Traxxas SLASH topic

Vorige week een brushed Slash ingeruild op m'n Stampede en wil deze wat dikker op z'n wielen hebben staan. Nu ben ik al op zoek gegaan en zoek wielen met een andere offset ( hart verder naar binnen waardoor het wiel verder naar buiten komt) net buiten de kap. Kan ik hiervoor de rustler wielen gebruiken met de anaconda's ?Wellicht jullie nog een ander idee?
Swaybar kitje, traxxas big bores en strc castor blocks zijn al onderweg. Qua motorisering zit ik te denken aan de Sidewinder kit en dat zou het wel zo'n beetje moeten zijn. Wellicht in de toekomst nog een ander chassis maar dat moet nu maar ff wachten....

Heb alleen een stuje ergens gelezen over een 0.8 mod. oid /mod 1 ? , hoe zit dat nu precies? (kan het alleen nergens meer terugvinden, ook niet met de zoekfunctie))

Laatst bewerkt:
. Nu ben ik al op zoek gegaan en zoek wielen met een andere offset ( hart verder naar binnen waardoor het wiel verder naar buiten komt) net buiten de kap.

Heb alleen een stuje ergens gelezen over een 0.8 mod. oid /mod 1 ? , hoe zit dat nu precies? (kan het alleen nergens meer terugvinden, ook niet met de zoekfunctie))

Wat voor soort wielen zoek je? groot/klein? Anaconda's kan je monteren idd. Ziet er alleen niet uit met een offroad kap.

Als je alleen iets breder wil met standaard wielen kan je de voorste meenemers van een Slash 2WD monteren. (heb ik nog wel liggen e.v.) Dan komen ze een 5-6mm verder naar buiten

0.8 conversie met plastic tandwielen weet ik niet meer (Stampede?)
Je kan ook gelijk de stalen Robinson Racing slipper spur kopen.

Wat voor soort wielen zoek je? groot/klein? Anaconda's kan je monteren idd. Ziet er alleen niet uit met een offroad kap.

Als je alleen iets breder wil met standaard wielen kan je de voorste meenemers van een Slash 2WD monteren. (heb ik nog wel liggen e.v.) Dan komen ze een 5-6mm verder naar buiten

0.8 conversie met plastic tandwielen weet ik niet meer (Stampede?)
Je kan ook gelijk de stalen Robinson Racing slipper spur kopen.

De mijne is een 2wd dus jouw optie heeft dan geen nut toch? Of ik zou die op de achterkant moeten zetten. Wil gewoon dezelfde maat ongeveer als de standaard. Wat voor wielen heb jij op je slice ; zijn dat van die RPM revolver wielen (voor een rustler?)...zo oogt die auto wel lekker dik :cool:.

Ik reid met een STRC layshaft met een slipper uit een b4/t4/b44/sc10/gt2 (zelfde part) en 32p spurs voor de gt2

Helemaal prima...

Leo zijn wielen zijn volgens mij buggy wielen op die laatste foto... En ja 2.2" velgen en banden zijn geweldig voor op een slash als je ze zo kan krijgen dat ze niet aars lelijk uit steken:)

Je kan een extra set voorste meenemers dus achter monteren. Als je op alle vier de wielen breder wil, kan je kijken voor de Stampede voorwielen (maat 2.2). Dan komen ze een stuk breder. (ik denk een cm of 1,5 per kant) Dit is een bredere velg dan SC wielen dus je moet er ook 2,2 truck banden op monteren. HPI Geolander of Proline Dirt works oid.
Je kan ook Jato 2.8 wielen nemen Die heb ik idd ook gehad. De voorste Jato wielen hebben weer een bredere offset (dus die doe je dan achter :cool: ) Maar dan heb je dus wel grote en brede wielen dus dat is wel echt onroad (en geen gezicht onder een offroad kap) Daar passen idd ook die Anaconda's op.

Laatst bewerkt:
heeft er hier iemand een slash en woont in de buurt van antwerpen zou leuk zijn is een groep te beginnen of zo

Of als je echt maximale breedte wil hebben, ofna maakt volgens mij een set 100% offset wielen in 2.2 (voor de pirate iirc) en anders kan je altijd net als ik met split 3 MT wielen gaan rijden:P (mijn slash is iets van 15" breed;P)

Sidewinder

Hallo allemaal!
Ben nieuw op dit forum, heb al een tijdje mijn slash met sidewinder v2 combo(6900kv), maar vraagt mij eigenlijk af of ik de sct 4-pole motor kan aansluiten op de sidewinder esc? Normaal word ie verkocht met volgens mij dezelfde esc met andere sticker op. Of zijn er toch verschillen?
full
full

Laatst bewerkt door een moderator:
de SCT motor word verkocht met de v2 esc... Geen idee wat het verschil is...

Maar een sct motor is niet heel veel goedkoper dan de combo gok ik zo... Heb je een reserve esc en/of kan je een compleet setje verkopen...

die caslte 1410 is ook redelijk overkill voor de Slash 2wd hoor. Maar dan op een heel andere manier. Hij is zo krachtig dat je je vingertje maar goed moet trainen :p Hij zal iig niet warm lopen. Pas op want je ESC kan dan wel warm lopen!

Laatst bewerkt:
nieuwe schokdempers op slash werken niet

Dag Allen,
in een vlaag van verstandsverbijstering een slash 2wd gekocht. maar wel blij mee hoor (knutselen aan een boot duurt veel langer...)

Ik was niet al te blij met de std dempers van de slash, dus had ik andere gekocht bij toemen. geen bigbores maar van een ander merk, met 3 kleuren van veren ivm met verschillende sterkte.

Nu vind ik de slash van voren veel te veel stuiteren, ik heb 300 siliconen olie voor 80 a 90% erin gedaan. maar hij veert gewoon niet ver genoeg in om een klap op te vangen. van achteren werkt het wel, hij dempt behoorlijk al komt hij niet helemaal terug in originele stand, dat kan ik evetueel oplossen met sterkere veren of spacers oplossen.

maar van voren kan ik moeilijk nog zachtere veren gebruiken.. of moet ik de meest vloeibare olie gebruiken?

Ideen van experts? want ik ben nog wel een noob op autogebied....

Begrijp ik dat je 300 WT olie hebt gebruikt? Dat is veel te dik!
standaard is 30-35. De meesten doen er vervolgens 45-50 in. Als je 'm te veel vind hellen kan je aan een swaybar setje denken.

met 300 wt olie kan je net zo goed beton in je dempers doen ;). Zoals hieronder (of hierboven) wordt gezegd doe er eens wat minder dik in.

Wat heeft iedereen toch met de stock schokdempers? die ultra shocks zijn prima, niet echt getuned voor competition werk op de slash sure maar ze zijn meer dan prima...

Okay behalve de shock caps dan die zijn prut maar ook voor een eurotje of 10 al vervangen voor alu...

25wt? das nog lichter dan wat er normaal gesproken inzit... Vrij creatief dat je daar issues mee hebt...

geen wonder dat je issues hebt met je voor suspentie, nou zit daar bij de slash zoizo al helemaal geen gewicht op en als je er dan ook nog eens dunne olie in doet gaat het natuurlijk stuiteren...

Back