Vasa (Wasa) Corel 1:75

De masten zijn geplaatst en vastgezet, tevens de mastvoeten op maat gemaakt

2015-01-25%2011.49.14.jpg

komende tijd blijft het bouwen op een laag pitje staan, over een week komen ze de kozijnen vervangen met geluidswerend glas en daarna aan de bak voor het schilderwerk.

Het plaatsen van de masten is een voorbereiding zodat ik tijdens de modelbouwbeurs in Goes 21-22 februari kan gaan starten met het want.
(het staande want wordt van ongeteerd touw gemaakt conform opgave van het museum)

ik zal in de kerstvakantie wel eens wat info van het museum delen over de afwerking van de kanons.
zoals met alle kleuren bij de Vasa is men bezig een aantal samples te onderzoeken naar de gebruikte kleuren en dat in combinatie met de archieven over de bestellingen van verf.

Heb je al iets gehoord:)ben zeer benieuwd.

Frank, ik had inderdaad belooft hierop terug te komen.
de discussie hierover is indertijd gevoerd in een yahoo groep, echter deze is voor mij niet meer toegankelijk.
heb nog wat rond gevraagd, maar deze informatie kan ik nog niet terughalen.

voor meer info over de Vasa moet je hier eens kijken
Home | Swedish Warship Vasa
ps: je zult je wel even moeten registreren om de plaatjes te zien:)

Bevat het boek Wasa 1 van Cederlund (red F.Hocker) veel bruikbare informatie voor de bouw en het aanpassen van het model van Corel of is er een andere goed bruikbare bron hiervoor?

Andy

Het lijkt erop dat ik een manier heb gevonden om het boek te kopen !:)

Andy

Ik neem aan dat je dit boek bedoeld:

100_6906.jpg

100_6910.jpg

100_6909.jpg

hier staat een hele beschrijving in over de berging, het is een goed boek voor algemene informatie over de Vasa, echter om het model correct te bouwen heb je hier niet veel aan.

op het Vasa forum Home | Swedish Warship Vasa staan in de downloadsectie een aantal tekeningen van het museum

het is wachten op het boek Vasa II waarin onder andere een heel stuk gewijd zal zijn aan de tuigage, op het bovenstaande forum kun je daar ook meer van vinden
PS: je zult je daar wel dienen te registreren.
Hier zijn vele zaken van de diverse Vasa besproken en wordt geregeld door Fred Hocker van het Vasa Museum gericht gereageerd op vragen.

Bedankt voor je snelle reactie Jan.

Ik ontdekt toevallig dat het boek Wasa 1 gewoon te bestellen is bij de museumshop van het Wasa museum. Als je je bestelling doorbelt en betaald sturen ze het op voor ongeveer 65 euro inclusief portokosten.

Ik ben al lid van het Wasa forum, ik zal alle discussies daar nog eens goed doorlezen. De tekeningen van het museum heb ik inmiddels al gedownload.

Andy:pim:

Het boek is ruim 500 pagina's en zeker interessant om te lezen.
Ik heb het zelf indertijd volgens mij bij amazon besteld voor een soortgelijk bedrag.

Je begrijpt dat ik met smart zit te wachten op deel 2, maar de uitgiftedatum blijft schuiven.
Tegen dat ik klaar ben met het staande want hoop ik dat het boek beschikbaar is.

vandaag bestelling ontvangen met een voorraad touw voor de tuigage

2015-02-13%2018.50.07.jpg

dit is een betere kwaliteit dan het meegeleverde touw in de kit.

Ik heb het voor de Prins Willem ook gebruikt omdat het minder pluist als het daar van Corel en het in meer diameters te koop is.

Andy

zojuist alles ingepakt voor de modelbouwbeurs in Goes het komend weekend.
als het meezit worden dit 2 dagen fulltime modelbouwen, dat wordt als het goed is een grote posting begin volgende week.

Back