Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Laten we het hopen chow!

De koppeling van de Hughes draait zo licht wanneer je de hoofdrotor tegen de draairichting in beweegt dat mn eerste gedachte was dat er binnenin de heli iets niet mee bewoog haha.

Dankzij het mooie weer van vandaag ook maar even de uitlaat van de Schweizer zwart gespoten, past het wat beter bij het geheel:

Ook de laatste puntjes op de Hens in orde gemaakt en deze is nu maiden ready!

Een paar plaatjes van het in mijn ogen brilliante mechaniek. Eenvoudiger dan dat van bijv een standaard Align heli, maar oh zo mooi doordacht en uitgevoerd in carbon en schitterend degelijk aluminium. Ik vind em facinerend :)

De canopy mooi of lelijk, daar zijn de meningen over verdeeld, ik vind em gaaf en persoonlijk mooier dan de TDR.

Canopy gaat nog een ander kleurtje krijgen, daarvoor een mail gestuurd naar een firma in Duitsland die hele gave kleurenstickers drukt voor o.a. de 3DNT. Momenteel wachtend op antwoord!

*edit*

Zie dat EK vogeltje op de kast staat, die kan de container wel in. Tenzij die duim naar beneden kan dan klopt ie nog aardig! ;)

Netjes hoor die gespoten uitlaat nu maar hopen dat je hem snel kwijtben voor het lullige bedrag wat je er voor vraagt

Mooie Hens trouwens ook

Maar gaat dat wel goed met die reso uitlaat zo dicht tegen je brandstoftank en ook met die klemmen van je teflon verbindings stukje tussen uitlaat en bocht
of is het gezichts bedrog het lijkt net ofdat ie er bijna tegen aan zit

Verder een zeer mooi ontwerp van meneer Jan

S6

Jeroen

Gewoon een busje motip hitte bestendige verf, kan tot 800 graden en is sneldrogend ( binnen een half uur ) en geeft een net resultaat.

Mja die vraagprijs is eigenlijk wel erg he? En vliegen doet ie ontzettend leuk, en fijn. Misschien hou ik em ook wel gewoon, voor als de Huggie 500 het begeeft :p

Die verbinding tussen bocht en uitlaat is een bewezen systeem, alle heli's zoals de Vario's die met een reso vliegen gebruiken dit systeem. Zit als een huis!

Uitlaat loopt inderdaad zo dicht mogelijk onder de tank langs. Er zitten echter wel afstandhouders in het frame voorzien van een siliconen laag. De spelingen zijn echter minimaal. Alles opofferen voor de aerodynamische vormgeving ;)

Die verbinding tussen bocht en uitlaat is een bewezen systeem, alle heli's zoals de Vario's die met een reso vliegen gebruiken dit systeem. Zit als een huis!

Uitlaat loopt inderdaad zo dicht mogelijk onder de tank langs. Er zitten echter wel afstandhouders in het frame voorzien van een siliconen laag. De spelingen zijn echter minimaal. Alles opofferen voor de aerodynamische vormgeving ;)

Ik kan het systeem(van vroeger uit mijn vario's en Futura's en werkt perfect gelukkig zitten er afstandhouders met siliconenlaag op en het zal denk ik gezichts bedrog zijn zo op het eerste gezicht van de foto maar het viel me gewoon op

Gr

Jeroen

En tsja Jonkje.... wat moet ik er nu van vinden......

Euuuhhhhh.....

Mooi ding joh!

Groet, Bert

Je bedoeld de uitlaat van de Schweizer Bert? :p Ben ik ook zeer tevreden over haha!

Maar feitelijk is de 3DNT ook al weer een wat ouder beestje... Neemt natuurlijk niet weg dat ik geen andere nitro heli weet die sneller is dan deze. Misschien de 3DMP van Hens.

Ben echt zoo benieuwd naar de snelheid van het beestje... 200 km/u moet toch een mega kick gaan geven!

Als dit niet werkt dan geef ik de hoop op.. en moet ik dan toch aan de non estab rigid haha

Je bedoeld de uitlaat van de Schweizer Bert? :p Ben ik ook zeer tevreden over haha!

Euh.... Jahaaaaa!:yes:Die bedoelde ik....:lying:

Als dit niet werkt dan geef ik de hoop op.. en moet ik dan toch aan de non estab rigid haha

Had je allang gemoeten natuurlijk....:p

Groet, Bert

PS: hou er wel rekening mee, dat je met 200 km/u, hoe zal ik het zeggen, "niet zo heel erg lang" rechtuit kunt vliegen, omdat wij maar een relatief kleine vrijgegeven vliegcirkel hebben....
Wil geen klachten omdat je continue doorschiet tot boven het gemaaltje....

