Om wat aan de verveling te doen is het goed maar eens een nieuw project te starten.
Het gaat hier om een gevalletje transport schade,
Het model/ project is in eerste instantie gebouwd door Wilfried Wolterinck die ook de eerste versie gevlogen heeft.
Na een crash door het uitvallen van één motor is er een tweede gebouwd maar voor dat deze gevlogen had is het project overgedaan aan iemand anders. De kist is vliegklaar gemaakt en twee jaar geleden bij de vliegshow op Volkel statisch tentoongsteld.
Bij terugkomst bleek na het openen van de aanhanger dat de neussectie spontaan afgebroken was!!!!!
Dat had dus net zo goed tijdens de eerste vlucht kunnen gebeuren.....
Het project is daarna door mij overgenomen, en ga de romp repareren, alles werkend maken/ aanpassen en twee nieuwe motoren plaatsen.
de bovenkant van de vleugel met twee grote toegangsluiken voor de motoren,
Ook alle servo/roerverbingen, kabels slangen, roerophanging etc. zal stap voor stap bekeken, vervangen en of verbeterd worden,
De onderkant met een enorm landingsgestel van HAWE met eigenbouw struts,
Maar zaken als deze flaps moeten m.i. dringend veranderd worden; de aansturing zit helemaal aan één kant van de flap en hij is opgehangen met twee kavan scharnieren, dat lijkt me iets te licht voor een kist die 18kg gaat wegen....
Het staartstuk lijkt er in eerste instantie prima uit te zien, echter aan de onderkant zitten een paar gaten in het stabilo, het rudder loopt aan en de hele fin 'wiebelt' dus daar moet waarschijnlijk nog een spant in of zo,
Als aandrijving komen er twee JetCat P80's in,
De oorspronkelijke aandrijving bestond uit 1e generatie AMT airstart Pegasus.
Alleen al de vervanging met twee P80's scheelt 1650 gram!!, en door de motoren zover mogelijk voorin de pods te monteren verwacht ik nog flink wat lood in de neus uit te kunnen sparen!
Dus:
Twee motoren plaatsen + komplete aansluiting,
Romp repareren
Landingestel/ remmen nakijken goed werkend maken
Alle roeren en flaps qua ophanging en aansturing nakijken
Schaal details aanbrengen (Cockpit uitbouwen!)
en dan vliegen............
hou jullie op de hoogte,
Frank
Het gaat hier om een gevalletje transport schade,

Het model/ project is in eerste instantie gebouwd door Wilfried Wolterinck die ook de eerste versie gevlogen heeft.
Na een crash door het uitvallen van één motor is er een tweede gebouwd maar voor dat deze gevlogen had is het project overgedaan aan iemand anders. De kist is vliegklaar gemaakt en twee jaar geleden bij de vliegshow op Volkel statisch tentoongsteld.
Bij terugkomst bleek na het openen van de aanhanger dat de neussectie spontaan afgebroken was!!!!!

Dat had dus net zo goed tijdens de eerste vlucht kunnen gebeuren.....
Het project is daarna door mij overgenomen, en ga de romp repareren, alles werkend maken/ aanpassen en twee nieuwe motoren plaatsen.
de bovenkant van de vleugel met twee grote toegangsluiken voor de motoren,
Ook alle servo/roerverbingen, kabels slangen, roerophanging etc. zal stap voor stap bekeken, vervangen en of verbeterd worden,

De onderkant met een enorm landingsgestel van HAWE met eigenbouw struts,

Maar zaken als deze flaps moeten m.i. dringend veranderd worden; de aansturing zit helemaal aan één kant van de flap en hij is opgehangen met twee kavan scharnieren, dat lijkt me iets te licht voor een kist die 18kg gaat wegen....

Het staartstuk lijkt er in eerste instantie prima uit te zien, echter aan de onderkant zitten een paar gaten in het stabilo, het rudder loopt aan en de hele fin 'wiebelt' dus daar moet waarschijnlijk nog een spant in of zo,

Als aandrijving komen er twee JetCat P80's in,

De oorspronkelijke aandrijving bestond uit 1e generatie AMT airstart Pegasus.
Alleen al de vervanging met twee P80's scheelt 1650 gram!!, en door de motoren zover mogelijk voorin de pods te monteren verwacht ik nog flink wat lood in de neus uit te kunnen sparen!
Dus:
Twee motoren plaatsen + komplete aansluiting,
Romp repareren
Landingestel/ remmen nakijken goed werkend maken
Alle roeren en flaps qua ophanging en aansturing nakijken
Schaal details aanbrengen (Cockpit uitbouwen!)
en dan vliegen............
hou jullie op de hoogte,
Frank