Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
nusti zei:
@ piepertje...de kap heb ik zelf gespoten...het is de proline crowd pleazer
Over de vering van de Revo. Die is standaard idd te zacht zeker met mijn setup. Ik rij met 50W olie en groen voor en bruin achter, maar ik ga waarschijnlijk nog een stapje verder qua stijfheid.
Je kunt alleen op de achterwielen remmen...2 opties: een cente diff en dan de achterrem eerder laten pakken dan de voorrem (zo gebruik ik het) of een vrijlooplager voor de voorrem zetten. Wordt door een paar fabrikanten gemaakt, kost wel veel..(80 dollar)

@chokie: De centre diff werkt echt heel goed. Je zou verwachten dat de auto continue op zijn dak zou liggen met deze motor, maar het diff vangt dit perfect op. Ik heb er idd 500K olie inzitten en heb absoluut geen last van balloonende voorbanden of dat de auto slecht optrekt, gaat zelfs als een speer. Ik kon de truggies prima bijhouden met optrekken.
De side pipe heb ik erop zitten omdat een achteruitlaat er niet oppast en zo de motor een veel betere flow heeft.
Met de truggy cup gaat het goed, ik leer zeker een heleboel, gisteren wel veel pech gehad, 2 X een schokdemper afgebroken en de race vroegtijdig moeten verlaten en 1X probleem met de slipperclutch waardoor ik ook uitviel. Uiteindelijk kwam ik 1 plaats te kort voor de halve finales.

Alfaracer rijdt tegenwoordig met een hotbodies en niet meer met een Revo...ik ben de enige

Tnx. Nusti, voor de remmen moet ik het dan nog maar ff uitzoeken. Vraagje? Met wat voor banden rijd jij nu???
Ik hoop dat je volgend jaar ook nog meedoet met de truggie cup, want ik moet dit jaar nog ff oefenen maar dan ga ik het ook proberen!!!!!1

Hoi Nusti,

Fijn om te horen dat je veel plezier beleeft aan de Truggycup en dat je de centerdiff goed onder de knieën hebt.
Vooral met de centerdiff waren in het begin veel Revorijders compleet de weg kwijt.
De juiste (lees zwaardere) olie was het geheim
Zo te lezen moet je maar inslaan wat betreft de reserve onderdelen :(
Heeft Alfaracer ook dan de Revo verkocht of gaat die maar even vreemd? :lol:
Wat ik bedoelde met de "hoge" sidepipe, hij ligt bij jou niet echt laag naast de auto.
dat is wat ik nl vaak zie op het Traxxasforum.

Groeten chokie :wink:

nee alfa gaat alleen een beetje vreemd...

Dat de uitlaat niet laag ligt heeft te maken met de motorsteun. Deze laat de motor extreem overhellen en verhoogt de motor een stukje zodat de trekstarter past. De uitlaat poort zit ook een stukje hoger zodat de uitlaat zelf natuurlijk ook weer wat hoger komt te zitten...maar dat scheelt maar een centimeter met de normale setup. als je kijkt op amerikaanse fora zie je dat ze e pipe hanger vaak aan de bovenkant van de servo box hebben vastgemaakt.

Nou nog een oplossing zodat je uitlaad een beetje beter blijft zitten, ga je nog kijken of je je slipper er tussen uit kan halen of kan locken ofzo?
Het rijden zondag ging zeker goed met je revo volgende keer haal je de halve finale wel.

Frans

Ik heb mijn Revo nog steeds hoor ! (en ik ben zker niet van plan hem ooit weg te doen).
IK neem hem meestal wel mee naar de truggy-cup, als invaller, of als donor voor onderdelen van andere Revo-rijders :)

Misschien dit weekende naar die meeting in Nesselande (of was t Nieuwegein)?) met de Revo..

En daar ben ik je erg dankbaar voor als ontvanger van de donor onderdelen :)

@piepertje, ik rij met wabash 40's wielen met 23mm hex en bowtie banden.

