Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hallo,

Ik heb momenteel een Protech Enigma XTR, en heb besloten om over te schakelen naar Traxxas, ben er nog niet uit of ik nu de Revo 2.5 of 3.3 zou nemen.
Dus alle advies is meer dan welkom. Wat zijn de pro's en contra's tussen beide ?

De 3.3 is de nieuwere en doorontwikkelde versie van de 2.5. De 3.3 is dan ook beter. De wielbasis is langer, wat een stabieler rijgedrag geeft en er zit een krachtige motor bij. Over de motor lees je zowel positieve als negatieve dingen, bijvoorbeeld dat hij heel veel power heeft, maar wel moeilijk is af te stellen en/of snel slijt. Maar dat lees je van de 2.5 ook, dus daar zou ik je keus niet op baseren.

De 3.3 is dus beter, maar ook een stukje duurder. Met beide versies kan je niet fout gaan, de REVO is gewoon een topauto. Ik heb zelf de 2.5 en ben er heel erg tevreden mee.

@ Nusti, de door jouw gekozen band/velg combo is een goede keus, heb er zelf ook een tijd mee gereden en nu heeft Alfaracer mijn set (alleen andere velgen) MAAR als je dan toch een nieuwe velgen/banden set koopt, zou ik voor de smallere versie bowtie's gaan met smallere velgen. Die zijn nog een stukje lichter namelijk.
Verder kan ik je, als je die nog niet hebt, de verlengde wielbasis draagarmen sterk aanraden. Daarmee krijg je meer stabiliteit in de bochten en een betere acceleratie, doordat wheelies beter te onderdrukken zijn.

Ik heb zelf nu Pro-Line Badlands binnen gekregen en wacht nu nog op de Pro-Line Velocity velgen. De Badlands hebben wat grover profiel als Bowties en die passen beter op de ondergrond waar ik op rijd. Ik plaats een foto wanneer ik het binnen heb.

@dirk jan...ik heb even gekeken naar de smallere versie, maar die hebben ze volgens mij alleen maar in de standaard maat en niet in de 40 serie. En aangezien ik er een .28 motor erop wil leggen zal het gewicht niet zoveel uitgaan maken (behalve voor de lagers en de aandrijflijn).
Deze set wil ik gaan gebruiken voor racen. ik wil een tweede set erbij met of mulchers of mashers voor het bashen.

Ik heb net de volledige RPM armenset erop gelegd voor de stevigheid en ik heb gekeken naar de verlengde wielbasis armen, maakt dat echt zoveel verschil uit of kan ik dat ook opvangen met de slipper? Want om nu elke keer de volledige ophanging te gaan verwisselen met racen en bashen zie ik niet zo zitten.

@jdpauw. Ik zou voor de 3.3 gaan, ik heb zelf ook de 2.5m maar de 3.3 is een doorontwikkeling. Persoonlijk heb ik de 2.5 motor altijd wat aan de lichte kant gevonden, maar ik hoor goede verhalen over de 3.3 . De traxxas motoren zijn behoorlijk opgefokte dingetjes, met de bijbehorende snellere slijtage, maar een cilinder/zuiger vervangen is ook niet echt duur (op ebay tenminste) Voor de rest is de Revo een topauto voor zowel racen als raggen.

@ Nusti,

Hoi, ik heb dat item gevonden waar wij het laatst over hebben gehad, ipv de centerdiff.

Het is de "quikturn" van rdracingproducts.
Het is een OWB ingebouwd op de voorste centrale as die de voorrem ontkoppeld.
Het schijnt dat je dan erg snel je draai kunt maken in vergelijk met een stock versie.
Hier volgen een paar links;
http://rdracing.powweb.com/Zen/inde...Path=1&zenid=ddb43a04d3b07b1b48559c79f7d0c845
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=364449

@ Dirk Jan,

Hoi,

Jij was een tijdje geleden op zoek naar stalen cvd's voor de Revo.
Daar heb ik goed nieuws over, Traxxas is ze zelf aan het maken en deze staan op het punt om te worden uitgebracht.
Ik had je meen ik gewezen op de zeer slechte kwaliteit van de andere leveranciers/producenten, maar Traxxas zal dat wel beter onder de knie hebben.

groeten chokie :wink:

Wat een goed geheugen Chockie en dat is zeker goed nieuws! Die gaan er dan wel op komen.

