Vasa (Wasa) Corel 1:75

vind erg gaaf dat je al die verschillende maten latjes gebruikt. je krijgt echt het gevoel van het origineel hiermee :cool:

wasa

Hallo Jan,

Ik ben ook met een Wasa bezig half afgebouwd gekocht, in zeer
slechte conditie. Ik zou graag willen weten wat voor een hout
soort er op het dek moet. De dek roosters liggen op het dek of
verdiept in het dek? De randen hiervan heb jij die zelf gemaakt
of gekocht?
Alvast bedankt.

M.v.gr.Albertmobiel

ik heb het hout van de kit aangepast zodanig dat alles nu notenhout is.

ik heb de roosters op het de platen gelijmd voordat ik deze ben gaan beplanken. in het echt is het een opening naar beneden.het beste is om eerst dat deel zwart te schilderen voordat je de roosters vastmaakt. (heb ik helaas vergeten toen)

laat een keer wat van jou Wasa zien in een eigen topic. mogelijk kunnen we je hier verder helpen om er nog wat moois van te maken

vind erg gaaf dat je al die verschillende maten latjes gebruikt. je krijgt echt het gevoel van het origineel hiermee :cool:

is inderdaad een mooi geheel aan het worden, is wel niet geheel correct, maar als we daarover beginnen dan kunnen we nog wel even doorgaan.
ik heb me voorgenomen een aantal zaken met "vrije" impressie door te voeren kijkend naar foto's van het origineel in Stockholm

tussen de bedrijven door weer een stukje van de railing afgewerkt

2013-06-08161255.jpg

morgen de laatste fase afronden op de achterste dekken

2013-06-08161300.jpg

Komen er nog bovendekse geschutspoorten en krijgt de binnenkant van de verschansing een kleurtje Jan?
Rode oker? Donkerbruin/zwart?

Andy

er moeten inderdaad aan beide zijde nog 5 poorten komen. kom er echter achter dat Corel maar voor 2*4 poorten de versiering heeft meegeleverd.
zal dus voor de laatste een alternatief moeten maken en zal deze dan ook uit gaan snijden/frezen. is toch op zich zelf staand op het een na hoogste dek (vraag me niet naar de juiste naam, in die terminologie ben ik niet zo sterk)

er moeten inderdaad aan beide zijde nog 5 poorten komen. kom er echter achter dat Corel maar voor 2*4 poorten de versiering heeft meegeleverd.
zal dus voor de laatste een alternatief moeten maken en zal deze dan ook uit gaan snijden/frezen. is toch op zich zelf staand op het een na hoogste dek (vraag me niet naar de juiste naam, in die terminologie ben ik niet zo sterk)

Mogelijk verkoopt de Kombuis die wel los Jan, ze verkopen daar veel Wasa beslag los:
Beslag wasa (26) *-*http://modelbouwdekombuis.nl

Andy

de eerste korvijnagelbank voorbereid

2013-06-23111228.jpg

en een proefstukje met deze klampen, ik vind ze nog wat te grof

2013-06-23111440.jpg

en ondertussen nog wat verder met de gallerijen

2013-06-23120413.jpg

Back