Is goed Klaas!
Moin, Raboesh heeft niet de spoed en een voldoende efficiënte schroef om m’n schaalsnelheid te halen bij de minst mogelijk te gebruiken stroom.
Niet dat ze niet voortstuwen...
Maar het is plat messing plaat iets in vorm geperst en wel in oplage te fabriceren. Ik heb 2 van die propjes liggen. En het ziet er echt mooi uit. Maar...
Daarvoor moet ik naar de propshop in Engeland, of mijn eigen props gaan maken... maar ja... je blijft bezig.
Propshop heeft dan weer drive dog, en dan ook weer niet consequent in alle op-maten. Wel mooie spoed. Dus blijft het dat je met een adapter moet werken.
Dus ben ik voor nu even aangewezen op de laatste propellers uit het Graupner assortiment. Want met het stoppen van het bedrijf, is ook dit nu over. Jammerlijk. De Graupner speedschroeven zijn in de jaren 70 al verantwoord doorgerekend door een ingenieur. Dat had ik nog onthouden uit mijn HMBC tijd. En die dingen doen het echt heel erg goed. Bewees mijn FL8 al op brushless en reductiekasten.
Dus voor deze dan toch ook maar in gang gezet ipv de oude bakkies.
En toch ook goed, wegens de gelekte olie. Dat is nu ook weer opgelost, kon nog erger worden, dat is nu voorkomen. Weet je nooit tevoren...
Gut... net als mijn autorestauraties...
Altijd veel en veel meer werk dan je hoopte... haha...
Testen in dat andere aloude rompje, geeft overzicht... De oude romp in fase anno 2005...
komt qua stand behoorlijk overeen! Haha..
Behoorlijk in lijn... en romp met eenzelfde matrijsfout... scheef...
Alles is oplosbaar... als het maar hand gemaakt is. Toch?