Traxxas Revo topic

  • Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Waar lekt de tank? onder de deksel? Als dat zo is moet je even kijken of er een blauwe of rode ring zit. Als je een blauwe ring hebt dan kun je gratis bij traxxas de rode bestellen, mits je Revo geregistreerd is bij traxxas. de blauwe schijnen niet zo goed te zijn de rode wel. Aan de druk zou het niet moeten liggen...

De uitlaat heeft idd een mooi geluid (hard he). Vergeet niet dat de motor een stuk groter en meer vermogen heeft, dat ook weer terugkomt in het volume. De rb motor is gemaakt voor deze motor en zou ik lekker laten zitten. Anders moet je naar een dual chamber gaan.

@STORM bij coenraad hebben ze de Revo wel op voorraad, maar daar zit geen vernellingsbak meer in, die hebben ze los verkocht voor onderdelen. ik heb er laatst nog even naar staan kijken. Ze kunnen deze wel bestellen voor je, ze zijn meestal erg snel met zulke dingen en de service is ook erg goed.
 
Ik las en zag zojuist hier: http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=365776 dat O.S uitkomt met de O.S. 21TM! De opvolger van de O.S. 18TM met meer power en verder alle goede eigenschappen van de 18TM die door veel de hemel in geprezen wordt.
Dit lijkt de ideale volgende motor te worden wanneer mijn RB TM323 het begeeft 8)

Verder zit ik er aan te denken om mijn REVO met een rotostart uit te rusten. Dan kan ik de starter in de auto zelf verwijderen en er een rotostart backplate opzetten. Dat scheelt behoorlijk in gewicht, is beter dan een trekstarter en goedkoper dan een REVO-startbox. Heeft iemand hier ervaring mee of afbeeldingen van iemand die dit ook heeft gedaan? Er zijn verschillende backplates te koop die op TRX 2.5 dimensie-gebaseerde motoren passen. Het punt is dat je wel de mogelijkheid moet hebben om de start-as in de backplate te plaatsen wanneer je wilt starten.
 
Bedankt voor de link, ik had de TigerDrive zelf ook al gezien. Voordeel is inderdaad de 90 graden hoek van de overbrenging. Ik was alleen nog op zoek naar een handstarter waar de inbus (van TigerDrive) in past. Ik heb wel een accuboormachine, maar dat is een aardig groot en zwaar ding 8)
 
@nusti
Ja het volume van de rb is echt hard...
Ik denk dat de buurt ook weet dat er nieuw motortje binnen is gekomen. :-)

Ik heb de tank met blauwe ring, echter denk ik niet dat de vorige franse eigenaar de revo geregistreerd heeft maar goed het is te proberen.
Wie weet...en anders maar nieuw tankje..
 
Ik had hetzelfde probleem en heb bij de bouwmarkt (Gamma) een zakje o-ringen gehaald voor 2,50 euro. Daar zitten allerlei verschillende maten in, waaronder precies de juiste maat :) Het werkt perfect en heb er meteen een stuk of 8 reserve.
 
Nog een vraag over de O.S 18TZ; wat voor aanpassingen zijn nodig om die motor in de REVO te krijgen?
Was er niet een van jullie die deze motor heeft? Een REVO startbox vind ik te duur, dus ik wil liever wel een startsysteem kunnen gebruiken (EZ start of rotostart).

Aan de andere kant zit ik eraan te denken om zelf een startbox te knutselen met de ingewanden van een Serpent startbox... Dan zou ik een non-pullstart motor kunnen nemen, wat het allemaal een stukje makkelijker en goedkoper maakt.

* edit * Chockie jij hebt een O.S 18 TX TX? Waarom die versie met draaicarb en niet de non-pullstart versie met schuifcarb? Je vervangt toch de krukas en carterdeksel, dus maakt dat toch niet uit? Met een non-pullstart had je meteen de goede carb gehad. Of zie ik iets over het hoofd?

En waar heb je de motor + krukas en carterdeksel gekocht als ik mag vragen?
 
Bedankt voor de link Nusti, daar heb ik zeker wat aan!

