br@m zei:Waar ik over twijfel is de mogelijkheid dat ik druk/vul en ontluchting verwisseld heb. Dan zou de uitlaat met y-stuk op het gebogen pijpje bovenin de tank uitkomen ...Hans Meij zei:Zie je, een vierde aansluiting op de tank.
Dan ben je het uniflow principe kwijt, dan staat de uitlaatdruk bonvenop de vloeistofkolom en varieert de druk op de carb met de hoogte van de kolom plus uitlaatdruk.
De uitlaat via de clunk aansluiten is in feite een hybride oplossing. De uitlaatdruk moet de hoogte van de vloeistofkolom overwinnen. De resterende druk die de uitlaat in je tank zet plus de vloeistofkolom is dan steeds gelijk aan de uitlaatdruk en niet de uitlaatdruk plus de vloeistofkolom zoals in een klassieke open oplossing.
Deze door jou voorgestelde oplossing heeft echter het nadeel (Ik heb hem net zo ingebouwd en even thuis getest) dat doordat de uitlaat beneden de tank ligt, tijdens het tanken waarbij de vierde opening (de ontluchter) open staat, de clunk plus leiding naar de uitlaat als hevel funktioneert en je meteen de uitlaat vol tankt.