dat zijn de iets grotere edities van de 'servostekker'?
Bijkans zijn die te robust. Maar ik lees Pitch 2,54 mm!
Dat lijkt servostekkermaat te zijn!
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
Rechts boven de ontvanger van de TH, onder ongeveer in het midden de vaarregelaar (ESC), 2S, 10A, voor het aansturen van de motoren van de dokdeur en de uitzethelling.
Je ziet de JST stekker bij de ontvanger. Hiernaast liggen de hulzen met daaronder de krimpterminals voor het maken van nieuwe servo snoeren.
De rode zijn voor de aansluitingen op de voeding en de andere voor de motor.
Wat is de koperkern maat die hier voor nodig heb? Heb jij daar advies in?
Voor de eenvoud kan je aanhouden per mm2 een stroom van 10A (in werkelijkheid mag je een flexibele leidig, verlengsnoer, van 0,75mmr belasten met 10A)
In deze krimpterminals kan je snoer klemmen van 28 tot 22 AWG.
Nu is dit voor ons een verwarrende aanduiding. AWG staat voor American Wire Gauge, d.w.z. het aantal draden naast elkaar, die passen in een inch.
Hierdoor is een draad met een hoger nummer dunner. Overigens, dit geldt ook voor spaken van een fiets, in het voorwiel nr. 16 en in het achterwiel nr. 14.
Ik heb een .pdf toegevoegd met de conversie tabel.
De meeste vaarregelaars hebben een voedingsspanning (BEC) voor de ontvanger en de servo's van 1A, er zijn er ook met 2A.
Mensen doen vaak moeilijk als het over stroom gaat.
Nemen we een standaard AWG 22, 0,34mm2, dan kan deze veilig 3,4A aan. De BEC overlijdt eerder, dan dat de draad doorsmelt. In mijn geval de roerservo.
De steek is inderdaad 0,1", 2,54mm. Dit is een standaard steek van zowel printstekkers, als van de componenten. De standaard gaatjes pintplaatjes hebben een steek van 0,1".
Voor ik het vergeet, de aandrijfmotor voor de schroef heeft een brushed 3S, 160A, zonder brake, vaarregelaar.
In mijn TH komt alleen een 3S Lipo, d.m.v. een L7806 pas ik de andere spanningen aan.
Lang verhaal.
Henk