Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Wissel ze eens om en ik denk dat het dan wel werkt. Ik weet niet waar het aan ligt, maar denk dat daar wel het punt zit.

Dat zou idd. wel eens kunnen....kijk even op de cristallen, als het goed is staat er TX of RX op. TX gaat in de zender en RX in de ontvanger....ik heb wel eens iets gemerkt toen ik de Revo zender wilde gebruiken op mijn electro buggy met acoms ontvanger dat het ook niet helemaal soepel ging. Veel glitches, geen optimale stuuruitslag. Met de acoms stickzender had ik deze problemen echter niet.

Okee zal ze is om gooien, op die van de storm kan ik mooi de stuur uitslag regelen dus dat wilde ik is uitproberen op de revo.

RB Concept TM728 is die zo in de revo te hangen.
En kan je dan nog van de e-starter gebruik maken.

nee...je hebt iig een bigblok kit nodig, want anders kun je het niet monteren. De EZ_start zal niet passen, want die past alleen maar op motoren die hiervoor ontworpen zijn, een rotostart als op de savage zal wel gaan.
Je hebt de bigblock kit van traxxas. Ik weet niet of deze motor met een trekstarter geleverd word, maar het kan zijn dat deze niet past omdat de motor te ver naar achteren komt omdat de krukas een stuk langer is dan de krukas van de originele motor of een RB323/523. Ook schijnt de bbkit van traxxas niet enorm sterk te zijn...
Een alternatief voor de big block kit is de new era mount waar je wel een trekstarter kan monteren, ...nog een ander alternatief, en die schijnt de beste te zijn is de qoncepts kit, maar dan heb je een startbox nodig...
lees hier even:
http://www.rcuniverse.com/forum/m_4716886/tm.htm
De qoncepts kit:
http://www.qoncepts.com/RCpages/TraxxasRevoRBBC.htm
de new era kit:
http://www.neweramodels.com/cgi-bin/item.cgi?session_id=&part_id=2553

Als laatste advies: Zerg dat je de forward only conversion doet. Je versnellinsbak wordt een stuk stabieler en steviger. De achteruit kun je met dit vermogen eigenlijk net gebruiken omdat het een fluttandwieltje is...

Dank je wel nusti...

Ga het vanaaf is allemaal even doorlezen.
Wel jammer dat de e-start er niet meer op kan dan.
Vind dat toch wel een slim / handig start systeem.
Maar goed ieder voordeel heeft zijn nadeel.

Thnx..

heey,

heb sinds kort ook een revo gekocht, een tweedehandse dan wel, er zit een rb323 op en wat allu opties, heb de auto nu helemaal uitelkaar gehaald en ben 'm weer opnieuw aan het opbouwen, er komen nog wat opties en mods op

foc, schijnt dat de achteruit niet lang heel blijft bij een wat sterkere motor
single servo steering

heb de diffs nu gevuld met 50k en de dempers met 50w, na alle 58 pagina's door gelezen te hebben kreeg ik het idee dat dat wel een redelijke start was.

ik had nog wat vraagjes,

ik heb nu nog de orginele tandwiel verhouding, gaat dat nog een beetje met de rb of word ik gek van de wheelys?

wat voor veren kan ik heb best voor en achter gebruiken?

ik heb nu de lt rockers erop zitten, helaas de normale er niet bij gekregen is dit verstandig om toch erbij te kopen?

groetjes marco

owjah nog 1 vraagje, ik vond hier laatst een link naar een site waar heel veel how to's op stonden van verschillende mods, kan 'm alleen niet meer terug vinden heeft iemand 'm nog? was een engels talige site

heey, thnx had ik inderdaad ook al veel rondgekeken en al heel veel gevonden maar was niet precies de site die ik bedoelde, toch bedankt :D

heeft iemand mischien een foto van de weggewerkte bedrading van de ez start? ik zit een beetje met het probleem van de massa kabel, die moet ik of over of onder me schokbreker heen laten lopen, onder langs ligt ie het mooist maar vind ik nogal tricky met de schokbreker die erover heen staat te schuren, en los boven langs vind ik er nou niet echt mooi uitzien.

traxxas-revo-nitro-monster-truck4.JPG

traxxas-revo-nitro-monster-truck5.JPG

zoiets ?

wow dat zit zo goed dat je het bijna niet ziet :D nee geintje thnx ziet er super uit zo, ga die van mij ook even netjes leggen.

ik heb de standaard schokbrekers met blauwe veren achter en zilver voor gevuld met 50w olie, nu vind ik dat ie aan de achterkant erg ver in z'n veren zakt, neem aan dat ik het best andere veren kan bestellen? wat is een beetje goede optie hiervoor?

Zo ver ik weet ligt dit een beetje aan het geen wat je wil gaan doen. Ben je een basher of een racer.
Enkele pagina's terug is volgens mij verteld welke kleur de stevigste was.

Maar hoe het precies in elkaar zit durf ik even niet te zeggen. Daar moet je toch echt onze door gewinterde revo-ers voor hebben. :-)

laatst zag ik op ebay een veren set voor de revo.
had je zo'n beetje alle kleuren die er maar te bestellen zijn.

Ik heb de zwarte en oranje in combinatie met de P2 (lage stand) rockers. Dat zijn de zwaarste veren die er zijn. Ik heb de dempers zelf gevuld met 50WT olie.

Met de RB kan je makkelijk een tandje hoger gaan zitten op de clutchbell. Dat heb ik ook en dan maak je nog wheelies bij het wegrijden. De topsnelheid ligt dan ongeveer even hoog als met de standaardmotor. Die maakt namelijk meer toeren, dus dat moet je bij de RB compenseren met een grotere clutchbell.

