Upgrade Naza Hexacopter

Ik heb dus zoals in de titel beschreven mijn hexacopter een upgrade gegeven en wou graag de verschillen hier delen.

mijn hexacopter:

Camlifter carbon frame (identiek aan de j.a.f. frame motor afstand is 90cm)
DJI Naza + GPS
40 a regelaars van ditigech.nl
6x mt3515-15
props 14x8 graupner
Cinestar 2 axis gimball clone (wordt weer 3 axis)
Totaal gewicht met 8000 6s lipo 5,2 kg
Vliegtijd zonder camera 14-15 minuten

Oude motoren: Tiger MT2814-10 770kv
Nieuwe motoren: Tiger 3515-15 400kv

Oude props: 12x3,8 carbon
nieuwe props: 14x8 graupner
Nog in bestelling zijn de 15x5,5 carbon

oude lipo: 5000 4s en 5s
nieuwe lipo: 8000 6s

oude totaalgewicht: met 2x 5000 4s lipo was 4500 gram
nieuwe totaalgewicht: met lipo is 5200 gram

Vliegtijd: met 2x 5000 4s was 9-10 minuten
vliegtijd: met 1x 8000 6s is nu 13 minuten

Waarom deze upgrade, omdat ik met mijn vorige setup met een totaal gewicht van +/- 5,3 kg (canond 600D) toch het idee had dat hij er moeite mee had op de 4s lipo's en met de 5s lipo's zat het volgens de watt meter tegen de limit aan.

Ik heb de nieuwe setup nog niet gemeten maar voelde gisteren tijdens het vliegen gelijk dat dit zeer veel meer power heeft en zal aankomend weekend eens gaan kijken met de meter wat de reservers zijn.
Ik heb nog een set 15x5,5 props in bestelling en hoop dat ik dan ook met de 5s lipos nog uit de voeten kan.

Volgende upgrade wordt een wookong zoals ik veel lees schijnt de wookong op de een of andere manier toch nog mooier te vliegen als een Naza.

Laatst bewerkt:
Mooi man!
Verschil in mening van wookomg M VS en Naza verschilt nogal per persoon.. Hier in de omgeving zijn er 2 welke naza verkiezen boven Wookong M Wbt loiter.

Zelf vindt ik wookong wel fijner vliegen (hij "hangt" aan de sticks terwijl je de naza "bestuurd") en is de loiter voor mijn gevoel gelijk..

Laat even je bevindingen weten...

Laatst bewerkt:
Ben wel geschrokken van de grote van de 8000 6s lipo tjonge wat zijn die groot...

Ik heb nu 2x naza met gps en ga er 1 van verkopen of misschien wel alle 2. en dan toch maar een wookong aangschaffen, ik lees ook veel dat met de wat grotere en zwaardere copter wookong ook beter overweg kan, wat daar van waar is weet ik niet hoor.
En het is ook niet dat hij goed vliegt integedeel juist de hexa hangt super in de lucht maar ik vind ook nog steeds jammer dat je de hoogte van RTH zelf niet in kan stellen integenstelling tot de wookong.

Ik heb 1 naza + F550 inmiddels verkocht, de naza die op deze hexa zit gaat ook in de verkoop maar digitech.nl heeft de wookong niet op voorraad momenteel, ik heb reeds een mail gestuurd wanneer ze weer op voorraad zijn maar heb er nog geen reactie op gehad dus nog ff geduld.

Ik heb 1 naza + F550 inmiddels verkocht, de naza die op deze hexa zit gaat ook in de verkoop maar digitech.nl heeft de wookong niet op voorraad momenteel, ik heb reeds een mail gestuurd wanneer ze weer op voorraad zijn maar heb er nog geen reactie op gehad dus nog ff geduld.

Thanks en het heeft geen haast hoor. Geen maar een gil als jij zover bent. Ben benieuwd ook benieuwd naar je beleving met de WKM :)

Sorry maar tot 5,2kg vliegt een naza beter als een wookong. Heb 2 wookongs gehad en 3 nazas. En de conclusie was iedere keer dezelfde op een 5,2kg hexa. Naza vliegt strakker. En er zijn er meer die dezelfde conclusie getrokken hebben. Ik zou gewoon je naza houden. Of je moet echt de osd of zenmuse willen dan kun je alleen een wookong pakken.

