Ver/herbouw Gloster Meteor Mk4 (Schaal 1:5 PHiB)

Twee weken geleden inOss tijdens de schaalmeet een paar taxi runs met de Meteor gedaan en we kwamen erachter dat er toch wat kleine dingen moeten veranderen. (dit los van het verwijderen van enorme hoeveelheden gras uit de romp...:rolling:)

Als eerste de tankinhoud, deze is nu 4,2 liter voor twee P80, dit blijkt gewoon in de praktijk wat te krap, dus tank demonteren,

full

en doormidden zagen, de bedoeling is om er een strook van 4cm tussen te plaatsen wat ruim een liter méér zal opleveren,

full

Tevens bleek de veer in de schokdemper van de neus poot te slap, die is vervangen door een stempelveer die aanmerkelijk stugger is,

full

Verder staat de Meteor vrij ver voorover, dus het neuswiel vervangen door een exemplaar met een grotere diameter,

full

de neuspoot in nu helemaal in orde,

full

En tijdens het taxiën sloeg één van de wielen vast, er was een Seegerring van de as afgelopen (tweede keer :rolleyes:) waardoor tijdens het remmen de vork opengedrukt werd, hier moeten ik nog wat anders op vinden, iets met een pen door de as ofzo i.p.v. veerringen,

full

dus nog één en ander verbeteren en dan de lucht in!

gr.

Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Kijk nu de Mig gevlogen heeft weer volop aktie met de Gloster.

Lekker bezig zo Frank.

Grt,
Berto.

Hoe staat het eigenlijk met dit project?

De Gloster blijft mij trekken, ik zou er graag een willen in 1 op 4.
Zit er heel soms stiekum aan te denken om er eentje te maken die ook nog eens WJM waardig is:rolleyes:

Voor de mains heb ik nieuwe wielen en remmen gekocht van Behotec, die moet ik er nog ff opzetten. Dat gedonder met die remmen heeft lang genoeg geduurd nu dus de nieuwe wielen erop zetten en dan is hij klaar, ik ga er van uit dit voorjaar de eerste vluchten te maken; ben razend nieuwsgierig hoe dat vliegt!

gr.

Frank

En vandaag was het eindelijk zover: de eerste vlucht!
Met dank aan Ray die met de goede opmerkingen op het goede moment deze vlucht weer meehielp tot een succes te maken en Tim voor de prachtige fotos die hij geschoten heeft: enjoy!

full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full
full

gr.

Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Supermooi Frank,
Gefeliciteerd met de vlucht.
En hoe vliegt die????
Heb zelf die van Dolf ooit eens zien vliegen, waanzinnig mooi.

Hee Frank,

ook van deze zijde gefeliciteerd met de geslaagde maiden.
Hoorde zaterdag al iets van 'als het een keer goed weer is' en het was vandaag prachtig weer ervoor.

Nogmaals gefeliciteerd en geniet ervan, zal hem tzt wel eens in het echie zien vliegen.

Grt,
Berto.

:worship:..................sprakeloos Frank!

Prachtige foto's van een prachtige kist, schitterend om te zien dat alle wiel deurtjes meteen mee willen werken, getuige de mooie onderaanzicht foto's. Wat zijn je eerste gevoelens met de kist?

Ik durf het bijna niet te vragen maarehhh, weegt'ie misschien onder de 20kg leeg? ;)

Groetjes,
Gerald

Wow Frank wat een prachtig vliegbeeld! :thumbsup:
Machtig om te zien :yes:
Alle lof dat je dit projekt tot een goed einde hebt gebracht.

Groeten, Ralf

Zo Frank dat heb je mooi gedaan man, en Ray ook natuurlijk.

Dat ziet er indrukwekkend uit mannen, petje af en proficiaat ( kwauw da ik zo mooi kon bouwen en vliegen :yes: )

Nu nog lekker een beetje routine opbouwen met deze kist en dan zien we hem regelmatig vliegen.

Groet Ger.

Mooi mooi mooi!! Ook hele mooie foto`s!
Gefeliciteerd met de maiden van de Gloster! :thumbsup:

Groeten, Ramses

Weer een rondje met de Meteor

Zo vandaag heeft Frank maar weer eens met de meteor gevolgen.
Het blijf toch een mooi gezicht.

Frank-1.jpg

Frank-2.jpg

Frank-3.jpg

Back