Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Hoi Arisjuh,

Als ik de link volg dan kom ik uit bij Tower;
Traxxas #5490/ $41,99 leverbaar vanaf midden december !

Groeten chokie :wink:

En heeft de goed heilig man iedereen zijn revo partjes gebracht of toch maar in eigen buideltje tasten??

Ik moet denk ik maar in het eingen buideltje gaan tasten heb geen diffje gekregen van de goede lieve sint. Ik hebt trouwns vraagje de motorsteunen die onder het chassis doorlopen is aan het eind afeknapt waar het schroefje van de motor zit. Het zit allemaal nog wel stevig maar zal ik het moeten vervangen want kan er alles nog mee

Greetz speedy

Hoi Speedy Consales,

Ik denk dat je de steun moet vervangen.
Het gaat uiteindelijk toch wringen, waardoor je schade aan je Revo krijgt.
Denk aan spurgearproblemen.
Het dient ook om flex van het chassis tegen te gaan, en dat is al een zwakte van de Revo op die plek dus..........!

En ja, ook bij mij reed die ouwe op z'n paard voorbij.
Had al een grote partij in de States besteld.
Dit komt als het goed is rond kerst binnen.(via via!)

Het starten op afstand werkt !
Maar daarover vertel ik een andere keer uitgebreid meer.

groeten chokie :wink:

Yep, starten op afstand, brand los. Lijkt me machtig om straks weer mee te beginnen.

hoi Kloppie,

Het systeem werkt "droog"!
Ik moet nu alleen mijn pakket uit de States nog binnen krijgen, want daar zit oa mijn nieuwe header in !
Daarna direct een praktijk test !

Ik houd je op de hoogte.

groetjes chokie :wink:

Ik wacht met smart.
Wat zal het gaan kosten denk je? en is het moeilijk om het zelf te bouwen..

Hallo allemaal,

Ik moet binnenkort banden verlijmen !
Weet iemand hoe dat moet ?
Kan ik gewone CA oftewel superlijm van bv Bison gebruiken ?
Is er een "sticky" over dit onderwerp ?

groeten chokie :wink:

PS; Kloppie, alle info komt binnenkort op het forum waarschijnlijk na oud en nieuw!

Jongens toch :P 2de pagina

Ja gewone ca is goed maar je moet even de verf verwijderen waar je de band plakt dus dat er alleen plastic over is.

Greetz Speedy

de velgbinnenrand eerst wat opruwen met fijn schuurpapier.
CA is erg verschillend, regelamtig controleren ! ik gebruik tegenwoordig de zeer dunne bandenlijm van MuchMore... aangeraden is dan rubber handschoenen (dokter...) te gebruiken, pas dus op.

lekker wezen rijden vanmiddag met de Revo, ik vindt het ez-start systeem een verademing...heerlijk...geen enjel probleem nog tegen gekomen :)

Hallo allemaal,

Bedankt voor de tips !
Ga er van de week mee aan de slag.

Hoi allemaal;

Ben druk bezig met alle onderdelen op de Revo te monteren, en kom hier en daar wat probleempjes tegen, zoals het Motorsaverluchtfilter heeft niet genoeg speling met het spurgear.
Het loopt aan. :(
Heb nu de oude filternek hergebruikt en het motorsaverfilterhuis passend gemaakt op de oude filternek. :P
Het verschil met het stockfilter is goed merkbaar, als je er op blaast dan voel je nagenoeg geen weerstand!

Alle draagarmen zitten op hun plek en ook de axlecarriers!
Ik ben nog niet helemaal tevreden over de remmen, er zit teveel vrije slag op.
Ook de versnellingsbak is aangepast, foc d'rin en een closeratio.
Alleen vind ik dat die nogal veel lawaai maakt, je hoort hem rammelen als je de spurgear verdraait.
Morgen hoop ik de banden te gaan verlijmen, Monsterclawz stablmaxx met Proline MaxxMashers.
Hoop dat dat goed gaat, lijkt me een zeer precies klusje
Ben nu nog druk bezig met verlichting en het inbouwen van de remotestartinrichting!
Alles gaat erin passen!
Daarna nog alles met ballonnetjes inpakken, en dan hoop ik op een pak sneeuw.

Groetjes chokie :wink:

ben benieuwd naar de startinrichting....vooral of het ook echt functioneel is.
de remmen is vrij makkelijk op te lossen. De twee schroeven op de tranny waar de klauwen mee vastzitten trillen nog wel eens los. Deze moet je opnieuw vastdraaien. Op de traxxas site staat een goed manier. Doe meteen wat locktite op de draad zodat ze niet meer lostrillen...
Ik heb zelf nog een mod togepast. Over de twee schroeven een halve veer van een balpen gedaan zodat de klauwen terug geduwd wordenen de rem niet meer kan aanlopen...
hier is de tutorial van de brake mod:
http://www.misbehavin-rc.com/pit-lane/brakes/nrevo-brakes.asp

en de remafstelling;
http://www.traxxas.com/products/nitro/revo/resources/5365INST_Brake-web.pdf

Hoi Nusti,

Bedankt voor je aanwijzingen.
Ik zal dat vanavond tussendoor eens doorlezen.

Ik ben nog niet aan de banden toegekomen.
Alles is wel voorbewerkt, zodat ik als ik de tijd heb er direct mee aan de slag kan.

Verder wens ik iedereen een fijne jaarwisseling toe.

Tot volgend jaar!
:proost:

Die ski's zijn wel cool :D alleen kunnen we er inb nederland niet veel gebruik van maken :(

Maar ik heb een vraagje, want ik wil over 1-2 maanden een nieuwe motor gaan kopen, en ik zit te twijfelen tussen 2 motoren (de uitlaat heb ik al, een trinity)
De Sirio .23
Of de O.S 18TM

Welke zouden jullie nou kiezen en waarom? :D

De FOC is ook al aangeschafd, want ik denk niet dat de achteruit het lang houdt met deze motoren :P

Zeker weten de Sirio. De OS 18 TM blijkt niet eens zo heel veel meer vermogen te leveren en de Sirio zeker weten wel. Ik heb zelf de RB .23 welke erg lijkt op de Sirio .23. De Sirio blijkt alleen nog wat meer toeren te maken...

ik zou voor de rb gaan....komt uit dezelfde fabriek als de sirio...heeft iets minder vermogen, maar meer dan genoeg. Als je toch sneller wilt kun je piston and sleeve van de de sirio erin plaatsen.
De rb wordt helemaal kompleet geleverd met uitlaat en motorsteun.

Back