Ver/herbouw Gloster Meteor Mk4 (Schaal 1:5 PHiB)

@Frank

JOEHOEEEEEEEEEEEEEEEEE WAARRRRRRRRRRRRR ZIT JE ??????? nee he, niet weer ingesneeuwd in het hoge noorden hoop ik toch.

Gr Japioooooooooooo

Hee Frank,

Goed bezig, leuk te volgen.
Wel een vraagje, die inbusjes die je in plaats van de klinknagels in je pijp gezet hebt, zit daar iets van borging op? Als ik zo op de foto kijk bij de beugel, lijkt het een enkele moer te zijn:
Foto-DQOJVISG.jpg

Met alle trillingen en temperatuursverschillen zouden die wel eens los kunnen lopen.
Ik weet niet hoe heet ze worden, of een standaard borgmoer daar tegen kan??? Anders even twee moeren tegen elkaar draaien om het handeltje te borgen.

Strak werk Frank, waar komen jou pijpen ook al weer vandaan?

Gerald, hier vandaan: Schubrohre aus Edelstahl/ Alu - - Airfighter.eu -

Héé Japioooo, ingesneeuwd in het Noorden? nee je kan niet altijd aan het 'werk' zijn
er moet ook tijd zijn voor ontspanning dus vandaag de jetpijpen maar eens netjes uitgericht.

(heb jij trouwens de deur van je camper al weer helemaal klaar die je er uit gereden had... ooops of mocht ik dat niet zeggen ...:mrgreen:)

Dus de kelk netjes uitgericht en met beugels vastgezet,

GroteFoto-ACUDLPGU.jpg

en aan het uiteinde uitsparingen gemaakt zodat er ook lucht langs de buiten pijp kan,

GroteFoto-E88MKNIR.jpg

zie? precies goed... (en dat dan x2 natuurlijk)

GroteFoto-OLNO8P3G.jpg

Héé mijnheer Rob, goeie vraag, je hebt oog voor detail, (da's belangrijk voor modelbouw;)),
op de foto niet gelijk zichtbaar maar dit is wat ik gebruik: een rvs M3x6 inbus, een rvs veerring en rvs moer;
deze kombinatie moet in principe voldoende zijn dacht ik zo,

GroteFoto-NXVOPDO6.jpg

gr.

Frank

Hey Frank ziet er idd erg profecioneel uit.

ps voor het borgen van de schroefjes kun je evt nog extra een druppeltje/likje nagellak aan het moertje doen (maar dat wist je al lang waarschijnlijk)

Héé Japioooo, ingesneeuwd in het Noorden? nee je kan niet altijd aan het 'werk' zijn
er moet ook tijd zijn voor ontspanning dus vandaag de jetpijpen maar eens netjes uitgericht.

(heb jij trouwens de deur van je camper al weer helemaal klaar die je er uit gereden had... ooops of mocht ik dat niet zeggen ...:mrgreen:)
ALWEER een deur eruit gereden!!!!!!!!
Ik denk dat tie dat gedaan heeft om beter bij die lekkende watertank te kunnen ( een overdekt zwembad achter in de camper is een beetje te veel van het goede) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

@Meneer Rob

Trillingen in een jet, oeps dan is er wel heelveel niet goed.

@Frank

Aha mooi man, maar waarom zitten die brandplekken daar nou tis toch een hele nieuwe kist en ja men klep zit er weer in hoor en ik wil men klep wel zo houden.

@Eric

Gebruik jij nagellak ???? heb je zekers ook hoge hakken als schoenen hihihi

Gr Japiooooooo

Hee Frank,

Goed bezig, leuk te volgen.
Wel een vraagje, die inbusjes die je in plaats van de klinknagels in je pijp gezet hebt, zit daar iets van borging op? Als ik zo op de foto kijk bij de beugel, lijkt het een enkele moer te zijn:
Foto-DQOJVISG.jpg

Met alle trillingen en temperatuursverschillen zouden die wel eens los kunnen lopen.
Ik weet niet hoe heet ze worden, of een standaard borgmoer daar tegen kan??? Anders even twee moeren tegen elkaar draaien om het handeltje te borgen.
zo zit de uitlaat van de turbine zelf ook vast aan de verbrandingskamer

Grappig toch,
dat met al die moderne electronica aan boord, al die high tech spullen, state of the art glasvezel/ eopxy carbon kunststoffen etc.,
ik na een paar avonden prutsen niets anders kon verzinnen dan simpele elastiekjes...

