Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
ziet er goed uit eef....welke banden zijn dit?

En je weet dat je de witte rpm armen met textielverf elke kleur kan maken?

Mooie kap..airbrush of stickers?

Dank mannen.

Het is een kant en klare geairbrushde kap..
De armen heb ik bewust wit gehouden.
Dat past wel mooi bij mijn huidige kap.

De banden zijn RD Logics MONSTER TIRES w/Claws.
Bevallen op zich goed, wil nog mooie alu bumper kopen om het af te maken.
Een eventuele rolbeugel zou ook wel mooi staan alleen ben ik die niet tegen gekomen op het net.

Ook ben ik op onverklaarbare reden vanavond mijn filter verloren.
Nu was ik toch al niet zo blij met dit dit filter. Dus morgen maar is op het net snuffelen naar een nieuwe.

En moet toch snel die single setup uitvoeren want mijn draaicirckel is nu niks.
Op het stuk waar ik rij floep ik steeds naast de baan als ik wil draaien om terug te rijden. Kan het wel oplossen door heel zachtjes gas te geven maar zoals die nu door de bocht gaat schiet het niet op.

Mijn avondje rijden begon toch al lekker, op locatie aangekomen wilde de revo niet starten. Door de zon kon ik ook niet zien dat het lampje van de gloeier niet branden. Thuis aangekomen de auto proberen te starten en toen zag ik dus dat de gloeier het niet deed er zit dus een breukje in het kabeltje.

Even tijdelijk opgelost maar ik zie ff niet hoe ik dat kabeltje v.d gloeiplug af krijg. Durf niet echt hier aan te trekken, ten tweede zijn hier losse kabeltjes voor of moet ik nu naar een hele nieuwe e-start ?

revo2.jpg

Die kap is een kant en klare Schumacher Menace .21 kap, een Ford F350.
mooi..

Je kan er best wel hard aan trekken om los te krijgen hoor. Kabeltjes zijn los te krijgen en kosten zo'n 4 euro.

Hallo,

Ik heb de revo Trx2.5R en ben toe aan een nieuw zuiger cilinder setje.

Kan ik zonder andere aanpassingen de Trx 3.3 monteren op deze auto.

Heb ook gelezen over de RB TM323. Kan deze zonder problemen op de Revo gemonteerd worden.

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

Alvast bedankt.

De motorsteun van de 2.5 en de 3.3 is hetzelfde dus de motor moet direkt passen. de Revo3.3 heeft echter ook nog chassis braces die ervoor zorgen dat het chassis geen flex meer heeft (waardoor de spur gestript kan worden bijvoorbeeld), maar ik weet niet of dit nu echt nodig is. Ik gebruik ze niet en heb nergens last van, misschien hebben ze die is de 3.3 geplaats omdat deze een langer chassis heeft.
De rb323 past ook meteen zonder verdere aanpassingen. Voor de nieuwere versie (rb523) geld hetzelfde.
Ik rij zelf met de rb323 en het is een beest van een motor en is zeker sterker dan de 3.3 van traxxas. Het is zowiezo aan te raden om een forward only conversion in de versnellingsbak te bouwen. Je verliest dan je achteruit maar je aandrijflijn is wel een stuk sterker. Ook heb ik een 16 tands clutch erop gezet, zodat mijn voorwielen af en toe toch de grond raken...ik heb nog meer aangepast maar dat is niet echt motor gerelateerd.

Hallo Nusti,

Bedankt voor de info.

De forward only conversion kit is dat echt nodig.
Of rij je dan de aandrijf lijn kapot met de RB 323 vanwege zijn power.

Ik vind de achteruit juist een erg leuk en handig item op de revo en die zou ik erg graag willen houden.

Zijn je ervaringen erg goed met de R323. Bedijfszekerheid en duurzaamheid.

Vind de 220 euro voor deze motor toch wel veel geld.

Pety zei:
Hallo Nusti,

Bedankt voor de info.

De forward only conversion kit is dat echt nodig.
Of rij je dan de aandrijf lijn kapot met de RB 323 vanwege zijn power.

Ik vind de achteruit juist een erg leuk en handig item op de revo en die zou ik erg graag willen houden.

Zijn je ervaringen erg goed met de R323. Bedijfszekerheid en duurzaamheid.

Vind de 220 euro voor deze motor toch wel veel geld.

Voor een revisie setje voor je REVO ben je in Nederland +/- 120 euro kwijt (zuiger, mantel, drijfstang en zuigerpen), in USA 45 euro :D . Hoe merkte jij eigenlijk dat het aan vervanging toe is ?

Motor valt uit na een paar minuten gereden te hebben. Kan 3 tot 5 min rijden dan valt de motor uit en wanneer de auto na ongeveer 8 min afgekoeld is. Kan ik weer starten en doet hij het weer even.

Dit is bij de laatste paar keer rijden steeds erger geworden.

Dus het zit eraan tekomen.

Pk model racing in Dordrecht is gestopt met de levering van de Traxxas onderdelen.

Zijn er nog andere winkels dan The Border Online RC Shop, die Traxxas onderdelen leveren.

Heb op het net lopen zoeken, maar kan niet echt iets vinden. Zijn er tips?

Pety zei:
Motor valt uit na een paar minuten gereden te hebben. Kan 3 tot 5 min rijden dan valt de motor uit en wanneer de auto na ongeveer 8 min afgekoeld is. Kan ik weer starten en doet hij het weer even.

Dit is bij de laatste paar keer rijden steeds erger geworden.

Dus het zit eraan tekomen.

En wordt je cilinderkop dan ook te heet ?

Ik koop de onderdelen in de USA, in Nederland weet ik ook niet meer waar ik terecht kan...