Sorry maar tot 5,2kg vliegt een naza beter als een wookong. Heb 2 wookongs gehad en 3 nazas. En de conclusie was iedere keer dezelfde op een 5,2kg hexa. Naza vliegt strakker. En er zijn er meer die dezelfde conclusie getrokken hebben. Ik zou gewoon je naza houden. Of je moet echt de osd of zenmuse willen dan kun je alleen een wookong pakken.

Ik zit op 6kg en dus meer als 5,2 en dan zou wkm inderdaad beter moeten zijn wat ook de reden is dat ik over wil stappen.

Ik zit op 6.9 kilo hexa.
Vind de Naza niet beter of minder, vlieg gedrag is in mijn ogen hetzelfde.
Totdat er wind is, dan is de wookong toch echt stabieler.

Ik heb wookong firmware versie 5.20 nog niet kunnen testen maar die schijnt nog een stuk stabieler te zijn.

Wat voor mij de overweging was voor de overstap is dat de Wookong bestuurbaar blijft bij het uitvallen van 1 motor.

Begrijp me niet verkeerd. De Naza is ook super goed en stabiel.
Zou er goed over nadenken want het prijs verschil is erg groot.

Ik zit op 6.9 kilo hexa.
Vind de Naza niet beter of minder, vlieg gedrag is in mijn ogen hetzelfde.
Totdat er wind is, dan is de wookong toch echt stabieler.

Ik heb wookong firmware versie 5.20 nog niet kunnen testen maar die schijnt nog een stuk stabieler te zijn.

Wat voor mij de overweging was voor de overstap is dat de Wookong bestuurbaar blijft bij het uitvallen van 1 motor.

Begrijp me niet verkeerd. De Naza is ook super goed en stabiel.
Zou er goed over nadenken want het prijs verschil is erg groot.

Weet jij hoe dat nu precies zit? Veel mensen zeggen dat je Hexa gewoon naar beneden komt met een WKM... :confused:

Nou lees ik wel dat er versies waren van de wkm die problemen hadden met de gps, hoe kun je zien of je een goede krijgt?

Laatst bewerkt:
Nou lees ik wel dat er versies waren van de wkm die problemen hadden met de gps, nu heb ik zojuist bij v-nix de wookong besteld en ga hem morgen halen maar kan ik aan de doos of serienummer zien of ik een goede krijg?

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel echt dat je met een standaard hexa-uitvoering bij uitval van 1 motor gewoon pech hebt en je hexa alsnog naar beneden komt met WKM. Wil nu toch wel weten hoe het zit. Sommige zeggen dat het alleen bij octo's is namelijk. Ik houd niet van aannames / hear-say, dus ik zou dit wel officieel beantwoord willen zien.

Ik zou het ook erg prettig vinden als de WKM door blijft vliegen met uitval van 1 motor zodat je hem kan landen.

Nee, dat bedoel ik niet. Ik bedoel echt dat je met een standaard hexa-uitvoering bij uitval van 1 motor gewoon pech hebt en je hexa alsnog naar beneden komt met WKM. Wil nu toch wel weten hoe het zit. Sommige zeggen dat het alleen bij octo's is namelijk. Ik houd niet van aannames / hear-say, dus ik zou dit wel officieel beantwoord willen zien.

Ik zou het ook erg prettig vinden als de WKM door blijft vliegen met uitval van 1 motor zodat je hem kan landen.

Als de motor uitvalt raken mensen in paniek.
Zodra de motor uitvalt moet je hem in gps modus zetten en IOC inschakelen.
Wat ik gelezen heb gaat het daar fout
Ik heb het voor mijzelf ook een aantal keer geoefend

Dit gebeurt als er een motor uitvalt

Laatst bewerkt door een moderator:
Er komt een dezer weken een firmware update voor de naza dan zal die dezelfde redundantie als de wkm hebben.

Laatst bewerkt door een moderator:
Geen idee wat er dan gebeurt. Ik weet alleen dat de Wookong dit ook pas sinds versie 5.14 ondersteund

Attitude is controllable when one power output of X6 multi-motor is failed in Atti. Mode and GPS Atti. Mode.

De ander motoren moeten het natuurlijk wel overnemen. Ik vermoed dat de Naza en FOD maakt.

Maar echt weten doe ik niet, heb het gelukkig nooit mee hoeven maken

Ik was in de veronderstelling dat hexas en okto's best 1 motor konden missen zonder te crashen. Wist niet eens dat ie dan als een dolle ging draaien..

Back