop. Genoeg speling met de gears dus probleem opgelost zou je zeggen ;)

dubunavu.jpg

Ik zie nog wat verkeerd!
Het alu blokje waar je hevel opzit zit verkeerd moet met het kleine kantje in het frame geplaatst worden zodoende kom ook de hevel iets meer naar buiten even het alu blokje 180gr draaien

jeroen

Ohwja...

Het meeste recente project van Brutus:

Vloeistofkoeling ipv een fan. Resultaten waren uitstekend, veel meer vermogen in de heli en een motor die uiteraard de juiste bedrijfstemperatuur behoudt en lager brandstofverbruik.

Geen waterpomp?

Door het warme water wat omhoog wil, zal het "koude" water weer door het koelblok gaan

Anders krijg je weer een te koude motor, dat moet je ook niet willen

@hoogvlieger
Dat is een algemeen probleem bij schaalheli's

Je kunt hiervoor grotere bladen monteren, toerental omhoog gooien, of bladen zoeken met een groter oppervlak
Je hebt dus de lengte, maat van boutgat tot de punt
Dikte
En breedte, wat volgens mij koorde is inde bladwereld
Die maat moet omhoog

In de 450 wereld kun je bv de mini titan bladen pakken bij dit soort problemen, die hebben een grotere breedte dan de align bladen
zodoende ook stevig extra vermogen aan de staart
Wat voor maat heli Hebben we het hier over, 600?

@ Jeroen: Verdomd je hebt gelijk! Was me nog niet opgevallen! Desondanks is de staart nog steeds K**. Gyro delay stond gewoon op "green" voor de grote heli's. Toch nog eens opnieuw ingesteld en morgen nog maar eens proberen..misschien dat per ongeluk de delay niet op 0 stond ingesteld door het aanraken van de stick met het instellen de vorige keer? Opties beginnen op te raken :(

@ SandorV: Inderdaad zonder pomp zoals Student al omschreef. In de praktijk zit de temperatuur na het vliegen en met draaiende motor op de grond soms tegen het kookpunt aan. Is te zien aan de luchtbellen op het eind van het filmpje als je goed kijkt.

Leuk experiment met erg goede resultaten :)

@ Hoogvlieger:

Even vanuit een ander draadjes van multiblades...

Wij hebben allemaal erg goede ervaringen met de 450 multi rotorkoppen van CopterX. En heel betaalbaar. Zelfs de cheap zwarte kunststofbladen doen het zelfs beter dan de carbon versies van bijv heli artist. De bladen van Spinblades zijn helemaal geweldig.

** Live-Hobby.de ** Your RC Model Shop for Helicopter and Parts CopterX RIGID Three Blades Main Rotor Set # CX450BA-20-01 CX450BA-20-01 - www.live-hobby.de

Realiseer je wel dat de hekrotor nog meer vermogen moet leveren tegen het koppel van een multiblade. Dat heeft in het begin mijn 450 hughes 500 doen overlijden ( stall op de staartrotor) Zijn pas later achter de oorzaak gekomen nadat Bert en Johnny dezelfde syntomen kregen bij hun 450 multilblades...

@ Jeroen: Verdomd je hebt gelijk! Was me nog niet opgevallen! Desondanks is de staart nog steeds K**. Gyro delay stond gewoon op "green" voor de grote heli's. Toch nog eens opnieuw ingesteld en morgen nog maar eens proberen..misschien dat per ongeluk de delay niet op 0 stond ingesteld door het aanraken van de stick met het instellen de vorige keer? Opties beginnen op te raken :(

ik heb nog een optie voor je liggen hier in de la;)

welke tail servo gebruik je??

pm maar

Jeroen

Zelfde had mn clubgenoot met een 450 en een 5blad kop
Met de mini titan bladen vloog het al 100x beter

@ Jeroen: standaard Align DS650 tailservo..

Lees op helifreak dat er veel issues zijn door de align gyropads... dat is natuurlijk makkelijk te controleren!

Laatst bewerkt:
@ Jeroen: standaard Align DS650 tailservo..

Lees op helifreak dat er veel issues zijn door de align gyropads... dat is natuurlijk makkelijk te controleren!

Daar is mij niets van bekent maar dat zal best kunnen
ik gebruik tegenwoordig onder de Gyro's Align Pu Adhesive gel pads
strapje er omheen en klaar ik heb er geen probleem mee
deze ziten onder de sensors van de Vbar en op de Beastx gebruik ik de 3m ultra dunne tape (zonder strap)
op de gp750 had ik gewoon een foamtape-je maar deze stond op een rex600 vroeger en niet op de 700 want die is van beginaf aan al FBL

Wel zou je tussen de foamtapes een metal shield kunnen plaatsen
help ook weer met tegen gaan van trillingen naar de sensor
De gp750 is de onderkant van metaal en hoedt eigenlijk geen metal shield tussen maar kan het allicht proberen;)

Gr

jeroen

De problemen met de Align pads op brandstofheli's zouden komen doordat ze zo dun en stug zijn en zodoende te veel trillingen zouden doorgeven aan de gyro.

DAt zou kunnen mss dat ze tegenwoordig wat dunner materiaal gebruiken ofzo kweetnie, ik heb er nooit problemen mee gehad en de mijn zijn 2mm dik geloof ik en grijzig van kleur
ik heb ook nog een stuk van Mikado liggen en die zijn idd 1mm en is gele foamtape

Omdat het koud was en ik echt geen zin heb gehad,
een groote heli naar mijn vleigplek te dragen,
ben ik toch met de 450er naar buiten geweest,
het gaat nog alles, loop ook, maar rol nog niiiiieeet.

Hij is met een week weer terug, zag ik

Qua pads etc
Die stalen plaatjes zijn puur voor brandstofheli's
Zeker de align gyro's zijn nogal gevoelig voor trilling

Zelf heb ik altijd futaba pads, of die van de microbeast
Meestal met een klittebandje erom, zachtjes aangetrokken, ging altijd goed op die manier

Back