220 euro is veel geld, maar niet voor een goede motor MET uitlaat en Met motorsteun. En je krijgt er een dijk vermogen voor terug. Ik heb geen problemen met de motor. Ik heb een maand geleden een nieuwe zuiger en cilinder geplaatst en inmiddels een liter of 5 erop zitten en totaal geen compressie verlies, terwijl de 2.5 er na 5 liter al kapot was. Wat ik ook veranderd heb is dat de gas/rem servo een hitec645 is en ik heb het heveltje dat op de motorsteun zit en aan de carb vastzit vervangen door een aluminium versie.
Een rekensom...stel je ruilt de motor in bij traxxas voor een 3.3 kost dat je 100 euro. om het vermogen er echt uit te halen heb een andere uitlaat nodig en die kost al snel 80 euro voor 40 meer heb je een motor die echt een stuk beter is.
Im nijn ogen is de motor vervangeb 1 van de beste upgrades voor deze auto en daarna de zender

De 2.5 blijft een vrij zwakke motor die snel te heet wordt. Voor mijn gevoel is deze ook te licht voor de monstertruck waardoor hij te hard moet werken.
Onderdelen haal ik of bij the border of bij towerhobies (Amerika) of in Duitsland....nederland is gewoon erg duur...

De achteruit kun je laten zitten, maar de tandwielen zijn erg zwak. Ik heb deze al kapot gereden met de originele motor.

Er zijn verschillende manieren om te testen of de motor versleten is. Haal de motor uit de auto en hou het vast bij het vliegwiel en laat de motor kantelen, de motor moet in de compressie blijven hangen, eventueel heel langzaam erdoorheen zakken.
Een andere manier is de motor uit elkaar halen en de zuiger in de cilinderbus duwen (wel een beetje afterrun erop doen), als alles goed is mag de zuiger niet boven de cilinderwand uitkomen. Als de zuiger er een stuk bovensteekt an dan pas blijft hangen is het versleten.

nusti zei:
Er zijn verschillende manieren om te testen of de motor versleten is. Haal de motor uit de auto en hou het vast bij het vliegwiel en laat de motor kantelen, de motor moet in de compressie blijven hangen, eventueel heel langzaam erdoorheen zakken.
Een andere manier is de motor uit elkaar halen en de zuiger in de cilinderbus duwen (wel een beetje afterrun erop doen), als alles goed is mag de zuiger niet boven de cilinderwand uitkomen. Als de zuiger er een stuk bovensteekt an dan pas blijft hangen is het versleten.

Als je motor niet blijft hangen bij het kantelen dan is ie, lijkt mij, echt helemaal op en loopt ie al lang niet meer ? Volgens mij kan ie blijven hangen en evegoed versleten zijn. Als je de test met een motor op bedrijfstemperatuur zou doen kan het misschien wel kloppen, maar dan moet je 'm wel razendsnel uitbouwen :D

Bedankt voor jullie reacties.

De cilinderkop loopt in ieder geval niet boven de 270F ( 132 graden celsius) wat Traxxas opgeeft. Ik heb deze een paar keer gemeten. De temp. lag tussen de 100 en 115 graden.

Klinkt het korte rijden als een bekend prbleem. Of zijn mijn instellingen van de motor niet goed.

Ik denk dat ik maar even moet sparen om de RB 323 te kopen. Het prijsveschil tussen een 3.3 met tuning uitlaat is inderdaad erg klein. Dus de keus voor meer vermogen is dan beter.

Het korte rijden is zeker een indicatie dat de motor verleten kan zijn. je kan ook gewoon aan het vliegwiel draaien, je met een flinke weerstand voelen...

Het hangen in de compressie is een eerste test, bij mijn 2.5 motor heb ik dat ook gebruikt en deze reed ook 5 minuten, viel uit, afkoelen en weer 5 minuten rijden. Bij de test viel de motor er binnen een paar seconden doorheen. Als ik dit nu met de rb doe kan ik een dag wachten....

Voordat je gaat sparen voor de RB kijk ook eens wat verder...er zijn heel wat opties....er is een nieuw model van rb, de 523....je hebt ook de picco .26 max. deze zijn direkte drop-ins en je kunt de Ezstart blijcven gebruiken
Wat je ook kunt doen is de big block conversie kit kopen, je kunt dan bijna elke motor plaatsen, je bent dan wel de EZstart kwijt. Dan heb je nog de os.18tm die ook direkt past in de Revo met Ezstart....het nadeel is dat bij elke motor behalve de RB's je een motorsteun en een uitlaat moet kopen en dan ga je toch richting de 300 euro...

Daarnaast is kun je natuurlijk ook gewoon kiezen voor de 3.3..die zeker niet slecht is, maar simpelweg niet het vermogen heeft van een big-block. Aan de andere kant moet je jezelf ook afvragen of je zoveel vermogen wilt. Als je met de 2.5 al hebt dat het te veel is heb je aan de 3.3 een goede motor. de enige optie die ik niet zou doen is de 2.5 reviseren en in de revo stoppen. De 3.3 rijdt trouwens met dezelfde uitlaat als de 2.5. Er zijn manieren om te zorgen dat je hier meer vermogen uithaalt, maar dan moet je de bocht in gaan korten...

Dit zijn misschien interessante sites om te kijken en te lezen over de mogelijkheden:
www.traxxas.com en op het forum van traxxas
www.rcuniverse.com erg groot forum met een apart traxxas monstertruck forum. ook veel reviews...

hoi,

ik ben een beetje aan het kijken voor een monstertruck maar zijn de onderdelen goed van kwalitieit van een revo 3.3? en gaat de motor ook lang mee?

lenn

Back