Hallo Henk, dank voor je bijval.
Wordt 1x stuurstang. Doordat de hevels links en rechts zitten krijg je ergens in het midden minder zwenking.
Dat had ik ook al getest... dat buit ik uit...
Ik maak denk ik een trechtervormpje in het schot, op de tut komt een harmonica of siliconenslang te zitten (brandstofslang)
en die zal voldoende afdichten. Het is een deel dat ik tot het laatst uitstel, omdat ik nu nog overal toegang tot heb.
En vrij zicht natuurlijk. Eerst de klep afronden, en dan het klapmechanisme er weer in om naar de afstelling te kijken.
In het allerergste geval... gaat alles er uit... Klep via een HobbyKing micro landingsgestel actuator.
Die is notabene af te regelen met een vertrager, ze kosten ook bijna niets. Porto is duurder.
En het boot inhaalmechaniek via een zeilwinch, draadlus, pick-up rack
en een servo bediende uitklaphaak via microservo in de Tedje. Maar ergens is het al een hybride van oud en modern.
Waren die oude motortjes goed geweest, en hadden de schroefkokers niet gelekt... was ik daar van af gebleven.
Had ik er ook veel minder het mes in gezet. Maar de roeren liepen ook zeer stroef. Moest ook echt goed worden aangepakt.
Nu met een semi-stuurhuisconstructie... met dank aan mijn klassieker... haha... is de sturing veel nauwkeuriger geworden en spelingvrij.
Da's wel weer tof... De bodemplaat is uit epoxyplaatfolie... zo dun is het.. bedoeld om de
kokers te ondersteunen in het piepschuim. Iets strakker dan een gegoten vloertje.
Konden er nog referentielijnen op voor het meten. Straks zal het geschilderd zijn.. en zie je dat niet meer.
Maar eerst even zien of het in de oude luister gaat lukken. Dat mechaniek bevat veel messing
en dat is zwaar... bijkans dat ik de arm vervang door een uit kunststof...
Het mechanisme zit vrij hoog... massa moet eigenlijk vooral onder de waterlijn zitten...
Je krijgt het noooooit geheel af... Is toch wat!
groetjes Bas
Wordt 1x stuurstang. Doordat de hevels links en rechts zitten krijg je ergens in het midden minder zwenking.
Dat had ik ook al getest... dat buit ik uit...
Ik maak denk ik een trechtervormpje in het schot, op de tut komt een harmonica of siliconenslang te zitten (brandstofslang)
en die zal voldoende afdichten. Het is een deel dat ik tot het laatst uitstel, omdat ik nu nog overal toegang tot heb.
En vrij zicht natuurlijk. Eerst de klep afronden, en dan het klapmechanisme er weer in om naar de afstelling te kijken.
In het allerergste geval... gaat alles er uit... Klep via een HobbyKing micro landingsgestel actuator.
Die is notabene af te regelen met een vertrager, ze kosten ook bijna niets. Porto is duurder.
En het boot inhaalmechaniek via een zeilwinch, draadlus, pick-up rack
en een servo bediende uitklaphaak via microservo in de Tedje. Maar ergens is het al een hybride van oud en modern.
Waren die oude motortjes goed geweest, en hadden de schroefkokers niet gelekt... was ik daar van af gebleven.
Had ik er ook veel minder het mes in gezet. Maar de roeren liepen ook zeer stroef. Moest ook echt goed worden aangepakt.
Nu met een semi-stuurhuisconstructie... met dank aan mijn klassieker... haha... is de sturing veel nauwkeuriger geworden en spelingvrij.
Da's wel weer tof... De bodemplaat is uit epoxyplaatfolie... zo dun is het.. bedoeld om de
kokers te ondersteunen in het piepschuim. Iets strakker dan een gegoten vloertje.
Konden er nog referentielijnen op voor het meten. Straks zal het geschilderd zijn.. en zie je dat niet meer.
Maar eerst even zien of het in de oude luister gaat lukken. Dat mechaniek bevat veel messing
en dat is zwaar... bijkans dat ik de arm vervang door een uit kunststof...
Het mechanisme zit vrij hoog... massa moet eigenlijk vooral onder de waterlijn zitten...
Je krijgt het noooooit geheel af... Is toch wat!
groetjes Bas
Laatst bewerkt: