Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
De auto is zelf van zeer goede kwaliteit, kan heel wat klappen hebben. Het maakt natuurlijk wel uit hoe je rijdt. Ik heb in het begin bijv de dif naar zijn grootje geholpen door vol gas te landen een keer vol gas een steen geraakt en dan houdt het natuurlijk op. Ik bash vooral en maak sprongen van zo'n 2 meter de lucht in en een paar meter ver en dat gaat prima...
De motor....de 2.5R ben ik geen fan van. Voor mijn gevoel te licht voor de auto, maar jij hebt het over de 3.3 en die schijnt behoorlijk goed te zijn. Hou er wel rekening mee dat je als beginner (als je dat bent) je makkelijk afstel fouten maakt en dat niet bevorderend is voor de motor...

Andere dingen die zeer goed zijn bij deze auto: de vering...geniale opzet en zeer simpel en goedkoop aan te passen aan de omstandigheden, ligt als een blok op de weg. Alle onderdelen makkelijk te bereiken als er iets kapot gaat, bijv versnellings bak, 2 asjes losmaken, 4 schroeven er uit en je hebt het in je hand.

Hoi mensen,

Al even geleden dat ik hier geweest ben, maar aangezien ik met een probleempje zit met mijn TM523 motor, post ik het hier ook maar even. Het is in het engels, als een mod daar problemen mee heeft, dan vertaal ik het wel even...

Problem:

My engine, an RB Concept TM523, is impossible to tune right. At factory defaults, the engine runs "OK", but lacks serious power. It doesn't even allow me to do wheelies on tarmac or dry grass.

This is how it sounds/drives when it's at factory default: [media=youtube]N0Z0dtScE4c[/media]

As you see, it smokes ok, but it lacks the power I expected. I've seen videos of 3.3s that do wheelies on command, and in this case it's not possible. (the whole movie is at full throttle...)

Now, you will probably think: tune her! lean the HSN! Well here comes the problem: the moment I lean the HSN out, even only 1/8 of a turn, I get the following problem: [media=youtube]H43EtVKPMM0[/media]

As you see, it's having lean bogging...

Solution:

Here's what I've tried:
- different glowplug: I tried every plug from RB Concept, #5 till #8, and with the hot ones it runs a little better (in this movie it's a #5)
- different fuel: I tried tornado 20% and cool power 30%, and with 30% nitro it's even worse
- tighten the spurgear to get wheelies: I did. It's now 1/4 of a turn tighter than when it is when you're just able to move the spur with your hands while locking the shaft -> no succes..

What I should say though is that I once had my airfilter come of, but I shut it down immediatly. It might be possible that some dirt has gotten in, but I did a clean in oil, wd40 etc, so it should be clean.

What can I do? Get a new P/S set? The engine has only half a gallon through it.. Just finished break-in in fact.. It should be a lot faster shouldn't it? :(

Thanks for any help.

Oplossingen op het desbetreffende forum (mvbashers), waren:
- slipper clutch nóg strakker toedraaien
- geduld hebben en wachten tot de motor uit zichzelf vermogen krijgt...

Iemand ideetjes? Op het einde van het tweede filmpje kan je perfect horen wat ik bedoel. Thanks!

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Jasje,

Da's niet zo leuk.
Hoeveel litertjes heeft die al op?
Het kan misschien een wat langduriger proces zijn, inlopen dan wel te verstaan.
Wat voor methode heb je gebruikt? bv WOT of de Traxxas methode....!

Laat dat even weten.
Geef Bart banaan desnoods een PM.

Groeten chokie :wink:

hoi jasje,

Ik gaf al antwoord voordat ik je filmpje had gezien.

Eh, gezien de rookontwikkelingen kan die nog verder teruggeschroefd worden!

Mijn TRX 2.5 rookt minder en blijft op temperatuur!
Ik denk dat je LSN en HSN niet echt in balans zijn!
Wacht even met het opnieuw proberen tot je wat meer opinies hebt gelezen, maar ik denk dat het hier aan ligt.

Succes chokie :wink:

Chokie,

Het probleem is dus dat ik de motor wel zou wíllen armer zetten om meer performance te hebben, maar dat hij dan begint te haperen, zoals je in het tweede filmpje kan zien..

Hoi Jasje,

Dat had ik begrepen, maar zoals ik al aangaf denk ik gezien de rookwolken die jouw RB afgeeft je nog steeds te rijk staat.
Wat mij ook opvalt is dat het blokje niet echt in toeren wil klimmen, echt "gillen" doet die niet. (In vergelijk met de TRX2.5)
Een onbalans in de LSN en de HSN afstelling is mijn vermoeden.

Ben je in staat om de temp. te meten, of doe je de spuugtest?

Je geeft wel aan dat je net klaar bent met inrijden, en dan denk ik dat je te snel te veel verwacht, zeker na een kleine 2 liter.

Verder las ik dat je veel verschillende soorten brandstof hebt gebruikt.
Da's een absolute NO NO !!
Mocht je na het inrijden van soort brandstof willen wisselen, dan begint dat hele inloopproces opnieuw, zeker bij verschillende percentages nitro!

Dat het hele inloopproces opnieuw begint bij een brandstofwissel ben ik het niet mee eens. Wanneer de zuiger en cilinder op elkaar zijn ingesleten, heeft een brandstof daar verder weinig invloed op en je kan dus probleemloos overschakelen. Het kan wel zijn dat je de motor wat anders moet afstellen, maar verder geeft het geen problemen.

Het kan ook aan de brandstoftoevoer liggen. Heb je een brandstoffilter? Haal deze er eens uit als test. Rijd desnoods dan even op straat om vuil-problemen te vermijden. Is de drukopbouw in de tank verder goed? misschien het drukslangetje eens vervangen en met een lege tank eens doorblazen en voelen aan de uitvoer of daar een geleidelijk luchtstroompje uitkomt. Dit kan je ook onderwater doen om te kijken of de tank ergens lekt.

Als dat het allemaal niet is moet je misschien eens een nieuwe gloeiplug proberen. Je kan ook een head-button kopen voor normale pluggen. Hiermee kan je zien of daar misschien het probleem in zit. Ik heb goede prestaties met de HPI R4 plug en de OS A5.

Hoi Jasje,

Heb je de problemen al opgelost?
Zoals je hebt gelezen schijnen er verschillende wegen naar Rome te leiden :lol:

Goh, probleem met mijn motor. Dat is op het moment het minste van mijn zorgen :-)

Ik ben namelijk bezig aan een project zoals Dirk Jan. Ik ga voor een buggy-style linkage gaan, maw de gasservo komt aan de andere kant. Dirk Jan heeft enkel een carbon plaatje gerbuikt aan de kant waar de gasservo staat, maar ik ga proberen om het langs beide kanten te doen. Nu ben ik aan het denken om toch te gaan voor een langer chassis, en daarbij kwam ik op het 3Racing extended chassis voor de Revo. Naar mijn mening is dit een verlengd chassis, zoals dat van de standaard 3.3, maar ik heb gehoord dat de standaard dogbones vooraan te lang zijn hiervoor. Iemand ervaring met dit chassis? Anders zoek ik wel het originele 3.3 chassis, met brace.

Een tweede vraag was of iemand weet of TheBorder een servo saver heeft voor de single steering conversion van de revo.

Thanks!
Jonas

Heb het v.d zomer een keer gevraagd bij theborder, maar toen konden ze het niet leveren. Dus als jij een ander adresje weet hoor ik het graag..

Eef1972 zei:
Heb het v.d zomer een keer gevraagd bij theborder, maar toen konden ze het niet leveren. Dus als jij een ander adresje weet hoor ik het graag..

Hoi Eef 1972,

Hebbes, 2,50 euro #5344X !
Bijna onderaan de pagina;
http://www.monsterhopups.de/

Ga naar Traxxas, dan naar Revo, dan ersatzteile en naar pagina 2 het 1 na laatste item onderaan de pagina!

Groeten en succes,

chokie :wink:

thanx ;-) ik ga ff kijken..
zie ik het nou goed 16,90 eur bezorg kosten naar nederland ?
heb iets van 29 euro te bestellen dan vind ik dat toch wel erg veel.

Hallo allemaal,

Misschien iets voor Nusti hier, maar anderen zijn natuurlijk ook welkom.
Welke onderdelen worden hier gebruikt?
Het gaat om post no:#6
http://monster.traxxas.com/showthread.php?t=335993
Je ziet een foto van de Revo van Steve Slayden aka Slaydaddy van onderen gezien.
Welke onderdelen gebruikt hij voor de single steering modificatie?
Ik dacht dat het proline onderdelen waren maar ik kan mij natuurlijk vergissen.

Wie kan mij hiermee verder helpen?
Ik zoek vooral partnumbers :P

groeten chokie :wink:

iig geval in combinatie met de heavy duty spring....Slayden geeft zelf aan dat de alu arm van ptoline niet perse nodig is, maar dat hij het niet kan veroorloven om in een race een failure te krijgen.
ik heb er even over zitten denken om het te plaatsen maar heb uiteindelijk toch de originele arm gebruikt...en 1 arm eraf gehaald...werkt ook erg goed

Hoi jasje en Nusti,

Bedankt voor jullie antwoord.

BTW we moeten zeer binnenkort het Savagethread feliciteren met hun 100 ste (!) 8O pagina.
Maar ja, dat krijg je natuurlijk als je zoveel moet sleutelen :lol:

groeten chokie :wink:

Zo ff een felicitatie gedaan voor de savage gasten.

Maar ff een ander vraagje ik heb bij mijn storm een wat lekkere zender gekregen met iets meer instel opties. echter krijg ik deze niet aan de praat samen met de revo.

Weet iemand waar het in kan zitten.
Het zijn beide toch digitale zenders of heb ik het nu mis.

De zender van de storm is een b-t1 fm gt-f1010

Heb je ook de ontvanger verwisseld in je REVO, of alleen het kristal? Als je de ontvanger ook hebt vervangen voor die van de storm versie zou het moeten werken.
Een 27 Mhz ontvanger werkt niet met 40 Mhz kristallen en andersom. Dat is mijn ervaring tenminste.

Beide zenders en ontvangers zijn de 27 mhz uitvoering dus zou in mijn optiek moeten werken.
ongeacht ik de ontvanger omwissel.

Of er moet een soort van multiplexer in de ontvanger zitten..

Back