Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hallo allemaal,

:offtopic: Ons huis gaat niet door, flink balen en een :fuckyou2: voor onze boekhouder die goed heeft lopen verzaken!

:ontopic: Nou, dan maar weer puin ruimen en dozen uitpakken en de hobby weer oppakken!
Maar eh druk ik effe m'n snor, moet ik het Revo-topic zoeken op pagina 3 notabene 8O !
Waar zijn jullie allemaal gebleven?
Toch niet stiekum een Savage gekocht :lol:

Groeten chokie :wink:

Ik kan een set nieuwe banden + velgen kopen voor een savage ( heel erg grof), maar ze zijn volgensmij minimaal 1,5cm groter in doorsnee dan de orginele van mijn revo. Nu is mijn vraag of dit wel kan en of dit wel goed is voor de motor of id.

25% van de prijs af die op de site staat? Of zijn de prijzen op de site al met 25% korting? Ik zie namelijk weinig verschil met een paar weken terug 8)

hoi,
online staan de gewone prijzen maar daar gaat nog 25% vanaf

het volgende moet je doen de code REVO25% in het vakje coupon code zet.

De shop trekt op het laatste moment je korting eraf zie je ook in je invoice
succes allemaal!

piepertie zei:
Ik kan een set nieuwe banden + velgen kopen voor een savage ( heel erg grof), maar ze zijn volgensmij minimaal 1,5cm groter in doorsnee dan de orginele van mijn revo. Nu is mijn vraag of dit wel kan en of dit wel goed is voor de motor of id.

Moi,

Mhh, moet wel kunnen.
Check of de 6kant (hex) van de as gelijk is aan die van de velg!

Uiteindelijk zal hij trager van de lijn komen maar een hogere snelheid hebben.
De koppeling zal meer slippen waardoor deze meer slijt, dat is denk ik te verhelpen door een korte overbrenging in de bak te zetten.

Chokie welkom terug, jammer van je nieuwe huis.
had bijna het zelfde probleem bij de verkoop van mijn oude huis, gelukkig is dat met veel goede wil en gezeur toen ook goed gekomen...

Maar iemand een kapje over die op de servo tray hoort... Ik kan het kreng nergens vinden....

chokie zei:
piepertie zei:

Moi,

Mhh, moet wel kunnen.
Check of de 6kant (hex) van de as gelijk is aan die van de velg!

Uiteindelijk zal hij trager van de lijn komen maar een hogere snelheid hebben.
De koppeling zal meer slippen waardoor deze meer slijt, dat is denk ik te verhelpen door een korte overbrenging in de bak te zetten.

Tnx chokie,

Ik ben namelijk op zoek naar andere banden omdat de originele voor mijn gevoel niet genoeg grip hebben.( wel veel opvliegend zand)
Of zijn er nog andere opties m.b.t. banden met veel grip?????

Pro Line Badlands! Ik heb ze sinds kort en de grip is ongekend vergeleken met de standaard wielen. Ik weet alleen niet of ze in NL te krijgen zijn, ik heb ze zelf uit Amerika.

Dirk Jan zei:
Pro Line Badlands! Ik heb ze sinds kort en de grip is ongekend vergeleken met de standaard wielen. Ik weet alleen niet of ze in NL te krijgen zijn, ik heb ze zelf uit Amerika.

Pro Line Badlands heb ik ff opgezocht, maar ze zien er nogal smal uit ( het oog wil ook wat) maar qua profiel is het wel zoiets wat ik zoek alleen wat breder.

i.i.g bedankt..

Breder met zo'n profiel wil je niet hebben, dan rol je met iedere bocht om van de grip 8) Maar ze zijn maar iets smaller dan de standaardbanden hoor.

Hoi Cokie, je bent weer terug!!. Jammer van je huis zeg...boekhouder ontslagen?

Maar om even te laten zien dat ik ook niet stil heb gezeten een paar foto's"Ik heb ondertussen de Revo flink verbouwd. Inmiddels is er een 3.3 chassis opgekomen, de versnellings bak heeft wat veranderingen ondergaan. Er zit nu een middendiff in en een voor- en achterrem. De achterarmen zijn de traxxas verlengde versies. Ook de motor is veranderd. Ik rij nu met een lrp.28 spec3 met een zij uitlaat. opde foto's komt er nogal wat rook uit. De motor is er deze week opgegaan en had nog maar 1 liter gereden voordat ik de truggycup reed, dus het stond nog heel erg rijk.
De foto's zijn gemaakt door iemand van het duitse truggyteam, mijn dank hiervoor.
revopitstraat.jpg

revorace.jpg

revorace2.jpg

revorace3.jpg

Moi Nusti,

Nog niet ontslagen, misschien krijgt die een claim aan z'n broek!