@Jonkje:

heb je een 2,4 ghz zender aan de achterkant van de heli
en heb je een geele bescherming omheen gedan,
zo ja, hoe veel ga je over dat blanke ontvangerkabel heen ?

ik vraag , omdat ik die 2,4 ghz im benzinetrainer vooren ingebouwt heb,
bedankt, Uwe

Uwe, ik volg even niet helemaal wat nu de vraag is?

Locatie van de ontvanger maakt niet zo gek veel uit, als de blanke stukjes op het eind van de antenne maar een beetje vrij zitten..

student,
dat was die vraag,
jij hebt die antenne een stukkje naar buiten laten kijken
en ik heb die antenne helemaal binnen het canoby geplaatst,
dat gaat tot 1 km zonder probleem, verder ben ik niet gelopen,

ooo zo :mrgreen:

Bij mijn 600 zitten die antenne's beide ook binnen de canopy, maar wel buiten het frame van de heli
Bij de andere heli's zitten ze aan de achterkant, wel vrij

tot nu toe weinig noemenswaardig verschil in bereik gemerkt tussen de verschillende manieren van wegbergen ;-)

2,4Ghz kan je gewoon onder de canopy inbouwen
maar de 2 antennes van de 2,4Ghz moeten wel 90gr ten opzichte van elkaar staan en het kleine laatste stukje van de ongeisoleerde draadjes is daad werkelijk voor de ontvangst dus de geisoleerde stukjes draad kan je bijvoorbeeld met een antenne rietje in een hoek van 90 graden het liefst buiten (carbon)frame plaatsen zodat de 2 kleine overgebleven ongeisoleerde stukjes draad vrij zijn

Greetz,

Jeroen

Yup,

de antenne draden zitten nog niet op hun definitieve plek, moet ik nog een tactisch plekje voor zoeken met indd de boel onder een hoek van 90 graden. Er zit gewoon losse krimpkous omheen ter bescherming.

Dat het gele over de volledige lengte van de antenne zit daar maak ik me geen zorgen om. Kan me niet voorstellen dat het enige invloed op de ontvangst heeft. Denk dat ik ze via antenne rietjes buiten de canopy laat steken ivm met al het carbon er omheen.

@ Uwe: De reden dat de ontvanger achterop de heli zit is enkel omdat daar de enige plek in het hele mechaniek is waar plek is voor de ontvanger. Allemaal uitgedacht tijdens het ontwerp van de heli..

Ik heb bij Align helis de ontvanger ook achteren geplaatst,
en die antennas met behulp van de bracen naar 90 graden gedan,

alleen bij de Benzinetrainer is het moeilijk, omdat alle servos veer voren zijn
full

en ik zou dan met de kabels weer naar achteren,
en ook de uitlaat zit in de weg.

Koortom, ik liep 1 km weg, verstoppte de heli achter een eiser container en ben zelf achter een auto met de futaba f7c 2,4 ghz gebleefen,
geen enkel probleem.

Laatst bewerkt door een moderator:
PPfffft, nog net effe voor het te schemerig word (achter de bomenrij waar ik vaak 's avonds effe vlieg) twee paketten leeg kunnen trekken.

Komt het totaal voor vandaag toch nog weer op 3 paketten en 21 minuten stick-time....

Krijg anders helemaal ontwenningsverschijnselen van het K-weer van de afgelopen tijd....

Groet, Bert

Mooi Bert,
ik moet morgen echt ook ma naar buiten,
als het niet regent ga ik, wind moet geen probleem zijn,
ben 14 uur van werk thuis, hihi,
en misschien zelf onderdelen van de trainer, die is gevoelloos tegen wind!:eek:

Ja, te hopen voor jou dat die motor morgen weer loopt!

Maar morgen zou het mooi weer zijn met een heel acceptabele wind geloof ik....
Wind kunnen die kleine rigids van mij wel tegen (als ze vliegen maken ze hu eigen 5 Bft aan tegenwind...:D), maar ze hebben zo'n gruwelijke hekel aan turbulentie....

Groet, Bert

5 bft is wel wat, ik vlieg ook zo achter een rij bomen,
jonge, als da zo'n 450er en wind krijgt, die je vermoede van NNW,
en die nu van ergens anders komt,
ik kijk nu, dat ik tussen de heli en de bomen nog wat ruimte heb, als ik een bocht niet afmaak

Back