Verslag hms Diana deel twee

Ook van mijn kant Piet, welkom terug.
Als geen ander kan ik mij dat weerbarstige gevoel voorstellen waarmee je geconfronteerd bent geworden dat je grootste Hobby belemmerd wordt door lichamelijke beperkingen.
Zoals je weet ben ik vorig jaar oktober geveld door een L4-Hernia en heb hetzelfde, zij het in mindere mate, meegemaakt.
Tot 3 x toe heb ik geprobeerd dit jaar het "stokje" weer op te pakken maar werd na een half uurtje weer door mijn (tijdelijke) lichamelijke beperkingen terug gefloten.
Wat in die tijd bleef was dat ik elke morgen als ik wakker werd om ± 06.00 uur onder het genot van een kopje koffie jou verrichtingen volgde en het gaf mij toch wel het gevoel dat ik nog (passief) met mijn Hobby bezig was.
Ik hoop dan ook van ganse harte dat de pijnbestrijding behandeling, jou die verlichting gaat geven dat niet alleen de bovenstaande mede forumleden van jou verrichtingen kunnen genieten maar vooral ook jijzelf.

Het zij je van ganse harte gegund, A3

Ik reageer misschien niet zo heel vaak, maar nu toch ff wel: blij dat je terug bent, Piet. Je manier van werken is enorm inspirerend. Sterkte met je weerbarstige lijf!
Gr. Paul

Dag Piet, welkom terug. Ben blij dat je weer terug bent. Klopt het dat je eerste verslag nu weer op pagina 2 staat...net boven mij?
Op dit moment klopt dat inderdaad, maar er zijn regelmatig verschuivingen, dus soms moet je ff zoeken.

1e rij poorten dicht

Ik heb (eindelijk) de 1e rij geschutpoorten dicht met de 2e beplanking. Kan niet veel doen per dag, dus het vordert niet snel.

Detail opname van de geschutpoorten. ik moet nog wel de rode verf bijwerken want die is hier en daar door vijlen en schuren wat beschadigd.

voortgang 2e beplanking

Beetje kunnen doorwerken vanochtend, aan bakboord is de beplanking boven het berghout gereed. Alles is nog ruw en moet later nog geschuurd en bijgevijlt worden. Is toch nog een heel klusje om nejes om de poorten te beplanken.

Kan ook niets anders aangeven dan dat je dit erg mooi gebouwd hebt. En zeer strak.

Doe rustig aan en geniet gewoon van je werk. Dat is het belangrijkste. :p

Detail opname van de geschutpoorten. ik moet nog wel de rode verf bijwerken want die is hier en daar door vijlen en schuren wat beschadigd.

Hoi Piet,
hoe maak jij de "oversteek" bij de poorten ?
plak je eerst de gehele strip over meerdere poorten en verwijder je dan per strip het poortgedeelte of stop je eenvoudig op de linkerkant en begin je weer opnieuw op de rechterkant enz. enz.

A3

Hoi Piet,
hoe maak jij de "oversteek" bij de poorten ?
plak je eerst de gehele strip over meerdere poorten en verwijder je dan per strip het poortgedeelte of stop je eenvoudig op de linkerkant en begin je weer opnieuw op de rechterkant enz. enz.

A3

De plankjes tussen de poorten zijn allemaal afzonderlijk aangebracht, dus zoals je schrijft, stop links en ga rechts verder met een nieuwe. De latjes in de zelfde rij komen wel uit één lat, anders kun je verschil in breedte krijgen. Zijn maar tiende van milimeters maar een tikkie hoogte verschil is al zichtbaar middels een heel klein kiertje.
De boven en/of onderkanten van de poorten worden uit de lat gesneden voor deze word bevestigd. Daar zit per poort wat verschil in door de (overigens lichte) zeeg van het schip.

De bouw ligt een beetje stil op het moment wegens lichamelijke ongemakken, maar vrijdag word ik geholpen aan mijn rug middels plaatelijke pijnbestrijding, dus dat is weer een lichtpuntje. Als de behandeling aanslaat, dan hoef ik daarna géén pijnstillers meer te gebruiken, die in mijn geval allemaal opiaten bevatten en best wel wat vervelende bijverschijnselen hebben. Dus misschien kan ik binnenkort weer als vanouds bouwen.

Rugklachten: iedereen die ze heeft weet hoe zeer dat kan doen. Iedereen die ze niet heeft moge zichzelf gelukkig prijzen.

Twee weken terug schoot het bij mij ook weer in mijn rug - na jaren geen problemen gehad te hebben. Het schiet erin, maar het moet eruit slijten.

Succes Piet - hopelijk geeft deze behandeling een stuk verbetering!

Back