Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Mijn beslommering voor vandaag:

3 keer buiten geweest met de (trainer) Blade 500X (ca. 60 min. vliegtijd)
om basis-figuren te oefenen zo als nose-in en cirkels voor en achteruit,
dat gelukt beter en beter (stik-time voor schaal-vliegen).

@Brutus: zo, Bert, dat vergeet je ook niet zo snel,
benieuwd wat nu de oorzaak was, ik hoop dat je erachter komt.
phhh, gelukkig niks verder kapot man

groetjes van Heli-Uwe

Vandaag een vrije dag genomen en even heerlijk wezen vliegen bij de club. En ik was niet de enige, er waren nog meer mensen van mening dat het een prima vliegdag zou worden. En dat was het!

Vanavond rustig verder bouwen aan de Logo en dan kunnen we morgen weer werken :-(

Nadat ik vanmorgen te horen kreeg dat mijn lieve vriedin een klein kadootje heeft gehaald , wss ik best wel nieuwschierig:o maarja ik hield wel vol dat het een kleinigheidje was.. tot ik thuis kwam:D en dit kreeg van haar:p
apabasy6.jpg

En zo trotst op haar :p omdat ik de nano qx kwijt raakte in de gras kreeg ik de blade 350qx:D zow en nu verder met afstellen

Fijne avond verder!!

Mijn MCP is stuk... Krijg ik dan nu ook een Logo 500 van jou vriendin?

Leuk speeltje richard, en nu niet meer kwijt maken he :-)

Haha proberen ken niet kwaad ;)

Neeh de besturing is heerlijk zit ook return home functie op dus dus ik ken op het laatste beetje kracht de blade terug laten komen :) en veel lampjes ingebouwt ziet er wel gaaf uit on de donker:p

Als je op z'n laatste beetje kracht terug moet komen ben je al te laat... Zonde van je accu.

Maar de functie is inderdaad wel leuk.

Mooi cadeau Richard,

ik zit ook nog steeds aan zo iets te denken,
maar dan misschien anders om,
voor mijn vriendin (en kameravrouw !)

maar zij houd niet zo van dit soort dingen,
wel als ik vlieg, dat vind ze leuk.

En mijn beslommering, even maar niks,
allen vandaag en morgen wat doen voor de centjes.

groetjes, Uwe. :yes:

Ik zit nog te kijken voor een gopro of fat shark , ik hou het nog rustig met vliegen omdat ik nog teveel hoor dat de props spontaan breken..

Me vriendin vind het zelf ook prachtig die quadcopters :rolleyes:

slechte kwaliteit !

Hallo,

in mijn draadje Blade 500X heb ik wat geschreven
van een gebroken tail-case, die kapot is gegaan zonder crash,
dus tijdens het vliegen in misschien ook oorzaak van vibraties,

maar materiaal is zo slecht , dun en .. ja .. dat moet volgens mij kapot gaan,

nu kost dat ding niet eens 10 €,
dat upgrade uit alu 35 € + 10 € verzenden uit Duitsland,

wat zullen jullie doen .??

(niet zeggen weggooien, heb ik ook over na gedacht, serieus)

groetjes van Uwe

Iedere heli heeft zijn zwakke punten. Je moet alleen kijken hoeveel het er zijn en of het zinvol en mogelijk is om ze op te lossen. En met een beetje creativitet kan je heel veel oplossen!

Als tot op heden dit het enige zwakke punt is zou ik zeggen: upgrade en alle trillingen verhelpen. Zowel in de staart als in de hoofdrotor. En dan weer genieten.

Ik zag de foto's op de beginpagina staan en dacht dat je neer was gegaan. Gelukkig viel het mee!!!

geen crash met de Blade 500X

Nee, Joop, geen crash, gelukkig niet,
ik zag de schade toen ik de lipo uit haalde,
eerst een schuurtje, en dan kon je de hek-as heen en weer bewegen,

tevoren was hij ook in de lucht onrustig in het hek ..

Bedankt voor de reactie:
inderdaad kan je de heli niet met een 500er Gaui vergelijken,
die ja toch behoorlijk duurder is (700 € : 1200 €)

dus ik ga een alu-case verbouwen en nog eens een nieuwe hek-as,
die 4 mm as woord al krom, als je de hekrotor vast schroeft, denk ik,
daarom voorzichtig, Uwe, en verder knallen ...

groetjes van Heli-Uwe :(

Misschien al elders gepost maar vandaag zag ik opeens deze..

37562.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie canopy!

En weer raar iets.. ik omdat ik dit jaar geen verjaardag vierde (persoonlijke redenen:( ) krijg ik toch gevoel dag ik alsnog kado's krijg! Ik kreeg zonet te horen dat ik zondag een vliegtuig krijg!!:p haha model en type nog helaas onbekend:o

Correctie.. 2 vliegtuigen:p 1x nitro en 1x electro!! Mat flinke bak met onderdelen , motoren enz..!! De nitro is niet de nieuwste meer maar dat zal niks uitmaken:cool: hmm ondanks alle problemen in de afgelopen 2 jaar komen de goede jaren nu aan!

Leuk, een hk kwaliteit 700 size! Daar blijf ik dus ver uit de buurt van! Wil nog wel wat langer leven ;-)

ik heb wel eens gelezen over de " 9 Meter afstand Rule " ... maar heb niet 't idee dat iedereen zich daar aan houd ;)

Al is 9 meter ook al heel snel afgelegd door zo'n heli...

ik heb wel eens gelezen over de " 9 Meter afstand Rule " ... maar heb niet 't idee dat iedereen zich daar aan houd ;)

Al is 9 meter ook al heel snel afgelegd door zo'n heli...

1 x 1 meter afstand en dat ging tot flink bloedens toe:o sinsdien hou ik altijd netjes aan de aanbevolen regels! Altijd weiland vliegen op voldoende afstand nu!

Leuk, een hk kwaliteit 700 size! Daar blijf ik dus ver uit de buurt van! Wil nog wel wat langer leven ;-)

Ach.... aan de ene kant heb je gelijk.... Dat doet best wel eng aan.

Aan de andere kant denk ik dat dat allemaal wel wat meevalt:
Er is wel een groot kwaliteitsverschil tussen HK en de gerenommeerde merken, maar ik heb nog niet gehoord dat dat ook tot ongelukken leidde: de paar dodelijke ongelukken die laatstelijk nogal wat stof hebben doen opwaaien, die zijn toch echt gebeurd met "top-quality" spullen....

Groet, Bert

Back