Heb je overigens geen problemen met het volledig opentrekken van de carburateur zonder haken?

nismo46 zei:
heey,

heb sinds kort ook een revo gekocht, een tweedehandse dan wel, er zit een rb323 op en wat allu opties, heb de auto nu helemaal uitelkaar gehaald en ben 'm weer opnieuw aan het opbouwen, er komen nog wat opties en mods op

foc, schijnt dat de achteruit niet lang heel blijft bij een wat sterkere motor
single servo steering

heb de diffs nu gevuld met 50k en de dempers met 50w, na alle 58 pagina's door gelezen te hebben kreeg ik het idee dat dat wel een redelijke start was.

ik had nog wat vraagjes,

ik heb nu nog de orginele tandwiel verhouding, gaat dat nog een beetje met de rb of word ik gek van de wheelys?

wat voor veren kan ik heb best voor en achter gebruiken?

ik heb nu de lt rockers erop zitten, helaas de normale er niet bij gekregen is dit verstandig om toch erbij te kopen?

groetjes marco

Ik heb ook de RB323 erop zitten met de 16tands clutchbell ipv van de 15 tands. De reden is die Dirk jan ook al zegt. Met de originele tandwielverhouding lag ik wel heel snel op z'n kop.

In de dempers heb ik ook 50wt zitten met de p1 rockers. De veren die ik gebruik is tan achter en green voor. Ik bash vooral, dus jumps en zwaar offroad. Dan zijn de p1 rockers wel aan te raden, de p2 zorgen ervoor dat de setup naar mijn smaak iets te stevig wordt, maar dat is natuurlijk persoonlijk, als je gaat racen zijn de p2 rockers aan te raden. De LT rockers zou ik niet gebruiken omdat deze geen progressieve opbouw hebben van de schokbrekers. dwz. hoe verder de vering ingedrukt wordt hoe meer weerstand er komt. Met de lt rockers zakken de veren dus verder in zonder op een gegeven moment "steviger"te worden. Bij rijden heb ik gemerkt dat de auto dan wat gaat zwabberen.

Over de rijhoogte. Om de dempers zit een ring die je omhoog of omlaag kunt schroeven. Hier bepaal je de rijhoogte mee. Als je merkt dat de ring niet verder naar beneden kan en je auto hangt te ver naar beneden moet je sterkere veren nemen. De armen van de auto moeten horizontaal staan of een klein tikje hoger dan horizontaal. Ik ben met mijn veren elke keer een stapje harder gegaan en bij tan en green dus blijven steken omdat hier de auto perfect staat.

Dirk jan zegt iets over de carburateur die niet helemaal open gaat. Dit is een bekend probleem bij de rb323 die ik ook heb gehad. Mijn oplossing was de plastik link tussen de carburateur en het stangetje van de throttle servo vervangen door een aluminium met kogellagers. Bij het monteren heb ik twee ringetjes onder deze link gezet zodat de carb wat hoger wordt vastgepakt en de carb slide wat makkelijker in en uit getrokken kan worden. Ook moet de carb een heel klein tikje gedraaid zijn om goed te functioneren. Een makkelijke manier om dit af te stellen is door de hele motor inclusief motorsteun eruit te halen en de carb afstellen. je kunt dan makkelijk tegen de link aan drukken om de carb open te krijgen. Als dit soepel gaat heb je de juiste afstelling gevonden. Ik gebruik trouwens ook een hitec 645mg als gas/rem servo die een stuk sterker is dan de originele servo.
Hier wat sites:
Peter Slayden pitpass (fabrieks rijder van traxxas)
pitpass suspension
pitpass steering suspension
pitpass Engine, Clutch & Drivetrain

Rc universe forum met veel info over alles. Dit is het traxxas forum deel:
http://www.rcuniverse.com/forum/forumid_251/tt.htm

Op de traxxas site zelf kun je de handleiding en de exploded view downloaden.:
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/revo25/trx_revo_views.htm

Deze site is ook interessant:
http://www.misbehavin-rc.com/pit-lane/nrevo-pit-lane.asp

nusti zei:
Over de rijhoogte. Om de dempers zit een ring die je omhoog of omlaag kunt schroeven. Hier bepaal je de rijhoogte mee.

Hoi Nusti,

Ik dacht dat het met de pushrods gebeurde, maar lees het volgende eens.

I'm an Automotive Technician and I specialize in suspension and alignments. The shocks have nothing to do with how high or low the vehicle rest or rides. The springs control ride height of the vehicle. The shocks determine how fast the springs rebound.

Antwoord van Misbehavin',

To an extent, as a stiffer spring can affect the natural ride height positioning of the vehicle. However, the preload and pushrod ride height adjustments control most of the ride height setting.

Het zou dus om een combinatie van beiden gaan.

Het staat in de volgende link;
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=338509

Groeten chokie :wink:

heb je gelijk in chokie...het is een combinatie van die twee, maar de pushrod positie verander je eigenlijk nooit, dus zal je in de praktijk het (bijna) altijd met de veer doen...

ok heb ik nog een vraagje, ik wil ook de 23mm hubs bestellen van proline alleen kan nergens vinden per hoeveel die geleverd worden?

Hoi Nismo46,

Ik zou de normale maat aanhouden, hoogstens vervangen voor een set van aluminium.
Veel rijders krijgen last van overmatige slijtage aan de aandrijflijn, althans dat heb ik begrepen op de Traxxassite.

Heeft iemand ervaringen met een servosaver die je direct op een servo monteerd?
Ik weet dat PK ze verkoopt, maar volgens Truster zijn die snel lam!

Ik hoor graag van jullie.

Groeten chokie :wink:

Back