Traxxas 1/16 e-revo Topic!

Ik rij inmiddels een week met de MERV. De accu is de standaard powercel accu van Traxxas. Binnenkort zal ik met een 2s lipo gaan rijden. Hiervoor moet ik de speed pinion monteren. Wanneer ik de speed pinion heb gemonteerd, kan ik dan nog wel met mijn standaard nimh accu rijden, of moet ik tandwieltjes blijven wisselen?

Je hoeft hierna niet meer te wisselen.
Als je eenmaal lipo hebt gereden beland de nimh meestal in de prullenbak.
Zorg wel dat je op je esc de cutoff aan zet .
Dan is het lampje op je esc groen.
Zorg verder voor een goede lipo lader.

Ik ben op zoek naat een goed functionerende occasion revo vxl namens overbuurjongetje. Heb vandaag mijn minirevo uitgelaten. Schijnt nogal indruk gemaakt te hebben ;-)

Dank

Deze is sinds vanavond onder voorbehoud verkocht :)

Maar thanks dat je naar mijn verkoop verwijst!

Nou moest ik persoonlijk geen merv hebben en er eentje zoeken had ik niet lang getwijfeld hebben, zeker niet met de Road rage banden, de Mamba Max, servo en de alu push rod's en toe links erop. Was een super mervje voor een zeer aantrekkelijke prijs vond ik zo. Vond het daarom ook raar dat het zo lang geduurd heeft voor hij verkocht was, zeker met de hop-ups die jij erop had...

Welke gearing reed jij eigenlijk op je merv? Ik rij nu met een 31 pinion en een 55 spur, temps op 2s liggen super, 3s ook onroad, maar offroad kan hij op een warme dag al eens aan de warme kant zitten (60 - 70 graden). Hij gaat wel nooit in thermal protect, maar zou jij naar een kleinere pinion gaan?

Thx

Ik reed altijd met de speedpinion. Geen idee hoeveel tands dit is, ik dacht 23? Heb nagenoeg altijd op 2S gereden. Af en toe eens 3S voor een speedrun.

Zag inmiddels dat ik het geld had ontvangen. Zojuist de MERV ingepakt zodat die morgen op de bus kan.

Ik reed altijd met de speedpinion. Geen idee hoeveel tands dit is, ik dacht 23? Heb nagenoeg altijd op 2S gereden. Af en toe eens 3S voor een speedrun.

Zag inmiddels dat ik het geld had ontvangen. Zojuist de MERV ingepakt zodat die morgen op de bus kan.

Héhé, weer een gelukkige nieuwe eigenaar...

hallo
hebben jullie dit ook dat er op de wielen speling zit ,bij snel rijden zie je dit niet maar als ik traag rij dan zie ik de achterkant een beetje van links naar rechts schudden .
maar kzou niet weten van wat dit komt mischien de asjes waar de wielen opgevezen zitten beetje schuin ,maar ik zie er persoonlijk niets aan .

Waarschijnlijk speling op de pivot balls. Haal het wiel eraf en kijk waar de speling vandaan komt.

Idd, dus andere axle carriers zoeken... Want de originele telkens vernieuwen heeft weinig nut, speling heb je er namelijk direct op. Vorige week een nieuw setje gekocht, gemonteerd en na de 2e 3S lipo plopte er alweer ééntje uit... Verwacht één van de komende dagen een setje GPM alu's...

Vorige week de merv binnen, ben er erg tevreden over. Alleen een paar vragen waar ik geen antwoord op kon vinden. Alle berichten gelezen(wat een werk;)) Kan natuurlijk zijn dat ik wat over het hoofd heb gezien in dit topic, maar was leuk leesvoer.
De trim van de stuurservo staat erg uit het midden op mijn zender 27Mhz, is dit te verhelpen?
In de tuin is de bijgeleverde Nimh genoeg, maar heb gemerkt als je de ruimte hebt, het toch wel leuk is om harder te gaan. Heb veel gelezen over de lipo's en dat wordt de volgende stap. Alleen kan ik niet solderen. Is het niet mogelijk om met een verloopje van de lipo naar de traxxas stekker op de regelaar te gaan? Of wordt dat te warm, smelten oid.

ja kan ook lipo's kopen met een traxxas stekkertje er al aan,of iemand bij je in de buurt vragen dit voor je te doen .
en ff trim in het midden zetten en dan het servo armpje eraf halen en recht erop doen .

hallo
hebben jullie dit ook dat er op de wielen speling zit ,bij snel rijden zie je dit niet maar als ik traag rij dan zie ik de achterkant een beetje van links naar rechts schudden .
maar kzou niet weten van wat dit komt mischien de asjes waar de wielen opgevezen zitten beetje schuin ,maar ik zie er persoonlijk niets aan .

heb er een filmpje van genomen ,om een beter gedacht te hebben .

[URL="
- YouTube[/URL]

Laatst bewerkt door een moderator:
Back