Traxxas Revo topic

• Topicstarter Topicstarter alfaracer
  • Startdatum Startdatum
Wat vinden jullie nou de beste manier van inrijden?
Ik heb hier een een revo 2.5 staan met 3.3 motor die nog ingereden moet worden maar wat is nou de beste methode?
Ik heb er 1 tankje mee gerden op de Traxxas methode maar ik vindt dat zo raar...

Tja.. 5 of 10 tankjes inrijden, het is toch een flink verschil.

Ik heb de WOT methode gemixed met de Traxxas methode, maar wel gewoon 10 tankjes gereden (moet ik nu nog eentje..).

Ikzelf gebruik 1 liter voor het inlopen en ga daarna pas rustig aan wat armer draaien omdat de motor na 1 liter nog niet helemaal los is. Dit gebeurt dan meestal tussen de 1ste en de 2de liter, na de 2de liter is de motor klaar voor flinke prestatie:D. Bij ons op de club gebruiken we de brandstof waar we mee rijden ook voor de inloop, ik gebruik 25% nitro voor m'n .21

Heren,

Ik heb ook nog een paar vragen over de Revo
Binnekort ga ik welliswaar een E-Revo bestellen maar ik ben nog op zoek naar goede banden voor in de sneeuw

Zelf ook al een beetje rond gekeken:
Eerst moeten er andere velgmeenemers onder, 17 mm
Traxxas Wheel Hubs Splined 17mm Blue-Anodized (4)

En heb ook deze banden gevonden
Traxxas Responce Tires
img3129kn4.jpg

Of kan ik beter banden nemen zoals Badlands
315.jpg

Gewoon op een Pro-Line velg dan, ik las dat die ook 17 mm velgmeenemers hebben

Ik zoek dus banden met goed grip, iemand nog een ander idee, en eventueel met winkel erbij (ik weet ook niet waar ik eventueel die Badlands kan kopen)
En hoe werkt dat nou precies met Off-Set, daar zijn ook veel varianten in

Dan nog de Push-Rods, zijn die echt nodig, of niet.
Traxxas Tubes Lightweight Aluminum Red Turnbuckle
Traxxas Aluminum Pushrod Revo (2)
Ik zie daar ook veel verschillende van, stuk of 3 versies, welke zijn dan nodig

De auto ga ik mede kopen voor de wintersport (Noorwegen/ Februari), met een berg reserve onderdelen

Alvast bedankt!:cool:

Laatst bewerkt:
Als je weet waar je die response tires/velgen en Badlands kunt kopen, laat het dan even weten, ben ook wel geinteresseerd in die bandjes/velgen.

Die Responce tires zijn te koop bij Towerhobbies, welliswaar zijn die nu uitverkocht

Waar die Badlands te koop zijn weet ik niet meer (wel een keer tegen gekomen bij The-Border en RC-Monster, maar dat weet ik niet zeker)

M'n vader heeft (nouja,.. had) Badlands op z'n E-Maxx. kan je zeggen, voor in de sneeuw zoun ze te smal.
als je in de sneeuw wilt ploegen, ga voor 40-series wielen. (hebben nu Pro-Lone Big Joe wielen op de E-maxx gezet, en dat werkt erg mooi. )

ps: voor in de sneeuw gaat mijn voorkeur definitief naar een zo lomp mogelijk profiel. :)

als voor de m'n eigen Revo. heb nieuwe HPI Dirt Bonz banden gekocht, welke nu op m'n 3-spaaks Alu velgen zitten. (ziet er super uit, vind ik! :) )
en heb zojuist een Picco X2 3.5cc Omega motor uit een pakketje gevist en ingebouwd.
vind de motor al wel behoorlijk licht lopen voor een motor die nog ingelopen moet worden. mja.. in heb boekje staat dan 10~20 minuten, bij medium rpm's en een rijke afstelling de mannier van inlopen is bij deze motor. het zal me benieuwen.

Ik ben weer bezig om een mooi revootje rijdend te krijgen deze zomer..

Echter zoek ik nog wat onderdeeltjes:

- traxxas nimh ontvangerpack
- stuurservo steuntjes
- losse cvd-as traxxas, dus allen de as, geen u-joints.

Er zal vast nog meer volgen maar misschien hebben jullie iets liggen?

Traxxas Jan, kijk eens naar de datum bij het berichtje wat je quote...

net als het topic over de revo 3.3 gearbox waar je op hebt gereageerd is deze ook al een maand of 5 oud . dus zal inmiddels al wel opgelost zijn

goede dag, ik heb zelf een e-revo mini maar even een vraagje voor iemand anders.
kan iemand mij helpen aan exploded views van een revo 2.5 ?
de 2.5 en 3.3 lijken veel op elkaar, maar niet voldoende om dezelfde onderdelen te bestellen... hopelijk iemand! :) thanx (die van het blok hebben we al gevonden, nu nog van de gehele auto)

dat ie zo lang niet was gebruikt zag ik te laat, sorry! :X

snap echt niet hoe jullie dit zo snel hebben kunnen vinden! ik was al een uur aan het googlen... schaam schaam.. maar vooral thanx!

goede dag, ik heb zelf een e-revo mini maar even een vraagje voor iemand anders.
kan iemand mij helpen aan exploded views van een revo 2.5 ?
de 2.5 en 3.3 lijken veel op elkaar, maar niet voldoende om dezelfde onderdelen te bestellen... hopelijk iemand! :) thanx (die van het blok hebben we al gevonden, nu nog van de gehele auto)

De Revo 2.5 en 3.3 bestaan voor 95 procent uit dezelfde onderdelen , de echt afwijkende delen zijn het chassis en de behuizing van de versnellingsbak.

Dingen als draagarmen , assen en ga zo maar door is allemaal hetzelfde....

Back