Traxxas Rustler VXL & XL-5 DEEL 2

Je moet wel opletten dat ze genoeg op voorraad hebben. Anders moet je wachten tot ze het spul weer binnen krijgen.
Als er een voorraad van 1 staat, bestel ik meestal niet. Ik zie soms minder dan -10 staan, dat betekent dat er een paar bestellers moeten wachten.
 
Chat moet je vaak opnieuw proberen en erg veel geduld voor hebben. Uiteindelijk wordt je wel geholpen, soms.. Inderdaad ik koop eigenlijk alleen bij 10+, anders duur het zo lang soms.
 
Toen ik bestelde hadden ze er meer dan 10. Dat is dus het probleem niet. Ik kreeg net via de live chat een bericht terug en ze (Mary) gaat even kijken
 
Ze hebben mijn betaling ontvangen, maar ik moet een foto sturen van mijn laatste 4 cijfers van de creditcard en m'n naam die er op staat......
 
lagers en lagerbussen ?????:nosmile:

Steering blocks, left & right (2) (requires 5x11x4mm bearings) 3736

Kunststof stuurblokken voor de Bandit, Rustler en Stampede. Voor gebruik in combinatie met lagerbussen. 3636

daarbij is de steering arm, waar de kogellink op komt ook langer ..........

die bussen zijn toch ook 5x11x4 ?

intussen ga ik geen andere kopen , heb ze hersteld.
denk dat het beter is dan voordien...
de tijd zal het uitmaken... :alien:
untitnnled.jpg
 
Ja, de bussen worden vervangen voor kogellagers... Dus is de zelfde maat. Scheelt echt ontzettend veel vond ik.
 
Laatst bewerkt:
Mijn rear shocktower is gebroken.
Een nieuwe van rpm ? dat is toch het beste merk voor shocktowers en plastieke onderdelen ?
RPM shock towers breken een stuk minder snel dan de standaard. Ze buigen alleen vrij makkelijk. Ik geef zelf de voorkeur aan alu shock towers. Daar moet je wel heel erg mee tekeer gaan voordat ze buigen.
 
Alu veert weer helemaal niet en dan breekt vanalles wat dan weer wat zwakker is. Rpm is oerdegelijk, en ik heb gehoord dat als het breekt je een nieuwe kan krijgen
 
maar is het nadeel van alu niet dat ze een grote impact hebben op de rest van je chassis juist omdat ze niet plooien ?

Het is goed om altijd een punt te hebben waarvan de weet dat het kan breken en daardoor de kans groter is dat andere onderdelen niet breken. As je alles van alu kiest, wordt de auto steviger maar als er dan schade is, dan wordt het een dure liefhebberij.
Ik vind zelf dat een RPM shock tower niet stevig genoeg is in de zin dat deze teveel buigt en daardoor onverwacht of ongewenst wegedrag vertoont. Als je alu neemt en je armen plastic houdt, is de kans dat je shock tower buigt vrij klein. Daarnaast stuurt de auto scherper.
 
Gisteren liggen stunten om een fatsoenlijke soldeerlas te verkrijgen met mijn lipo en traxxas stekker. Maar de kabel van de lipo is 5,5mm! Dat past met bijzonder veel agressie in de omhulsel, maar dan is de las weer gebroken. Mijn bloed kookte voort. Iemand een slim/goed idee waardoor het wel gaat passen? Klein beetje kabel wegknippen?
 
10AWG past wel met een beetje beleid. De kunst ligt in het leggen van een stevige soldering zonder overbodig soldeer. Op youtube heb je een aantal goede filmpjes hoe je ze het beste kunt solderen. Je soldering hoort dan eigenlijk ook niet te breken. Maar een goed soldeerapparaat/soldeer/flux is wel onmisbaar hiervoor.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gekeken naar tips voor solderen. Net het tipje geschuurd zodat dat mooi schoon is. Met dunne kabeltjes kan ik ook mooie lassen leggen, maar met die dikke kabel wordt het snel knoeiwerk als ik niet uitkijk. Ik heb 2 bouten... 1 pistool en 1 15€ ding. Hoeveel Watt geen idee. Ik las dat 40/60w genoeg moét zijn...

Was het maar kunststof, dan was het zo gepiept!
 
Back
Top