Traxxas 1/16 e-revo Topic!

dat lees je wel eens ja ;-)
Denk je dat met een bugatti veyron continu 400 km/pu rijden goed is voor de auto?
in principe doe je dat ook met de velineon, continu op zn max rijden.
Dat kan goed gaan, maar ook fout.
3s is max, hou je daaraan, of accepteer de gevolgen ;-)
14,4v uit een Nimh is maar van korte duur, als je 14,4v ( lees 14,8v ) lipopower erdoorheen jaagt is het gauw gebeurt.

Laatst bewerkt:
dan ff fotootje plaatsen van gesmolten ESC en/of motor ....

HAHA idd gisteren gereden met 1/8 buggy wielen van een hyper sc8 Habao. op 3s met een 28t pinion en 45t spurgear......... dat duurde dus niet lang. man wat kan een printplaat toch stinken ;-)

maar rijden deed ie wel.......(met 2s lipo) als een de brandweer!!!!! nieuwe esc (garantie) er in en dan eens met 28t pinion gear en 55t spurgear proberen wellicht dat beter gaat. heb ook een esc cooler bestelt! helpt wellicht ook nog een beetje!

Heeft iemand van jullie nog ideëen omtrent gearratio met deze banden.
suggesties zijn zeer gewaardeerd :thumbsup:

Hey BoErKe,

Waar bestel jij die 3S lipo 1500mha die in de mini revo passen, ik ben ook al een tijdje op zoek maar kan ze nog niet echt vinden.

Heb net ff bij HK gekeken en vind daar een 3S 1500mha maar met maar 15C, denk niet dat dit gaat lukken in een mini revo want volgens mij trekt deze toch een piek van 330W. Iemand sugesties?

Heb net ff bij HK gekeken en vind daar een 3S 1500mha maar met maar 15C, denk niet dat dit gaat lukken in een mini revo want volgens mij trekt deze toch een piek van 330W. Iemand sugesties?

Coenraad modelbouw / traxxas.nl

Traxxas.nl uw online shop en winkel voor de verkoop van radiografische Traxxas auto's.- Traxxas set voor 1:16

Ik heb goede ervaringen met deze mensen. 49,00 voor 2 stuks vind ik nog meevallen. weet je zeker dat ze passen ik kocht bij hobbyking 2 turnigy 2200mah 3s lipos.......... maar pasten weer niet :mad: grrrrrrrr. (goedkoop is duurkoop).

hopelijk kun je er wat mee!!

Heb net bij HK 2 Nanotech Lipo's besteld van 1000mah, doe er toch een parallel kabel tussen dus heb ik als nog 2000mah. En deze passen wel plus dat ik die Nanotech wel een keer wil proberen.

Hey BoErKe,

Waar bestel jij die 3S lipo 1500mha die in de mini revo passen, ik ben ook al een tijdje op zoek maar kan ze nog niet echt vinden.

Voor het europeese warehouse: beter ivm importkosten

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 1500mAh 3S1P 20C (DE Warehouse)

anders:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 1500mAh 3S1P 20C

Beide staan in backorder, en wacht zelf nu ook al een hele tijd op een levering van 3s batterijen (ong 2 maand!). Ergens veronderstel en hoop ik dus dat ze binnenkort op stock zijn... Anders weet ik ook niet direct wat er past...

Ik was vandaag aan het rijden met me Mervje, op 3s lipo. En opeens deed de servo het niet, hij stuurde niet. Toen gaf ik gas en deed ie het weer wel. Het blijft de hele tijd afwisselen. Wel of niet etc.

Heeft iemand een idee hoe dit kan komen? Ik denk dat er ergens kortsluiting is ofzo... maar ik heb geen idee waar dat kan zijn :P

Graag hulp. Ik heb de servo nu net een week, als garantie gekregen omdat mijn andere ook al kaduk was..

Even ter info, heb vandaag een mailtje gekregen van hobbyking dat er een zending 3s batterijen (bovengenoemde) binnengekomen is in het DE warehouse (eerste link)

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt BoErKe voor je reactie, alleen heb ik gisteren 2 Nanotech lipo's besteld ook 3S 100mah eens even kijken hoe deze bevallen.

Bij de reviews staat dat het niet waar is en dat er geen rubber seals in zitten...

EDIT: Weet iemand eigenlijk goede servos bij HK die netjes passen?

Heb zelf nog geen servo verandert op de Merv, maar heb op mijn firestorm een Hitec servo zitten (metal gears) die op papier ook niet waterdicht is, maar rij er constant mee door water en modder, hij heeft zelfs al eens tot aan de luchtfilter in het water gestaan en heb nog nooit problemen gehad met de servo. Van Hitec servo's ben ik dus allesinds super tevreden...

Misschien wel een hele vreemde eend, maar in de Xray m18pro gebruikte ik een Multiplex Polo Digi 4. Volgens mij is dat exact de maat van de 2080 servo van de Traxxas. Dat is een hele goede snelle sterke servo, ok wat duurder als de meeste, maar dan heb je ook echt wat goeds in je handen.

Ff voor de zekerheid, zou je echt de overweging maken voor de Multiplex, ff goed kijken of de maat etc echt goed overeen komt.

Meer info : http://www.servodatabase.com/servo/multiplex/polo-digi-4

Als er nog mensen zijn die een mervje zoeken, Nard's merv staat nog steeds te koop! Super mervje voor een degelijke prijs zou ik zo zeggen...

Back