Vraag ik me nog steeds af waarom Chockie de krukas + carterdeksel vervangt voor de 18TM versies, maar dat gaat hij mij vast uitleggen 8)
 
Dirk Jan zei:
Ik had hetzelfde probleem en heb bij de bouwmarkt (Gamma) een zakje o-ringen gehaald voor 2,50 euro. Daar zitten allerlei verschillende maten in, waaronder precies de juiste maat :) Het werkt perfect en heb er meteen een stuk of 8 reserve.

Euh ben even benieuwd of dit een reactie is op mijn lekkende tank...
Anders ben ik morgen bij de gamma te vinden :lol:

Morgen is kijken hoe ik e.a op kan lossen met gas servo... krijg hem niet echt lekker afgesteld.
 
Hoi,

Wat betreft het OS verhaal;

Een OS.21, Wow 8O !
Nog steeds smallblock toch, zal wel heel hard lopen!?

Wat betreft de OS.18 TZ/TX;
Ik heb er idd een TM krukas en een TM backplate op, waarom?
Je kunt de TZ krukas wel gebruiken, maar dan moet je aan het werk met allerlei speciale verloopstukken!
Dat is in de US geen probleem wegens een grote beschikbaarheid aan onderdelen, hier zoek je je de pleuris!
De backplate is dan ook nodig omdat de orginele TZ/TX backplate de EZ-start niet toelaat!
Dat is bij mij nog steeds belangrijk.
Wat betreft de draaicarburateur ben ik uitgegaan van het advies van Airmaxx23.
Hij geeft duidelijk aan dat wat hem betreft de powerband met een draaicarb soepeler verloopt dan met een schuifcarb, zodoende.
En vergeet niet dat de uiteidelijke overbrenging met dat haakse fliedertje altijd problemen geeft, nu is er directe aansturing, en dat was mij ook wel wat waard!
Andere mensen zullen wel weer andere meningen hierover hebben, dat neem ik dan voor lief!
De OS.18TZ/TX met een niet gebruikte (dus nieuwe) TM krukas en nieuwe backplate en een reserve startshaft en een nieuwe Traxxas OWB heeft me $ 206,- gekost!
Daar kan ik het hier niet voor doen.

Als je een TZ/TX wilt inbouwen, check dan deze link;
http://monster.traxxas.com/showthread.php?s=a66bbcdc5eaf71d6633232f5114c57fb&threadid=266348

Airmaxx23 is de OS.18 specialist op het Traxxasboard die zelf een rczaak heeft gehad.
Hij weet er echt veel vanaf!
Ik heb hem gewoon gevraagd of hij mij kon helpen met de aanschaf van de spullen, no problem whatsoever!!
Naief dom, weet ik niet.
Feit is dat er nog steeds eerlijke mensen rondlopen die willen helpen.

Groeten chokie :wink:
 
Bedankt voor de info, het is nu helemaal duidelijk!
De O.S. 21TM komt in Amerika pas in december uit, maar in Israël zijn een paar rijders die er al een hebben (zie de link die ik een paar posts terug gaf).

En Eef, ik had het inderdaad over de lekkende tank 8) Wat betreft de gasservo; dat is inderdaad een heel secuur punt met de RB motor. Velen hebben daar problemen mee. Ik kan je ten eerste aanraden om de glijlagers in het heveltje (die je carb open trekt) te vervangen door kogellagers. Die lagertjes heb je bij The Border bijvoorbeeld te koop en de maat is te vinden in de bouwbeschrijving van de REVO. Verder geduldig de tijd nemen en je carburateur iets verdraaien, vast zetten, testen, evt weer verdraaien enz.
Ik kreeg het nooit helemaal goed en heb daarom de hele gas aansturing omgebouwd naar de andere kant. Foto's zijn een aantal pagina's in dit topic terug te vinden.
 
