Wat ik echt een groot pluspunt vind van de WKM is dat de position hold veel beter is. En vooral met wind is dat niet te vergelijken met de Naza
Dat heeft dus niets met de controller te maken. De Naza en de WKM gaan beide tot een maximale hoek, en die is gelijk bij beide controllers. De Naza zou daarin zelfs beter moeten zijn, want die reageert sneller dan de WKM. Maar dat verschil is niet merkbaar, want de waarneming en de actie is bij beide controllers zo veel sneller dan dat de multicopter fysiek kan reageren door zijn massatraagheid.
Ik snap dat je slechte ervaringen heb met de wookong maar het is absoluut geen verkeerde controler al is dat in jou ogen wel daar kan ik niets aan doen helaas
Je snapt het dus niet. Ik heb geen slechte ervaringen met de WKM, gelukkig niet. Ik heb altijd gewacht met updaten. Anderen hebben er wel slechte ervaringen mee.
De WKM is zeker niet slecht, gewoon ouderwets. De FW is in veel gevallen slecht. Vooral de GPS FW van de FOD, en alle versies FW waarbij de machine uit de lucht valt.
Het ontwerp is ook zwaar achterhaald, en stamt nog uit het helitijdperk en grote en zware electronica. DJI was en is erg goed met heli controllers. De XP was zo'n voorbeeld. Maar de MC was te groot voor sensoren om adequaat te kunnen meten, waardoor de sensoren een separate behuizing kregen. Net als gyro's op een heli.
Vervolg ontwikkeling was de Ace-one. Ook een separate sensor. Een hobbyversie kwam daaruit voort, de Wookong voor schaal heli's. En met de opkomst van multirotors is de Wookong-heli gebruikt als basis voor een controller van multirotors.
De Naza is in hoofdzaak ontworpen voor multirotors. Hier hebben ze het trucje omgedraaid, en een heli versie gemaakt van de Naza.
Toen de Naza ontwikkeld is, was er veel ervaring met multirotors, en er was veel betere, krachtiger en snellere hardware beschikbaar, vooral nauwkeuriger, kleiner en lichter.