Maar eh, jij hebt niet stil gezeten.
Ziet er heftig uit joh!
Hoe bevalt de centerdiff?
Heb gelezen dat er veel afstellingsproblemen zijn ivm met het "unloaden" van de vooras.
Simpel gezegd, bij het wegrijden zakt de Revo door aan de achterzijde waardoor de voorkant omhoog komt.
Dit heeft als gevolg dat de vooras minder druk heeft waardoor de wielen doorslaan, met als gevolg slechte grip/acceleratie!
Er moet zwaardere olie in dan de 100 of 300 waarmee hij standaard word geleverd. (Advies van experts minimaal 500!)
Waarom gekozen voor een hoge sidepipe setup?

Hoe gaat het met de Truggycup?
Daar doe je lekker ervaring mee op, leer je veel over afstellen enzo lijkt mij.
Zie je Alfaracer nog of heeft die het voor gezien gehouden?

PS; als je met die LRP rijd dan moet je nog even je sig aanpassen, staat nog op RB :lol:

Dat ziet er goed uit Nusti! Zal wel lekker stabiel zijn met zo'n lange wielbasis. Heb je nog een beetje kunnen scoren met de Truggycup?

chokie zei:
Moi Nusti,

Nog niet ontslagen, misschien krijgt die een claim aan z'n broek!

Maar eh, jij hebt niet stil gezeten.
Ziet er heftig uit joh!
Hoe bevalt de centerdiff?
Heb gelezen dat er veel afstellingsproblemen zijn ivm met het "unloaden" van de vooras.
Simpel gezegd, bij het wegrijden zakt de Revo door aan de achterzijde waardoor de voorkant omhoog komt.
Dit heeft als gevolg dat de vooras minder druk heeft waardoor de wielen doorslaan, met als gevolg slechte grip/acceleratie!
Er moet zwaardere olie in dan de 100 of 300 waarmee hij standaard word geleverd. (Advies van experts minimaal 500!)
Waarom gekozen voor een hoge sidepipe setup?

Hoe gaat het met de Truggycup?
Daar doe je lekker ervaring mee op, leer je veel over afstellen enzo lijkt mij.
Zie je Alfaracer nog of heeft die het voor gezien gehouden?

PS; als je met die LRP rijd dan moet je nog even je sig aanpassen, staat nog op RB :lol:

HeHe, Eindelijk ienand die het probleem denk ik begrijpt!! Dit is volgens mij het grootste probleem met de revo(i.i.g. is de vering achter te zacht). maar waar kun je 500 vandaan halen?

Nog een vraagje, Is het ook mogelijk om alleen de achterwielen te laten remmen??

Nusti Wel een gave kap wat je er op hebt zitten. is ie ook leverbaar om zelf te spuiten????

@ piepertje...de kap heb ik zelf gespoten...het is de proline crowd pleazer
Over de vering van de Revo. Die is standaard idd te zacht zeker met mijn setup. Ik rij met 50W olie en groen voor en bruin achter, maar ik ga waarschijnlijk nog een stapje verder qua stijfheid.
Je kunt alleen op de achterwielen remmen...2 opties: een cente diff en dan de achterrem eerder laten pakken dan de voorrem (zo gebruik ik het) of een vrijlooplager voor de voorrem zetten. Wordt door een paar fabrikanten gemaakt, kost wel veel..(80 dollar)

@chokie: De centre diff werkt echt heel goed. Je zou verwachten dat de auto continue op zijn dak zou liggen met deze motor, maar het diff vangt dit perfect op. Ik heb er idd 500K olie inzitten en heb absoluut geen last van balloonende voorbanden of dat de auto slecht optrekt, gaat zelfs als een speer. Ik kon de truggies prima bijhouden met optrekken.
De side pipe heb ik erop zitten omdat een achteruitlaat er niet oppast en zo de motor een veel betere flow heeft.
Met de truggy cup gaat het goed, ik leer zeker een heleboel, gisteren wel veel pech gehad, 2 X een schokdemper afgebroken en de race vroegtijdig moeten verlaten en 1X probleem met de slipperclutch waardoor ik ook uitviel. Uiteindelijk kwam ik 1 plaats te kort voor de halve finales.

Alfaracer rijdt tegenwoordig met een hotbodies en niet meer met een Revo...ik ben de enige

Back