@ Nusti, de verlengde wielbasis met de draagarmen is zeker een verbetering en voor rond de $20 zou ik het zeker niet laten. Niet alleen optrekken is beter, maar ook het bochtengedrag. Je rolt simpelweg minder snel om. En voor het bashen voldoen ze perfect, want daar gebruik ik ze ook voor en ik kan niet zeggen dat ik heel erg voorzichtig met mijn REVO ben :)

Het stond al een tijdje in m'n onderschrift, maar nu is hij toch echt aangekomen!

de REVO 3.3!!!!

Mijn eerste woorden waren (weer): "Wat een fantrastisch mooie wagen"!!!

Met wat geluk morgen al inrijden, en dan kan ik pas echt een goed gaan kijken wat voor effect deze motor doet in de REVO, ben benieuwd :)

Hier wat foto's toen hij net 5 sec uit de doos was :wink:

P4130008.jpg

P4130009.jpg

P4130010.jpg

P4130011.jpg

P4130012.jpg

P4130013.jpg

Gr. Lars

Hoi Lars,

Gefeliciteerd!
Doe het aub rustig aan met inlopen, want de drijfstangen vliegen om de oren helaas!
Rijk, rijk en nog eens rijk laten lopen!!!
Goed op temperatuur laten komen!!!

Heb ook nog gelezen dat het blokje het beste even kunt demonteren, goed checken en schoonmaken en alle draaiende onderdelen rijkelijk met afterrun insmeert voordat je het blokje laat inlopen.
Daarna goed voorverwarmen met de föhn of een klein brandertje en starten maar!

Probleem zit hem in de onderdelen!
De drijfstang is dezelfde als bij de 2.5, en die moet nu erg hard werken.
Na 3 (!) gallons drijfstang vervangen volgens de manual, dat geeft wel aan dat dat specifieke onderdeel echt de zwakke schakel is!
Maar dat is mijn mening natuurlijk.

Succes!!

Ik wens je er veel plezier mee.

Hmmm, heb daarvan niks kunnen vinden in de manual, kan zijn dat ik er net overheen kijk....

11 liter dat is idd wel normaal/goed, nou hoop ik niet dat Chokie 3 liter bedoeld. :roll:

Hallo Dirk Jan en Lars

Tja, als jij het zo zegt dan is 11 liter idd niet slecht!
Ik heb het zelf ook nooit gelezen betreffende de 3 gallon mark, maar dit is mij verteld op het Traxxasboard.
Maar in de US halen ze een gemiddelde van 10 tot 12 gallon met een OS.18 TZ! 8O
Ja, ik weet dat dat waarschijnlijk ligt aan de zeer lange ervaring die men heeft bij OS, maar dit is volgens mij de eerste fabrikant die zoiets voorsteld in een manual om een specifiek onderdeel te vervangen na een bepaalde tijd/verbruik!
Of sla ik hierbij de plank mis?

Bij wedstrijdrijders is het meer gebruikelijk om de drijfstang te vervangen. Bij onroads elke 5 liter of minder en bij offroads ligt de grens hoger; rond de 8 liter.

En ik verbaas me soms ook hoeveel die Amerikanen verstoken op 1 cilinderset!

Nou, het inrijden zit erop :)

Nou heb ik ook de 3.3 gereden in de Jato maar ik had nooit een Jato 2.5 gehad dus dat kon ik niet vergelijken. Wel heb ik zelf een REVO 2.5R gehad, en de grootste verschilen
die ik heb opgemerkt in de vijf leegereden tankjes zijn dat de 3.3 veeél veller op het gas is dan de 2.5R... Achterkant breekt velen malen sneller uit (zelfs met 4WD!) dan bij 2.5R en de tussenaccelleratie is een fractie sneller en agressiever.

