Traxxas SLASH topic

2wd is kloten rode op het circuit. ...
Rolt te snel om....
Heb bijde gereden op het circuit....

Dan heb je een lcg kitje nodig om een beetje tips te komen...
 
Nee, woon in Enschede dus even heen terug rijden Gary mij te ver.... Zonder auto rijbewijs...

Maar ik ben mijn slash 2wd helemaal zat....
Dus eventueel te koop voor 155 Incl verzenden. ..
Met info zie verkoop topic. ..

Laatste zin had moeten zijn om mee rond te komen..
 
Ja onze tip is: koop geen slash voor op het circuit. Zoals al in een andere topic staat is de Team durango DEX wel een goede

DESC 210 heet ie officieel. Die had ik ook genomen als ik 2wd wedstrijden ging rijden. Maar een slash is natuurlijk veel makkelijker met onderdelen.
Je kan 'm ook een Slice LCG chassis geven met een 32P tandwiel conversie zodat je die vervelende 48P tandwieltjes niet steeds stript.
 
Aanstaande zondag is er een rcrallycup in gouda. Hier heb je ook de unlimited klasse. Hier mogen alle rally/shortcourse of vergelijkbare auto's aan meedoen. Snelheid van de auto is bij deze races niet zo belangrijk. Des te meer het netjes rijden en controle zorgen voor hoge klasseringen. Er reden er vorige wedstrijd ook een aantal mee mee met een traxxas evenals losi en hpi varianten. Kijk even het rc rally cup topic en schrijf je in! Zeker als je een beetje competatief bent ingesteld echt de moeite waard. En het zijn echt niet alleen maar rijders met ervaring...
 
Hoi,

Ik heb een probleem met mij slash 2wd. Als ik op de achterzijde van de wagen druk dan zakt hij door zijn veren en blijft hij onder staan. Ik had de veren al een losgemaakt en alles mooi zuiver gemaakt. Maar dat hielp niet. Dan maar nieuwe schokdempers besteld omdat ik dacht dat deze niet meer goed zouden zijn ondanks dat ze toch nog vrij strak waren. Vandaag nieuwe veren aangekregen en geplaatst maar het helpt niet. Daarom alles van de ophanging eens losgemaakt gereinigd en met montage vet in elkaar gezet. Maar nog steeds het zelfde resultaat. Heeft hier iemand ervaring mee. Ik weet het niet meer

Grts stevy
 
Ik heb deze wagen zelf niet, dus mijn tip kan voor deze geen auto mogelijk niet van toepassing zijn. Dan mijn excuses.

- Draai de dempers eens van de auto ook even banden demonteren.
- Wagen op een verhoging zetten en dan de ophanging omhoog drukken.
- Bij het los laten in bovenste positie, zal de ophanging netjes en rustig weer terug zakken naar beneden.
- Zakken ze netjes terug, dan zit het waarschijnlijk in je dempers/veren. Maar kan ook de assen zijn die het geheel blokken om terug te zakken. Dit omdat ze misschien klem zitten.
- Zakken ze niet terug? Kijk dan eens of je doormiddel van de schroefjes losser te zetten dat het beter gaat.

Ik hoop dat je wat kunt met deze tips.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Thx frank maar alles zit los. Tis heel raar. Als ik de auto omhoog hef en het wiel indruk dan komt het snel terug in de originele goede positie. Dit aan beide kanten. Zet ik hem terug neer en druk ik op de wagen dan blijft hij laag staan.

De veren zijn nieuw dus denk. Ook niet dat hè daar zal aan liggen
 
Dat dacht ik inderdaad ook Synasthesia.
En als er olie in zit, zitten er ook geen luchtbellen in de olie?

En ik zou het vet ook weg halen bij de ophanging en alle onderdelen.'
Dit zal alleen maar vuil aantrekken waardoor alles nog stroever gaat lopen.
Als alles gewoon " droog " is dan zal het zand en stof er niet op kunnen hechten.
De enige plek op de auto waar ik vet gebruik is op de tandwielen in de transmissie.

Hopelijk kan u er wat mee!


Groeten,

Ruud
 
was juist bij ne maat van mij en die zei ook dat het droog moet zijn. hij vond ook niet dadelijk het probleem. hij zei ook dat de nieuwe veren te licht zijn. meer voor een 1/10 buggy,olie is ok. ik ga de veren van de rustler eens proberen. misschien dat deze werken. en anders de ophanging van de rustler volledig over zetten
 
weet je dan wel zeker dat je de juiste schokbrekers hebt besteld als je maat vindt dat ze te licht zijn?
Hoe bedoel je "dat het droog moet zijn"?


Ophanging van rustler overzetten heeft volgens mij weinig zin, voor zover ik het nu nog kan volgen wijst alles naar de demper(s) en niet naar de ophanging.
Tenzij je zelf een aanpassing hebt gedaan aan de ophanging?
 
Ik had nu montage pasta aan het de as gedaan. Is een wit vet in de fiets wereld gebruikt word zodat alles terug los kan.

De veren die ik gekocht heb zouden te licht zijn. Mits het bij de originele ook niet gaat ga ik eens kijken wat het geeft als ik 1 van de rustler gebruik.

Als dat ook niet werkt. Weet ik het helemaal niet meer
 
Juist alles nog eens terug los gedaan. Ik merkte op dat de draagarmen een beetje stroefer op en neer ging dan de voorste. Even hè asje opgemeten met de schuifmaat.3,2mm. Dan met een boortje van 3mm door het gat om zeker te zijn dat dit mooi proper is. Het asje heb ik in mijn schroefmachine gestoken en dan op vol toeren en met schuurpapier korrel 800 met beetje water erover.
Resultaat is dat de vering werkt
Nu hopen dat ze blijft werken
 
Back
Top