GroteFoto-7P3RSSWS.jpg

om de stuurkabels van het neuswiel naar buiten te trekken tijdens het intrekken van de neuspoot.....

GroteFoto-WPOMXTF6.jpg

Nou ja het werkt keer op keer feilloos ;), iemand nog een ander idee?

Frank

yep

@Frank.

2 stukjes krimpkous en een ty-rapje,,,, :wink: want stiekies kunnen breken en worden oud, ty-rap niet.

In25930.jpg

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja maar Ger,
ik schreef toch dat ik heb zitten prutsen?
Ik heb het geprobeerd met drie ty wraps op elkaar maar dat werkte niet:

GroteFoto-Y8D8QSMW.jpg

niet genoeg veerweg, :mrgreen:

Frank

Haha, een paar avonden prutsen en niet eens even op het forum kijken/vragen.

Schande Frank ;-)

Zoals Ger zegt, dan krijg je dit:
f15c54.jpg

f15c55.jpg

Ja maar Ger,
ik schreef toch dat ik heb zitten prutsen?
Ik heb het geprobeerd met drie ty wraps op elkaar maar dat werkte niet:

GroteFoto-Y8D8QSMW.jpg

niet genoeg veerweg, :mrgreen:

Frank

Oei Frank, ik wist niet dat je zover moet wijken met de stuurkabeltjes.

Ger.

Als hij net zoveel gaat vliegen als de meeste andere PH-Blue kisten ; Gewoon voor elke vliegdag 2 nieuwe elestiekjes erin ;);) (4 elastiekjes per jaar) :mrgreen: :mrgreen:

MAAR WEL EEN ERG MOOIE KIST !!!!!!! grondig opgeknapt

Als hij net zoveel gaat vliegen als de meeste andere PH-Blue kisten ; Gewoon voor elke vliegdag 2 nieuwe elestiekjes erin ;);) (4 elastiekjes per jaar) :mrgreen: :mrgreen:

MAAR WEL EEN ERG MOOIE KIST !!!!!!! grondig opgeknapt

Ha een nieuweling van 99 jaar: welkom op het schaalforum.....altijd leuk,
kijk rustig even rond hier en als je wat te vragen hebt: ga je gang ;)

Frank

(:roll:.....)

verder.....

De Meteor is bijna klaar, alleen nog de piloot erin natuurlijk anders zit het er niet uit!,
met behulp van foto's een stoeltje in elkaar geknutseld, de Mk4 had nog geen schietstoel......

GroteFoto-QAG7NTQE.jpg

en het intrumenten paneel natuurlijk, volgens de bekende methode (zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/vliegende-schaalmodellen/55309-mig-15-composite-arf-11.html)

GroteFoto-SFVBB8GE.jpg

Het manneke kijkt wat nors maar dat komt vast omdat ik hem onder z'n knieën moest amputeren.....

GroteFoto-BFPOPVRN.jpg

Maar eenmaal ín de cockpit heeft 'ie het helemaal naar zijn zin! :mrgreen:

GroteFoto-73EV4JFT.jpg

Gaat lekker dus zo, later nog iets over de accentuering van de aluminium panelen....

Frank

Laatst bewerkt door een moderator:
Moest natuurlijk ook nog even en degelijke standaard maken als opbouwhulp

GroteFoto-SOZNDUMY.jpg

Ik heb het zo uitgekiend dat ik hem zonder hulp kan monteren,
Eerst de vleugel er op,

GroteFoto-PFUGJYA3.jpg

Daarna kan de romp eroverheen geplaatst worden,

GroteFoto-M76IRXMI.jpg

Onder de romp wordt nog een extra steun geplaatst omdat 'ie anders bijna gaat kantelen, en voor het mooie nog even het stabilo er op gezet,
let bij deze foto eens op de accentuering van de alu panelen....

GroteFoto-XDZ6O8I8.jpg

Frank

Juist dat steekt wel erg af met de achtergrond hoor
Net of de luchtvaar ineens een reuze sprong voorwaarts heefdt gemaakt

Back