Je weet dat dergelijke reclamebureau's een profiel van je surfgedrag opbouwen en op basis daarvan de reclames laat zien?
Ik zeg maar.......

Dus wat zegt dat over Gerard en zijn piemelpil reclame????
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Je weet dat dergelijke reclamebureau's een profiel van je surfgedrag opbouwen en op basis daarvan de reclames laat zien?
Ik zeg maar.......
En als het forum NIET dichtslibt met reclame (dus ook geen reclame inkomsten), maar er betaalt ook niemand, dan heb je kans dat het sowiso niet zo lang zal blijven bestaan, he?Maar, als het forum dichtslibt met reclames zal het bestaan maar van korte duur zijn.
En als het forum NIET dichtslibt met reclame (dus ook geen reclame inkomsten), maar er betaalt ook niemand, dan heb je kans dat het sowiso niet zo lang zal blijven bestaan, he?
Misschien een domme vraag.
Maar als je 10.000 euro per jaar te kort komt is het misschien ook verstandig om meer openheid te geven van het financiële gebeuren.
Wat komt er binnen en wat gaat er waaraan aan op.
Ik vind het namelijk nogal een flink bedrag wat er te kort is.
Dit kan ik wel geven uit de aangereikte gegevens.Ik ben benieuwd waar de berekening opeens vandaan komt?
Dus dan zijn er nu dus nog maar €500 / €17,50 = 28 vrienden op het forum.De inkomsten bedragen € 500,-
Het lijkt erop dat onze poging om aandacht te trekken op het modelbouwforum is geluktOf misschien niet helemaal gelukt met alle reacties die wij hebben ontvangen over de reclame berichten.
En nu we deze aandacht hebben leg ik graag uit wat de overwegingen zijn geweest.
Helemaal mee eens.Dus zo gaan we om met de leden van het MBF?
Zonder vooraankondiging het forum onwerkbaar maken?
Een stroom aan kritiek ontvangen?
Een moderator die direct beloofd het weer uit te zetten?
Om vervolgens een week later eindelijk een reactie van de administrator te krijgen dat deze idiote situatie nu juist precies de bedoeling was?
Wat een slecht en ongeloofwaardig verhaal, en wat mij betreft een schoolvoorbeeld van hoe je zoiets NIET aanpakt.
We zitten hier met elkaar. En als het goed is hebben we respect voor elkaar.
Per slot van rekening moeten leden het gevoel hebben dat het forum goed wordt beheerd.
Daarnaast is het van groot belang dat vrijwilligers vertrouwen hebben in de leiding.
En als iemand een probleem heeft, in dit geval een budgettekort, dan zou het netjes zijn geweest om te starten met het informeren van de leden.
Daarbij is het belangrijk dat de cijfertjes kloppen, maar zoals hierboven al aangegeven, gaat dat direct al mis. Als 2% van de leden zouden betalen, hou je €7000,- per jaar over.
Conclusie zou dus kunnen zijn dat de bijdrage per persoon naar beneden kan, als meer mensen donateur worden. (En die twee factoren zijn complementair aan elkaar)
Daarnaast blijkt uit de reacties dat de wijze waarop het donateurschap wordt geind aan alle kanten rammelt. Hier valt een hoop te verbeteren, en het is jammer dat hier niet eerst de aandacht op is gevestigd.
- Start een campagne voor nieuwe donateurs
- Wees open, eerlijk en transparant over het benodigde budget
- Kijk of het bedrag per donateur naar beneden kan
- Stuur donateurs jaarlijks een factuur met betaallink.
- Informeer wekelijks de leden over de voortgang
Geeft dit na 6 weken niet het gewenste resultaat, kondig dan aan dat over een maand advertenties zullen worden getoond bij mensen die geen donateur zijn.
Voorlopig ben ik verre van onder de indruk van de genomen acties, de communicatie, de transparantie en de intenties, en verwacht ik een professionelere aanpak.
In plaats van de genomen acties van afgelopen week te vergoeilijken, had een excuus beter op zijn plaats geweest.
Ook zullen wij het proces om vriend te worden van het forum bekijken en waar mogelijk vereenvoudigen zodat je bij wijze van spreke met een druk op de knop lid kan worden en op een eenvoudige manier kan betalen.