Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
even een korte update.
door drukte op mijn werk in combinatie met verdere ontwikkelingen met de verkoop van ons huis, is de bouw vrijwel stil komen te liggen.
alleen op de clubavonden momenteel bezig met de ra's.
de ra's zijn uitgesorteerd per mast in een apart hoesje. hier heb ik ook een schets bijgedaan van elke ra met welke blokken er aan moeten komen.
verder alvast de foto's van zeilen geprint per mast (met dank aan Fmodjar op MSW)
Ondertussen op enkele ra's al wat blokken gemonteerd (enkel schijfs 5mm) volgende stap wordt de 4mm blokken.
wat betreft de tuigage volg ik de tekeningen van Corel ook al zijn deze niet helemaal correct, maar volgens het Vasa museum kloppen ze wel in grote lijnen
ondertussen gestaag bezig met het voorbereiden van de blokken aan de ra's. zodra er wat meer zichtbaar is zal ik hier wat foto's van plaatsen
hier nog even een foto van het model keurig ingepakt in plastic om deze te beschermen tegen stof.
hopelijk kan het in de zomervakantie er weer even af.
Nog een weekje en dan vakantie.
heb als voorbereiding de spantentekening voor de sloep verkleind en op een plaatje dun triplex gelijmd.
bedoeling is om hiermee een mal te maken waarop de beplanking van de sloep wordt gelijmd
ter indicatie een 2cent gefotografeerd.
afhankelijk van de verdere plannen zal ik ook weer wat aan de tuigage gaan doen.
volgende stap wordt nu deze goed uitrichten en vastzetten.
hierna een poging gaan doen om dit te beplanken en zodanig dat deze hulpspantjes er weer uitgehaald kunnen worden en vervangen door echte spanten/balken
gezien priveomstandigheden zal het ondanks de vakantie niet vlot gaan met de modelbouw.
de bedoeling is om straks op het papier aan de binnenzijde ook weer te beplanken en daarna spanten aan te brengen, alleen overnaads beplanken zal niet gaan lukken
zie hier een voorbeeld zoals indertijd gedaan voor een andere sloep