Morgen of zondag ga ik hem afstellen, daarna meld ik wel even mijn ervaringen.

Gr. Lars :wink:

Mmmm ff wat vraagjes over de 323..
Ik heb van het weekend deze ontvangen via ebay.
Echter krijg ik deze niet aan de gang.
Met het warme weer even geprobeerd en vanavond opnieuw.. maar helaas zonder resultaat.

Ik heb hem twee keer aan de gang gekregen maar sloeg gelijk weer af. Leek er op als of hij heel hoog in toeren liep maar goed dat was zo kort dat ik dat niet echt goed kon horen. En aangezien er ook een andere uitlaat er op zit kon ik dit niet echt goed horen.

Wat voor gloeiplug gebruiken jullie ?
Er zat een 8 in heb een 5 en een 3 geprobeerd.
Hoeveel slagen low needle ? en hoeveel voor de main ?

Wat me wel opvalt is dat als ik het filter er af haal en er wat nitro er wil in blazen is dat dit niet echt gaat. Haal ik slangetje van de carb en blaas ik dan dan spuit de nitro er wel gewoon vlotjes uit.

Het aansluittuutje voor nitro toevoer zat los bij levering kan ik op e.a. manier checken of deze nog goed is ? zo ja waar moet ik opletten..

Heb helaas geen compressor om hem door te blazen of zo ?

Tips zijn van harte welkom...
Wil mijn revo nu wel is zijn wheelen...

hoi eef, ik gebruik een hpi r4 plug en hier rijdt hij goed op. de basiss afstellingen zijn:
HSN 5 draaien open en de LSN 6 draaien open.

Om te kijken of het nippeltje niet verstopt zit kun je er even doorheenblazen terwijl je de carbschuif open hebt staan dit gaat idd niet heel makkelijk maar er moet wel lucht doorheenkomen.

Mijn vraag..heb je de motor nieuw gekocht?
voor onderdelen voor de motor is dit het goedkoopste adres:
http://www.amainhobbies.com/index.php/cPath/1_68_360

Hey nusti,thnx voor je vlotte reply.

De motor is 2de hands...
Ebayer gaf aan dat de motor goed ingereden was.
Rating van de ebayer was ook goed dus moet denk het probleem niet zijn.. (althans dat hoop ik)

Zal morgen nippel is demonteren en e.a testen.
Ook zal ik de basis instellingen terug zetten.

Met draaien bedoel je 5 hele of 5 halve ...?

Als dit allemaal niet lukt zal ik is met de verkoper in gesprek gaan.

met draaien bedoel ik hele draaien. Voor de rest is het een leuke motor. Is wel wat lastiger af te stellen, maar als je de trx gewent bent dan moet het wel te doen zijn.

Ik had ook een tweedehands 3.3 Revo motor gekocht verleden jaar van een nederlander: nou die wilde niet starten, had geen compressie en bleek ook nog eens verroest te zijn. centen kwijt, want dan had ik maar eest moeten komen kijken, zegt de verkoper :evil:
Mijn originele 2.5 revo motor heb ik nog liggen in goede staat, als er liefhebbers zijn..?

Yes.... hij doet het ;-)

Nippel schoon geblazen met busje lucht (ik had niks anders) en daarna de default instelling vd hsn en de lsn terug gezet en hij draait als een tierelier.

Dus thnx nusti...

Het lijkt er wel op dat mijn tank iets lekt...
Kan dat omdat er nu meer druk op de tank komt te staan of is dit puur toeval ?

Tweede vraag is de standaard rb uitlaat zat er bij, ik had ook een tsais uitlaat besteld maar die konden ze uiteindelijk niet leveren. De huidige rb uitlaat produceert nu een enorm kabaal en lijkt er op dat er niks qua demper in zit..

Welke uitlaat adviseren jullie die het geluid ook enig sinds dempt.

Back