Traxxas SLASH topic

ik maak altijd tot aan de schokdemper proper verder graak ik niet want er zit een soort klemmetje dat ik er niet af krijg het hout de bijde draagarmen vooraan met elkaar verbonden. ik spuit 1 keer per weet mijn lagers met wd40 en ik keer per week mijn motor met remreiniger.
Het is misschien een domme vraag maar waar zitten de diff en wat is dat???
sorry dat ik het vraag.
 
Lagers schoonhouden. Pas als je merkt dat difs het minderdoen diffs schoonmaken. Die zitten in dichte behuizinh..

Het klopt dat het dicht zit, maar toch komt er vuil in. Verschoon je diff, ga 3x rijden en maak het open, dan zie je dat de diff olie al zwart is. Ik verschoon de diffs gemiddeld na 20 ladingen.
 
Het klopt dat het dicht zit, maar toch komt er vuil in. Verschoon je diff, ga 3x rijden en maak het open, dan zie je dat de diff olie al zwart is. Ik verschoon de diffs gemiddeld na 20 ladingen.

Ja. Maar licht eraan waar je rijd. Op asfalt minder snel vuil ;)
 
Een diff is een differentieel. (En dus geen tandwielkast zoals remco54 met de afbeelding aanduidt.)
Er zit er eentje tussen de voorwielen en eentje tussen de achterwielen. Soms nog een tussen voor- en achteras.
Het zorgt ervoor dat in een bocht de buitenste wielen meer kunnen draaien dan de binnenste (kleinere radius). Bij een starre as zou de boel gaan wringen.
Zoek maar even op Google hoe het in detail werkt.
 
Laatst bewerkt:
Als ik op asfalt wil rijden, dan had ik wel een onroad autotje gekocht. Ik rij alleen maar op grasvelden en zand. Soms kiezels maar liefst zo min mogelijk want dat beschadigd de auto het snelst.

Ja natuurlijk. Maar onroad met een offrad, dan weer door het gras... blijft leuk. Bij ons is er alleen maar weiland en weinig zand helaas...
 
weet niet of hier nog iets gebeurd,
een tijdje terug heb ik een poging gedaan mijn traxxas slash te verkopen...
helaas niet gelukt....
daarom nu de vraag, voordat ik er mijn vxl motor weer in zet...
is er een tuning difrentieel, de standaard dif verliest namelijk redelijk snel zijn tanden,
het binnenste deel blijft wel heel, maar de tandjes eromheen gaan van het plastic af, waardoor de overige tandwielen in de gearbox ook beschadigd raken,
daarom in december alle tandwielen vervangen, voor de verkoop..
nu wil ik graag voordat ik hem toch zelf weer ga gebruiken een optie tot upgraden hebben mocht het dif weer kapot gaan..

er hebben al 3 difs ingezeten, sinds ik de vxl erin deed...
dus het waren helaas geen maandagochtend difs...
 
Stel je je slipper wel goed af? Ik rijd met mijn rustler op 3s en nog altijd geen diffs vervangen. Bij de bandit ook niet maar die rijd op 2s.
 
Dan ga ik de volgende keer toch kijken naar dat dif,
Slipper heb ik volgens het boekje gedaan
Volledig vast en dan dachtik een kwart los...
 


vandaag afgerond,
traxxas slash 2wd truggy conversion...
misschien toch nog andere banden en velgen...
ik zoek dus 1/8 truggy banden met offset..
 
Back
Top