ik heb vandaag mijn mini-t verkocht voor een leuk bedragje en mezelf maar meteen verwend met wat ugrades voor de Revo:
Een nieuwe motor, de LRP .28 spec3. Deze motor wordt ingebouwd met de new era motorsteun die ik deze week verwacht, ik hoop dat ik die op tijd binnenheb voor de tweede race van de truggycup. Ik ben echt heel benieuwd wat deze motor gaat doen in de Revo, volgens mij wordt het een gekkenhuisop de doos staat 3,9 HP in het echt dus rond de 2? HP volgns de dyno testjes....:):
22-4-2007005Small.jpg

Een nieuwe kap: De crowdpleaser 2.0 met een proline spoiler.
22-4-2007013Small.jpg
 
Hoi Nusti,

Wow, mooi blokje man.
Ziet er heftig uit!
Ben benieuwd hoe snel je een tank droogslurpt! :lol:
Succes met het inlopen, WOT of de Traxxas methode?!

Groetsels chokie :wink:
 
het wordt waarschijnlijk de WOT..of iig een vorm hiervan. De LRP heb ik net even uit elkaar gehaald en gekontroleerd op eventuele fabrikageslijpselachterblijftroepjes, maar het zag er allemaal erg goed uit. Toch alles even goed doorgespoeld met alcohol (zelf ook even en biertje gepakt) kompressor erop, overal afterrunolie op en in gedaan en weer in elkaar gezet. Meteen ook de backplate gesealed met vloeibare pakking.
hier een plaatje:
22-4-2007003Small.jpg


Ik ben nu bezig met de kap op maat te maken en ondertussen een design te verzinnen. Het wordt iig iets met blauw en zwart.
iets in deze stijl;
jato%20blue%20flames%2010-2-06-001.jpg

of
BlueFlameCRTright.jpg

hoewel ik dit design ook wel heel gaaf vind, in andere kleuren dan wel.
3202-2_300x153.jpg
 
Gisteren mijn nieuwe wielen binnengekregen, vandaag heb ik ze geverfd. Ook heb ik de banden aan de binnenkant beplakt met tape zodat ze niet meer kunnen balloonen. Ik ben erg tevreden met de wielen. Zien er goed uit, de verf heeft super gepakt...
fottotje voor het verven:
bandenwielen001Small.jpg

fotootje na het verven.
bandenwielen014Small.jpg

En eentje met de banden erop:
bandenwielen017Small.jpg

Dit is de tape aan de binnenkant:
bandenwielen005Small.jpg

bandenwielen007Small.jpg

bandenwielen008Small.jpg
 
Ziet er goed uit. Ga je hiermee ten strijde in de volgende Truggy-cup?
Ik neem dan mijn Revo ook mee, maar denk te rijden met de HB.
 
tss....overloper.:)

Maar ja, hiermee ga ik rijden bij de truggycup. Ik hoop dat vandaag de nieuwe motorsteun en spoilersteun binnenkomt, anders rij ik met de RB en zonder spoiler. Bij de wedstrijd op het strand had ik behoorlijk verlies in het vermogen. Dat kwam omdat de voorlager eruit lag. Het blokje zelf ziet er nog goed uit, er is gelukkig geen zand ingekomen. Het knarsen dat het blokje deed was van de voorlager die wel vol met zand zat. De lager is inmiddels vervangen en ook de schuif in de carburateur die behoorlijk loszat en zelfs stukjes vanaf gebroken waren.
ik heb er in ieder geval weer erg zin om te rijden...
 
Joeppie!!! heb eindelijk mijn eerste nitro autootje. traxxas revo 3.3
Hij moet lekker snel zijn zeggen ze, maar dat ga ik zo wel uitproberen.
 
Dat is lekker raggen met zo'n apparaat, en supper snel.( in iedergeval vergeleken met een nikko auto).
De man waar ik hem weg heb (bij r&b modelbouw) zij dat ie 70km/h gaat,maar ik ben nog niet echt in de 2e
versnelling gekomen. Het is dan ook wel wennen aan een stuurwiel i.p.v. 2 stuurknuppels.
Vandaag 2 liter opgereden, maar toen deed me achteruit het niet meer????, maar dat lossen we ook wel weer op!!
echt een geweldige ervaring !!!!!!!!!!!!!!!
 
Back
Top