@mc-knijver: was wel een gedoe hé die uitlaat hele tijd los. ik heb het nu met locktight vastgezet en een ander pipehanger die niet zo makkelijk buigt. Heb er nog even mee gereden en wat flinke jumps gemaakt en het blijft nu perfect zitten.
de slipperclutch heb ik helemaal vastgedraaid. en ook dat werkt erg goed.

alfaracer zei:
Ik heb mijn Revo nog steeds hoor ! (en ik ben zker niet van plan hem ooit weg te doen).
IK neem hem meestal wel mee naar de truggy-cup, als invaller, of als donor voor onderdelen van andere Revo-rijders :)

Misschien dit weekende naar die meeting in Nesselande (of was t Nieuwegein)?) met de Revo..

Zou leuk zijn als je ook kwam kijken in Nesselande, we gaan weer een off-road baan uitzetten, dus kunnen we gelijk een beetje trainen voor de cup 8)

Normaal gezien zal ik er zijn met Revo en Storm CL1.
by the way, Revo rijders: nu bij The Border (tijdelijk)25% korting op Revo parts ! kijk rechts op hun site in de oranje kolom van weekaanbiedingen.

mooi setje chokie, maar als je de slipper goed hebt staan heb je dit als het goed is niet nodig. het zal ook wel wat zwaarder wegen dan de originele tandwielen waardoor de acceleratie ook wel wat te lijden heeft. Met de middif waar ik mee rij heb je dit zowiezo niet nodig, die vangt ook nog alle klappen op, ik heb mijn slipper helemaal vast staan.

Gisteren de nieuwe schokdempers binnengekregen. Ik heb de schokdempers voor de achterkant al in elkaar zitten. Ziet er goed uit, het zijn zwarte shockbodies van MIP, teflon coated, met de titanium coated shockrods. Ik zal er van het weekend wel wat plaatjes van plaatsen.

Hoi Nusti,

Zat er ook aan te denken om betere schokdempers aan te schaffen.
Maar dit word alleen geadviseerd voor de echte racer, en dat is meer jouw stiel dan de mijne.
Waarom niet de set van Traxxas #5460X genomen?

Ik heb nu bij Impaktrc een heel pakket in bestelling staan met oa de "lightweightbundle".
Dat is een combinatie pakketje wat mij 125 gram gaat schelen. (turnbuckles, pushrods, pivot balls, rocker posts en de hollow balls)
Denk jij waarschijnlijk, lekker belangrijk maar er komt een stalen rolkooi op als het goed gaat dus.........! :roll:
Noem het een Sonja Bakker dieeet :lol:

BTW, denk je dat je je probleem hebt opgelost met de schokbrekers?

De enige reden om voor de MIP set te kiezen is dat ik deze wel mooi vond, helemaal zwart. En ik heb goede ervaringen met MIP. Qua geld liggen de shocks niet zover uit elkaar. Ik denk dat mijn probleem wel is opgelost. Nadat ik de schokbreker in elkaar had gezet en het even induwde zonder veren kwam de pin weer heel mooi en soepel naar buiten door de demp werking. bij de shoks die erop zaten was dat eigenlijk helemaal niet (meer). Ik heb de hele linkage nagekeken. Achter nieuwe rockers erop met nieuwe lagers. Teflon op de bolletjes op de armen enz. Loopt nu erg soepel. Moet nu gaan kijken welke veren dat ik erop zet. ik heb tan en black nieuw liggen.

Voor jou maakt het niet zoveel uit welke shocks dat je hebt. Je bent geen basher en geen racer. Als je interesse hebt heb ik nog een komplete set schokbrekers liggen.

Nou zeg Nusti, je hebt me wel hoog zitten :(
Heb je niet iets beters in de aanbieding.
Iets meer orginaliteit graag.........

Kijk,

Now where talking........ 8) cliffhanger....... :twisted:

chokie :wink:

chokie zei:
nusti zei:
Je bent geen basher en geen racer.
:cry:

Moet er dan speciaal een nieuwe catagorie worden verzonnen :P :lol:

18 of + , Net het rijbewijs, denken dat je collin Mc ray bent, en nog geen bocht normaal kunnen rijden ( net als mij 34)

Ik ben een bluffer!!!!!!!

Back