Traxxas Slash 4x4 topic deel2

de 4x4 maakt dit natuurlijk veel gemakkelijker op slecht terrein, met Pro-Line Slingshots ga je wel ver komen denk ik.

Bekijk anders enkele filmpjes op Youtube?
 
@verderf: Ik heb de slash 4x4 en mijn zoon de rustler xl-5. Beide rijden we nu regelmatig in de duinen (los zand, maar ook veel gras/mos met heuvels). Het is duidelijk dat de 4x4 (zelfs stock) veel beter wegkomt in het zand dan de Rustler. Ik moet wel zeggen dat de snelheid van de 4x4 met de stock banden wel tegenvalt in heel los zand, maar dat valt natuurlijk wel te verwachten. Ooit ga ik puur voor de duinen nog eens van die zandbanden kopen en dan een S3 lipo erin hangen. :D

1084-00.jpg
 
@verderf: Ik heb de slash 4x4 en mijn zoon de rustler xl-5. Beide rijden we nu regelmatig in de duinen (los zand, maar ook veel gras/mos met heuvels). Het is duidelijk dat de 4x4 (zelfs stock) veel beter wegkomt in het zand dan de Rustler. Ik moet wel zeggen dat de snelheid van de 4x4 met de stock banden wel tegenvalt in heel los zand, maar dat valt natuurlijk wel te verwachten. Ooit ga ik puur voor de duinen nog eens van die zandbanden kopen en dan een S3 lipo erin hangen. :D

1084-00.jpg
Thanks!

Ik heb toevallig nog stampede bandjes liggen, die moeten er wel onder passen voor de duinen!
 
Afgelopen Zaterdag mijn Slash 4x4 opgehaald, erg nette prijs voor wat ik gekregen heb!
1269666_539143532821166_990703911_o.jpg


Uitgevoerd met:
  • Alu caster blocks
  • RPM draagarmen
  • RPM achter bumper
  • Sway bar kit
  • Spektrum receiver (scheelde weer :p)


Verder bij gekregen:
  • Plymouth kap
  • beetle kap
  • nog een kap waar ik de naam ff van kwijt ben :P
  • slash stock kap met custom paint job
  • 2 sets stock banden
  • 2 paddle bandjes
  • Set street fighter bandjes
  • Spare shocks
  • Spare draag armen
  • Spare body posts
  • Ander diff (voor meer power op front had hij het over?)
 
Ik ga het misschien wel eens uit elkaar halen, maar nu nog niet. (school,eindwerk,enz..). Sorry voor de vuile auto,maar het laatste weekend van de vakantie moest ik hem toch wel eens goed vuilrijden met m'n nieuwe body. :) Ga er wel eens snel doorgaan met de perslucht.

ik zou toch eerst beginnen met de boel schoonmaken en het diff uitshimmen
voordat je met washers etc gaat proberen.

Als je een washer tussen drive cup en lager gaat zetten los je niks op volgens mij aangezien de drive cup al door een schroef op zijn plaats wordt gehouden en niet zou mogen bewegen richting lager?
Ik denk zelfs dat je dan extra krachten op je lager kan krijgen waardoor deze zwaarder kan gaan lopen of zelfs kapot kan gaan.

Perslucht zou ik ook niet doen, dan blaas je al die troep je lager in en daar wordt het ook niet beter van.
 
De slash die ik heb overgekocht is voorzien van bigbore shocks maar toch heb ik het idee dat de achterkant wel erg zacht veert en dat hij erg laag staat.

Klopt het dat de achterkant iets lager hoort te staan dan de voorkant? denk dat de axles als ik hem ff neer "gooi" op de grond dat hij terug veert tot ze zo goed als horizontaal staan.

iemand misschien een foto van de zijkant zodat ik ongeveer weet hoe het moet staan?
 
In principe moet de achterkant net zo hoog staan als de voorkant. De achterkant kan wat inzakken als je rijdt, maar in mijn geval komt deze weer terug in de oorspronkelijke vlakke staat.

weet je wat voor veren en of shock oil je aan de achterkant hebt?
 
Gisteren mijn eerste upgrade gedaan voor de Slash. Nieuwe banden en wielen op mijn erop gezet: Proline Trenchers x sc. (PR1190-13). Wat een verschil zeg. Veel meer grip! Eigenlijk is dit mijn tweede upgrade wat ik heb ook de slipper clutch al vervangen voor een midden diff. Meteen maar even een paar plaatjes geschoten vandaag (prachtig weer om te rijden :)):

Foto-UFDA4K76-D.jpg

Foto-NWFS3IHR-D.jpg


hieronder mijn speeltuin :D


Foto-XWJDQQ7I-D.jpg
Foto-I4H8FR4U-D.jpg


En even de Trenchers in vergelijking met de stock wielen:


Foto-4GMM4HBH-D.jpg
Foto-LKQISFDW-D.jpg


Volgende upgrade: andere veren. Losi veren zijn al besteld (LOSA 5132 5134 5158 5160)... Ben benieuwd hoe dat het rijgedrag weer gaat veranderen. Heb al wat verschillende shock oils gekocht om wat te kunnen spelen met de ophanging. Ben benieuwd naar jullie favoriete combo. :)
 
Ik kan natuurlijk zeggen dat ik dat expres heb gedaan... maar dan zou ik moeten liegen. :p

Net toch maar even gekeken, maar hij zit er netjes op. Kan me niet herinneren dat ik hem er weer op heb gezet. Die close-up van de band heb ik genomen vlak voordat ik de duinen door knalde. Geluk dat hij er niet af geschoten is denk ik dan maar. :D
 
Het lijkt toch echt of de spring retainer ( waar de veer in valt onderaan de schokdemper ) los zit, en niet goed op het dempervoetje zit geklikt?
 
Ja, die zit er goed op :)
Misschien tijdens het rijden gebeurd, dat hij tijdens een sprong terug is geklikt oid..
Maargoed, hij zit er nog, hoe maakt niet uit ;)
 
Beste 4x4 mensen

Ik heb in men 4x4 een hier komt ie hobbytech krypton XTB8 150/2350 kv set Zitten
Ik ben nog bezig met de tandwielen heb nu 20 pinion word 24 en standaard spur

Hier komt het probleem
Ik heb 11.1 35 c 4000 accu's
Ik heb het gevoel als ik volgas weg wil rijden de auto eerst moete nadenken wat ie moet gaan doen en na 1 à 2 seconden begint ie te rijden
Ook als ik half gas rij en trek dan het gas open dan duurt het ook 2 seconden voor de wagen reageert
Ligt dit aan de accu's of ergens anders aan

Gr. Jeroen
 
icon1.gif

regelaar is hetzelfde merk

hobbytech
krypton xtb8

en volgens de handleiding staat ie normaal ingesteld
dit zijn de standaard waarden
throttle percent reverse 60%
throttle limit 0%
percentage braking 50%
drag brake 0%
neutral range 4%
cutt off voltage 3,0 volt
running mode forward pauze reverse
motor timing normal
initial acceleration high

ik heb zelf mar een regelkastje besteld want ze hebben met een ander merk kastje het proberen in te stellen

dit zijn de standaard waarden van de regelaar

greetz jeroen
 
Back
Top