Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
4600 kv x 8.4v is 38640tpm rij je op 2s lipo.
met 3s lipo ga je al rond de 55000tpm das al erg veel voor een motor.
motoren met een hele hoge kv waarde zijn geschikt voor lage accuspanningen
de rustler brushles heeft standaard een 3500kv motor, het koppel is ook belangrijk voor een ofroad auto natuurlijk.
4600:
Up to 3s LiPo
5-12 cell NiMH**
5700:
Up to 2s LiPo
5-8 cell NiMH**
stond op de site van castle de 5700kv motor is niet aan te raden op 3s te rijden dan loopt ie veel teveel toeren.
http://www.castlecreations.com/support/documents/speed_and_gearing_chart.pdf
tja, maar de velineon is wel ietsje te duur voor mij... daarom kwam ik op de castle. ik zou dan de 4600 doen. met 2s lipo of zelfs 3s lipo hoge snelheden zichtbaar. maar dan haalt ie 45 mph.. terwijl er bij de ristler vxl 70 mph wordt gehaalt. licht er dan zoveel verschil tussen velineon 3s en castle sv3 sidewinder?http://www.castlecreations.com/support/documents/gearing_chart.pdf
hier nog een mooi document je rustler staat er ook tussen.
de 4600 of zelfs de 3800kv motor lijkt me de beste keus, ze zijn sterker dus kan je met de tandwielen nog wel ongeveer dezelfde snelheid halen.
heb me wel in motortjes verdiept en vind het erg interessant, maar ga niet alleen van mijn visie uit.
wil iemand niet per ongeluk een mindere combo adviseren dan mogelijk is.
deze zou ook nog kunnen.
Hobby Wing EZRun Brushless Motor + 60A ESC Kit -
al schijnt deze versie een 380 motor te zijn in een groter jasje, volgens sommigen op dit forum.
goedkoop is meestal duurkoop al lijkt ie me wel goed.
wel enkele opties extra nemen zoals waterproof, traxxas stekkers en de 4300kv versie mischien.
en motor pinion
deze motor lijkt me eingenlijk het beste die zit ook in de brushles versie van de rustler
Velion Brushless Motor + esc Kit -
ik heb zn kleine broertje in de mini revo, de Velion 380 4000kv 8t op 2s lipo trekt ie al constant wheelies en rijd ongeveer 55km
De 3800Kv heeft meer vermogen en vooral meer koppel dan de 4600Kv. De Sidewinder ESC is naar mijn smaak een beetje te licht voor deze sterke motoren. De 4600Kv is sterk genoeg voor behoorlijke snelheden. Beiden zijn bruikbaar voor op straat en offroad.ik kan ook nog kiezen voor de sct 3800 kv van castle. mijn keuze is dus tussen een 4600 kv en een sct 3800 kv. welke is beter als ik vooral op straat rijd, maar ook op een offroad circuit?
ik zou graag reacties horen van mensen die hier verstand van hebben, ik heb niet heel veel verstand van dit soort dingen...
nog een vraagje:
kan ik met de pinion/spur opstelling van de standaard rustler (19/83 dacht ik) ook rijden? er zit ook een 28 pinion bij...