Twee weken geleden inOss tijdens de schaalmeet een paar taxi runs met de Meteor gedaan en we kwamen erachter dat er toch wat kleine dingen moeten veranderen. (dit los van het verwijderen van enorme hoeveelheden gras uit de romp...:rolling
Als eerste de tankinhoud, deze is nu 4,2 liter voor twee P80, dit blijkt gewoon in de praktijk wat te krap, dus tank demonteren,
en doormidden zagen, de bedoeling is om er een strook van 4cm tussen te plaatsen wat ruim een liter méér zal opleveren,
Tevens bleek de veer in de schokdemper van de neus poot te slap, die is vervangen door een stempelveer die aanmerkelijk stugger is,
Verder staat de Meteor vrij ver voorover, dus het neuswiel vervangen door een exemplaar met een grotere diameter,
de neuspoot in nu helemaal in orde,
En tijdens het taxiën sloeg één van de wielen vast, er was een Seegerring van de as afgelopen (tweede keer
) waardoor tijdens het remmen de vork opengedrukt werd, hier moeten ik nog wat anders op vinden, iets met een pen door de as ofzo i.p.v. veerringen,
dus nog één en ander verbeteren en dan de lucht in!
gr.
Frank

Als eerste de tankinhoud, deze is nu 4,2 liter voor twee P80, dit blijkt gewoon in de praktijk wat te krap, dus tank demonteren,
en doormidden zagen, de bedoeling is om er een strook van 4cm tussen te plaatsen wat ruim een liter méér zal opleveren,
Tevens bleek de veer in de schokdemper van de neus poot te slap, die is vervangen door een stempelveer die aanmerkelijk stugger is,
Verder staat de Meteor vrij ver voorover, dus het neuswiel vervangen door een exemplaar met een grotere diameter,
de neuspoot in nu helemaal in orde,
En tijdens het taxiën sloeg één van de wielen vast, er was een Seegerring van de as afgelopen (tweede keer

dus nog één en ander verbeteren en dan de lucht in!
gr.
Frank
Laatst bewerkt door een moderator: