Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
ik heb ook wat problemen met de RB, ook met het afstellen. Ik wil deze week nog een avondje gaan rijden om alles af te stellen als ik op tijd de nieuwe headbutton binnen krijg, anderds wordt het helemaal niet rijden. Ook pakken de koppelingsschoen iets te snel aan. Ik heb er MIP schoenen in gezet, maar ik denk dat de veer iets te slap is.
Voor de rest heb ik gisteren de tekno wingkit gekocht en een new era big block kit zodat ik er elke motor in kan hangen die ik wil en niet meer gebonden ben aan de revo specifieke motor. Het verschil met de trxxas BB kit is dat je nu gewoon een trekstarter of een andere vorm van starter kan gebruiken. Ik ben nu aan het kijken welke motor ik erin kan gaan zetten. Zit te denken aan de lrp .28 spec 3 en dan ook maar het verlengde chassis met middif aan te schaffen.

Hoi Nusti,

Zou erg jammer zijn als je niet zou kunnen rijden, ik duim voor je dat alles goed afloopt!

Ik zou er nog eens goed over nadenken betreffende het centerdiff!
Het levert behoorlijke afstelproblemen, vooral met de voorkant.
Met acceleratie word de voorkant lichter waardoor je het effect creeert dat de voorwielen doorspinnen door diffwerking, dan is de versnelling van de Revo weg met extra gevaar voor overbelasting van je motor door unloading.
Er moet minimaal 500 K diffolie in om dit enigzins op te vangen.
check het Traxxasforum.
Je kunt al wat meer bereiken met dat extra vrijlooplager, dan gaat die met wat minder push de bocht in.
Weet alleen niet hoe dat heet en wie dat produceert.

Groeten en succes,

chokie :wink:

ik ben gisteren even aan het zoeken geweest naar een 3.3 chassis, jehbt dan ook nog nieuwe centrshafts nodig, een chassis brace en andere stuur pinnen (van je servo naar de stuuurpen) alles bij elkaar 60 dollar ex verzenden. Ik denk eerlijk gezegd dat ik het niet doe, die extra 3 cm maken voor mijn gevoel toch niet heel veel uit. Kan ik beter het geld investeren in nieuwe wielen met goede banden.
de headbutton is nog steeds niet binnen en ik begin het een beetje benauwd te krijgen, maar ook al is de motor niet af ik ga toch naar de race al is het om te kijken en mee te helpen. Misschien kan ik met de mini-t meedoen :)

Vandaag nog wat Roga 25% fuel ingeslagen, had ik nog wat pluggies klaar liggen in die winkel, ben ik ze vergeten :? Maar ik heb ergens nog wel wat reserve .
Ook neem ik de Baja mee, misschien iets om in de pauze mee te rijden. 8)
Ik denk er rond 09.30u te zijn,

nusti, waar heb je de tekno wing kit besteld? Mijn mugen vleugel van bij the-border is namelijk niet stevig genoeg (mijn motor trekt iets té extreem harde wheelies, waardoor de achterste body post constant plooit..)

Ik ben ook op zoek naar een goeie wiel-band combinatie, maar ben er nog niet uit welk type meenemers ik zou nemen.

Oja nusti, de big block kit van Qoncepts is STUKKEN beter dan die van new era, je vindt ze op http://www.rchopups.co.uk/ 2 dagen verzendingtijd en goeie prijs, geloof me maar, die is vele malen beter. De chassis brace heb je ook nodig voor zoveel vermogen, anders eet je spurs.

Ik heb onlangs ook de 3.3 conversie gedaan, en dat kostte me iets van een 35 euro incl stransportkosten. Gekocht op e-bay bij keith maxx in .uk, kost ook maar 2 of 3 euro om te versturen en ik had het 3 dagen later in de bus.

De tekno kit heb ik bij www.rc-nation.com besteld, maar als je even op ebay zoekt kom je ze geregeld tegen.

De qoncepts is misscien iets beter, alhoewel ik van de new era ook een hoop goeds heb gehord, maar bij de new era kun je de trekstarter blijven gebruiken en bij de qoncepts niet.

Hallo jongens,

Hoe was het gisteren?
Verhalen, prijzen prijzen prijzen?! :rolling:

Groeten en fijne paasdagen!

het was erg leuk gisteren. ik kwam tegelijk met alfaracer aan (toevallig), we moesten even wachten voordat we het terrein op konden, het was een smal asfaltweggetje naar een strandtent waar het circuit was. Tijdens het wachten heb ik mijn mini-t even uitgelaten en alfa zijn hpi baja.

Het was vanaf het begin al geniaal weer
Op het terrein zelf hadden ze het terras omgebouwd tot sleutel en pits plek. vanaf deze plek was het circuit een 25 meter verderop.
's ochtends even wat ingereden en circuit verkend. Mijn auto liep redelijk, maar met de originele banden had ik echt geen grip en het werden wel heel grote ballonnetjes bij het optrekken. Net voordat de eerste heat werd gereden werden we opgeroepen om met zijn allen een start te doen voor de burgemeester, zodat hij het officieel kon openen.
Gewoon even een rondje rijden, bij de grootste sprong draaide ik een backflip en toen sloeg de revo vast....uitendelijk bleek de voordiff de grote schuldige, ik heb snel de voorkant erafgeschroefd, diff eruit, het diff uitelkaar gehaald. Er was 1 tand van de ringgear afgebroken en die blokkeerde de boel. Het losse tandje heb ik eruit gehaald, diff in elkaar gezet en de Revo deed het weer....De eerste heat was wel al begonnen dus snel de auto ertussen gezet en toch nog de 5de tijd gereden. De tweede en derde heat gingen niet zo goed met mijn Revo, hoewel de tijden voor mijn gevoel best redelijk waren. Mijn motor liep niet goed en ik kreeg het echt niet beter afgesteld en ik mis de nodige circuit ervaring. Ik denk dat er nu ook wat zand in de motor is gekomen, maar dat ga ik vanavond even kontroleren...er knarst iig iets.

Er waren in het begin bij de organisatie wat probleempjes met de transponders en tijdregistratie, maar dat was vrij snel opgelost. Ipv 4 heats zijn er drie gereden + de finale waar ik helaas niet bij zat, maar alfaracer wel. Die kon echter niet rijden door een kapotte servo...

Al met al vond ik het een erg leuke dag en zie erg uit naar de volgende race, met een beter geprepareerde Revo. de Revo's zouden goed mee moeten kunnen komen met de truggies, maar daarvoor moet ik echt wel wat (beter) af gaan stellen en andere banden erop zetten. dus Jasje doe een keer mee, je kan ook voor 1 dag inschrijven enniet voor het hele seizoen...

Hier wat fotootjes:

Het circuit:
26032007004Small.jpg

26032007021Small.jpg

26032007006Small.jpg

De pits:
26032007003Small.jpg

26032007001Small.jpg

mijn revo;
26032007024Small.jpg

wat actie foto's
26032007019Small.jpg

26032007018Small.jpg

Ha die Nusti,

Bedankt voor het leuke verslag, erg leuk om te lezen!

Zijn er nog foto's van jullie beiden?
Misschien wel 's leuk om de koppies achter de namen te zien! :lol:

Jullie hebben idd erg mooi weer gehad.
Jammer dat Alfa een servo verloor, had die de finale lekker kunnen rijden.
Wel een hele mooie HPI BAJA, zal wel lekker door het zand blazen!
Je headbutton was dus gelukkig op tijd binnen om mee te doen!
Ik hoop voor jou dat je geen zandschade mbt je motor hebt, want dan word het een duur dagje.

Doen jullie het hele seizoen, of alleen een paar wedstrijden?

Groeten en een fijn paasweekend,

ik ga voor het hele seizoen...en de headbutton had ik nog niet binnen, maar ik had er een langere plug ingedraaid die gelukkig bleef zitten. heb ook niet aan de plug gezeten de hele dag. en de zandschade, ik was eigenlijk toch al van plan om er een nieuwe motor op te leggen. RB is een goede motor, maar volgens mij is hij nu echt op en om nu te reviseren waordt het een dure grap. Alleen de P/S is 104 euro, en de lagers, drijfstang en carb moeten eigenlijk ook, dan wordt het tovh de LRP.28 spec 3 o.i.d.

Die baja ging idd erg hard door het zand totdat alfa een storing kreeg (oorzaak onbekend), de auto op hol sloeg en zich in de muur boorde van het strandtentje. iig een voorwiel afgebroken en de regenpijp kapot.

nou kijk maar naar die foto van dat kranteartikel; die ouwe met petje en (lees)brilletje sleutelend aan de Revo, ben ik dus :roll:

wat betreft die op hol geslagen Baja..... ik schrok me dood. gelukkig is het goed afgelopen, enkel een afgebroken voorwiel en geen mensen geraakt.
Ik snap er overigens niets van, de Baja heeft een ingebouwde failsave, maar ik had totaal geen controle meer, en hij bleef volgas doorgaan. Zou dat mss kunnen zijn omdat er iemand op dezelfde frequentie kwam? Maar hoort dan de failsave niet in te schakelen? iemand een idee hierover.... want nu denk ik wel 10x na voordat ik weer eens ermee ga rijden.

alfaracer zei:
Ik snap er overigens niets van, de Baja heeft een ingebouwde failsave, maar ik had totaal geen controle meer, en hij bleef volgas doorgaan. Zou dat mss kunnen zijn omdat er iemand op dezelfde frequentie kwam? Maar hoort dan de failsave niet in te schakelen? iemand een idee hierover.... want nu denk ik wel 10x na voordat ik weer eens ermee ga rijden.

de failsave werkt volgens mij alleen als hij geen ontvangst meer krijgt. dus als er iemand op jouw kanaal zit, krijgt hij dus wel ontvangst. (ik zit eigenlijk net te denken, raar dat hij dan niet in zou schakelen, als wat ik zeg klopt :?)

nu even een vraagje van mij. weet iemand misschien de prijs van de Revo 3.3(in €)? en heeft iemand ook een idee waar deze in nederland te verkrijgen is(ik heb al rondgezocht, en pk verkoopt ze ook niet meer)?

Groeten,

Ruben

alfaracer zei:
nou kijk maar naar die foto van dat kranteartikel; die ouwe met petje en (lees)brilletje sleutelend aan de Revo, ben ik dus :roll:

Welk kranteartikel?

Jammer van je Baja, maar net wat je zegt het had erger kunnen zijn!
Als ik je advies mag geven, neem een zender waarbij dat nooit kan gebeuren.
De Nomadio Sensor. (ja, daar heb je hem weer :lol: )
De Sensor en ook de React laten geen vreemde signalen toe en scrambelen ook nog een het eigen signaal!
Controle voor 99,9% gegarandeert.
Zeker voor zo'n 1:5 monster niet echt verkeerd.
Als je wat meer wil weten dan zeg je het maar!

Groeten,

@Charger

Bij Toemen.nl is hij ook te koop voor 699,- dacht ik, bij Rc-Cars.nl kost hij 554,95...

Van andere mensen heb ik vernomen dat Verspaget modelbouw ook Traxxas dealt, prijzen daarvan weet ik niet...

Gr. Lars

Ik heb van die Pipo verleden jaar een Traxxas 2.5 motor gekocht (gebruikt) , die in prima staat zou zijn. Dat was dus bagger met roest, en de betreffende persoon niet meer te bereiken(dus verassing voor mij dat hij weer opduikt), dus mn geld kwijt.

Dat is mogelijk. Ik heb toch ook al redelijk goede verhalen gehoord. De nieuwe auto's zijn natuurlijk ook echt nieuw. Tweede hands blijft een gok, zeker bij motors.

Weer even inkopen gedaan met een half oog op de truggycup, ik hoop het deze week binnen te krijgen;

nieuwe wielen;
wabash 40's met 23mm meenemer
2681-1.jpg

banden, bowties 40's
1113.jpg

wielmeenemers 23 mm
6034.jpg

twee nieuwe aandrijfassen
nieuwe motormount van new era

nieuwe kap of de desert rat, zijn allemaal besteld moet nog even kijken welke dat ik uiteindelijk meeneem.:
3225-3.jpg

of de crowd pleaser:
3187.jpg

of de X-citer van parma
PAR10209.jpg

Nog wat losse onderdelen, was alles bij elkaar net iets meer dan 150 euro kwijt...

Back